Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren

Gestart door Dick donderdag 03 december 2015, 22:11:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Jeetje Ronald, wat weet jij er veel vanaf.
Ik zelf ben ook zoekende, tot vandaag, want het klinkt allemaal heel aannemelijk zowel qua uitvoering als financieel.
Prettig, dat je alles op een rijtje zet, zodat ik stap voor stap deze attributen kan aanschaffen.
Zoals wel vaker ben ik achterstevoren begonnen en heb al een iTrain-licentie. Ook mijn baan al ingevoerd in iTrain.
Raad jij aan zelf de ombouw ter hand te nemen van Marklin-protocol naar DCC-protocol of kan ik dat beter uitbesteden?

Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Beste Wigge,

Als je eigenlijk niets af weet van het binnenwerk van een digitale lok, dan zou ik er één openschroeven, goed bestuderen en fotograferen en met die lok naar een winkel gaan met de vraag of ze er een Esu Lokpilot in willen zetten.

Als je hem weer ophaalt dan vraag je of ze veel hebben moeten afstellen, je gaat naar huis, schroeft hem open en bekijkt of je de verschillen ziet, op z'n best zie je een andere decoder zitten op een 21 polige stekker, op z'n slechtst een nieuwe motor en een andere decoder.

Dan is het antwoord op de vraag belangrijk, veel afstellen, dan de tweede ook laten doen tot je meer ervaring opgebouwd hebt.

Groet, Anne W
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Goedemiddag,

NAV een zojuist ontvangen advertentie is mijn oog gevallen op de ROCO 58510 (AC Digitaal).
Dit zou mijn eerste NIET-Marklin loc worden als ik hem zou kopen.
Als ik hem koop, moet ik dan nog aanpassingen doen om hem te laten rijden op mijn baan ? Of kan deze gelijk op de baan, aanmelden en rijden maar ?
Ik rij met een IB2 op Marklin C-rails.

Bedankt alvast,
Dick
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Wanneer je ervoor kiest het Motorola formaat te gebruiken, kun je er zo (op locadres 3) mee wegrijden.
In de bijsluiter wordt aangegeven hoe je van locadres kunt veranderen (en evt andere cv's kunt wijzigen).
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Bedankt voor de snelle reply.
Deze modellen vallen me de laatste tijd heel erg op, vind ze erg mooi.
Bijkomend voordeel is ook de prijsstelling.

Gr.,
Dick
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Maar handiger is op DCC 28 stappen te gaan rijden met een Intellibox in plaats van op Motorola, de decoder die er in zit luistert naar beide. Het adres is dan overigens ook 3.

Nette lok voor een hobby prijsje.



Gr, Ben.
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Dat dacht ik zelf ook...Nette lok voor nette prijs......moet de gok maar eens nemen.....

Marklin protocol (MM ?) en andere (DCC) kunnen door elkaar toch met de IB ? (sta alweer een tijdje stil ivm plan fase, verzamel wel een en ander op zijn tijd :-) )

Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Zekers, dat kan door elkaar. Je stelt het in per lok.
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Besteld!
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Ik ben zeer benieuwd hoe de lok rijdt, filmpje tegen die tijd?

Frans
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
 @citaat Zie zijn eerdere berichten.... Dat kan nog wel een tijdje duren.

Citaat van: Dick op donderdag 15 september 2016, 17:01:48
Ik wil zo graag, heb ook al een plan gereed. Ruimte heb ik ook, alleen de vraag is, blijf ik wonen waar we nu zitten of niet. Dus daarom geen ruwbouw voordat deze beslissing is genomen. Maar geduld is een schone zaak.

Kijk eens naar het bouwen in modules (modulebakken). Dan kan je aan het bouwen maar zo meenemen naar je nieuwe huis. Hier op het forum zijn een aantal mensen die daar mee bezig zijn. Mijn eigen baan is ook geheel in modules, ik kan ze zo van het zolder tillen zonder de boel af te breken. Het vergt wat planning met je baanplan.

Groeten Ronald.
Re: Vervolg digitaal met MS2 / automatiseren
Beste allen,

Gisteren voor het eerst de ROCO 58510 op de baan gehad en dat rijd heel soepeltjes en stil moet ik zeggen. Prima aankoop.

Gr.,
Dick