Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

6 aderig draad

Gestart door RobGood zondag 25 december 2016, 14:28:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
6 aderig draad
Lid sinds: 2009

offline
6 aderig draad
Beste,
Voor een project wil ik graag 6 aderig snoer gebruiken, het liefste zoals het 3-aderige draad wat we gebruiken voor aansluiten van wissels enzo, wat bij meerdere aanbieders is te krijgen.  Die gele klosjes van Brawa bij voorbeeld.. Maar dan dus 6 aders, 6 kleurtjes in plaats van 3. Heeft een van jullie misschien een tip waar dit is te krijgen? Het is voor mijn project om een wisselaandrijving te maken op basis van stappenmotoren. Dit project kun je volgen op de website die ik daar voor aan het maken ben. www.wisselmotor.nl. ben daar best wel enthousiast over, volgens mij is dit echt de meest betrouwbare manier om een wissel aan te drijven.
Voor de manier van aansluiten en programmeren wil ik heel dicht blijven van wat wij als modelspoorders gewent zijn te gebruiken, vandaar dat ik dit type draad zoek.
Als iemand een tip heeft alvast heel erg bedankt.
Rob

Re: 6 aderig draad
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: 6 aderig draad
Re: 6 aderig draad
Lid sinds: 2009

offline
Re: 6 aderig draad
Bellejt,
Bedankt, ja die had ik ook al gevonden, maar dat is echt een kabeltje, die mantel erom heen maakt alles zo onnodig groot, Ook heb ik 6 aderig telefoondraad al gevonden. Tuurlijk het werkt wel, maar ziet er voor mij niet uit. Niet wat ik het liefste zou willen.
Maar wel bedankt voor het meedenken...
Rob
Re: 6 aderig draad
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: 6 aderig draad
zo platte 6 aderig bestaat maar die is bijlange zo soepel niet als die 3 aderige.Heb het ook gekocht en breekt snel af.Anders mss 2 x 3 aderig op elkaar lijmen ? Kan je in alle kleuren kiezen.Kijk maar eens onder litze 6 adrig
Re: 6 aderig draad
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: 6 aderig draad
Rolletje dupont flatcable halen en telkens 3 of 6 aders eraf trekken?
Re: 6 aderig draad
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: 6 aderig draad
Je zoekt dus een 6 polige bandkabel.

Ik zou zeggen kijk hier eens.

Genoeg soorten en lengtes. Eventueel kan je ook 8 polige kabel nemen en er 2 draden afsplitsen.

Zolang je niet tich knikken erin maakt zijn het prima kabels. 
Re: 6 aderig draad
Roberd
gast

Re: 6 aderig draad
Ik heb de indruk dat je specifiek Flatcable zoekt?

6 aderig heb ik nog wel een heel stuk van. Dat is zegmaar dat telefoonsnoer maar ipv 4 zitten er 6 aders in? of ik heb het verkeerd.
Ook heb ik wel rond, da's 4 mm met 6 aders. Daarvan zijn 4 signaaladers van .22 qmm en 2 voedingsaders van .5 qmm.

ziet er zo uit



of google op lobeco alarmkabel
Re: 6 aderig draad
Roberd
gast

Re: 6 aderig draad
die lintkabel bestaat dus gewoon ook van Brawa in 6 aders



op deze pagina http://www.anw-modeltreinen.nl/br_kabels.htm vind je die als BR3186
Re: 6 aderig draad
Lid sinds: 2009

offline
Re: 6 aderig draad
Allen bedankt, Roberd voor de tip van BRAWA, overal gezocht maar niet gewoon bij BRAWA zelf gekeken.... ik ga een rolletje bestellen.
Bedankt voor de tips en meedenken...
Rob