Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

grastapijt

Gestart door Jaap van Zuthem zaterdag 24 december 2016, 10:24:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
grastapijt
Jaap van Zuthem
gast

grastapijt
Hoi,
Heeft iemand ervaring met het lijmen van poppetjes op grastapijt. Ik heb het voetbalveld van Noch en wil graag dat de spelers goed blijven staan. Welke lijm zou je hiervoor kunnen gebruiken ?
Groeten, Jaap
Re: grastapijt
nobody
gast

Re: grastapijt
Speld aan spelersvoetje lijmen met secondelijm.
Na droging vastprikken in veld.
Re: grastapijt
Jaap van Zuthem
gast

Re: grastapijt
Dit gaat helaas niet want het is van dat papieren grastapijt dat dan gelijmd is op een houten ondergrond.
Re: grastapijt
nobody
gast

Re: grastapijt
Dan gaatje boren in grasveld en speld daarin steken.
Re: grastapijt
Jaap van Zuthem
gast

Re: grastapijt
Bedankt, daar had ik helemaal niet aan gedacht.
Re: grastapijt
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: grastapijt
Hoi Jaap,

Je kunt ook een klodder ( gewone witte ) houtlijm op een kartonnetje doen en daar de voetjes van de spelers voorzichtig op duwen.
Blijft er een miniem drupje lijm aan de voetzool zitten. Dan speler plaatsen en er iets tegen zetten, zodat die recht blijft staan.
Na een uurtje blijft die vanzelf staan en de lijm droogt zowat onzichtbaar op.
Als steun gebruik ik vaak wasknijpers en/of steentjes. Die moet je wel vooraf klaar en binnen handbereik leggen  :P

Grtz Tony
Re: grastapijt
Lid sinds: 2006

offline
Re: grastapijt
Heel simpel. Waar de voetjes komen met een kleine schroevendraaier beetje gras wegschrepen (gaat beter als het eerst beetje nat gemaakt wordt). Dan figuurtje vastlijmen. Aan te raden valt Noch hin und wieder kleber . Als je sekondenlijm of iets dergelijks gaat gebruiken kan je het figuurtje achteraf nooit meer gemakkelijk verplaatsen.

Guy
Re: grastapijt
Jaap van Zuthem
gast

Re: grastapijt
Allemaal bedankt voor het meedenken, ik ga uitproberen op een proefstukje wat het beste gaat.
Groeten, Jaap