Hoi Ernst,
Bedankt voor je leuke verslag, en je ziet het aan de beelden......niemand hoefde zich te vervelen
@ Jørg,
Het is met een groepje altijd leuk om zo bezig te zijn, met iets waar blijkbaar nog steeds veel vrees voor is.
En dat is nu echt niet nodig hoor, want tijdens de workshop hoorde ik al dat de vrees om de lok om te bouwen afnam, omdat men technisch begon te snappen waar alles aangesloten moet zitten.
Waar de motor, de verlichting, en de sleper/massa moet zitten, en hoe de motor erin komt te zitten, is voor deze groep geen geheim meer, en zeker niet meer onbekend
Ook kwamen er wat klussen bij kijken zoals dat freeswerk in de 3147, omdat de veldmagneet met zijn lamellen niet goed aansloot in het frame.
Schroef en die lamellen hadden geen plaats, en wat doe je dan als dat er niet is?
Dan maak je plaats, natuurlijk wel in overleg met de eigenaar van de lok.
Ook was er een drijfwerk (zie foto bij het aanrecht) waar een stevige reiniging aan te pas moest komen, daar het drijfwerk blokkeerde.
Al met al nemen dit soort klussen tijd in beslag, die helaas nodig waren om verder te kunnen gaan met de ombouw, dus waarom er een dagje voor nodig hebt lijkt wel enigszins voor de hand liggend.
Bovendien is er zo ook ruimte om met twee mensen een groep van acht, te helpen bij de ombouw, en ik hoop dat men dit ook als prettig heeft ervaren.
Hoop zeker dat je de volgende keer erbij kunt zijn Jørg, al was het alleen maar voor de gezelligheid
M.v.g.
Hans V200.0