Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs

Gestart door Marcel Nijssen donderdag 05 januari 2017, 18:30:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Lid sinds: 2015

iTrain 5.0, Central Station 3, C rails,

offline
Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de schakeldecoder (DR4018 Digikeijs) aan het Central station 3 van Märklin moet toevoegen. Als ik hem toevoeg aan andere artikelen dan ik krijg een plaatje van een Märklin decoder en weet ik niet wat ik verder moet doen. Aan het rode lampje zie ik dat hij wel communiceert.

Hier ook nog een filmpje van mij met het maken van een route.
Re: Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik heb gedaan wat er in de handleiding staat op pagina 3.

Maak een wissel aan op je CS3, kies een adres. willekeurig bij DCC en slim bedacht bij MM. (veelvoud van 4).
Druk op de programmeer knop op de DR4018
Schakel de wissel op de centrale.
De DR4018 is ingesteld op het gekozen adres (+ 15 opvolgende adressen).

Re: Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Lid sinds: 2015

iTrain 5.0, Central Station 3, C rails,

offline
Re: Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Hartelijk dank voor de uitleg. Dat is wat ik bedoelde. En het is mij zojuist per ongeluk gelukt voor dat ik dit las. Maar nu heb ik in iedergeval een beschrijving van wat ik per ongeluk heb gedaan hahaha. Dankzij jou verhaal kan ik het reproduceren.
Re: Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Marcel: heb je met een stopwatch ernaast zitten timen tijdens handbediening om te kunnen instellen hoe lang een loc een bepaalde snelheid kan rijden? Moet je dat dan voor iedere loc gaan doen of zijn de snelheden "ge-ijkt?
Re: Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Lid sinds: 2015

iTrain 5.0, Central Station 3, C rails,

offline
Re: Märklin CS3 en DR4018 Digikeijs
Dat moet per lok gedaan worden. Maar ik weet bijlangena nog niet alles.