Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125

Gestart door kodros vrijdag 23 december 2016, 22:49:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Hallo, heb een vraag.

Heb zelf CS1R met 3 stuks MS1 60652. Kan hiermee 5 locs regelen.

Is het mogelijk om via terminal 60125 nog meer MS1 aan te sluiten, zodat men 6 of 7 locs kan regelen?
Alle locs rijden natuurlijk niet gelijktijdig. Misschien is het een domme vraag.

m.vr.gr.
Kodros
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Kodros,

Als deze opstelling werkt dan heb je in mijn optiek genoeg regel mogelijkheden.

Een CS1R kun je heel veel locs mee aansturen en laten rijden, als er eentje eenmaal rijdt naar wens kun je de tweede met dezelfde regelaar aansturen. Dit is de bedoeling van het digitale bedrijf, zo weinig mogelijk regelaars.

Zelf rijd ik met een CS1R en denk er over om misschien ooit een extra MS2 voor rangeren er naast te zetten.

Moet ik dan nog aanschaffen, mis het extra MS2 nu niet moet ik zeggen.
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Beste Fred,

Bedankt voor uw antwoordt. Ik weet dat je met CS1R meerdere locs tegelijk kan laten rijden. Dat doe ik nu ook al.
Maar zelf afzonderlijk regelen van de locs vind ik fijner. Je hoeft dan niet iedere keer de desbetreffende loc op te zoeken.

m.vr.gr.
kodros
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Hallo Kodros,

aan de  Esu Terminal 50099 kunnen 2 mobile stations aan de voorkant aangesloten worden, en vermoed dat de 4 bussen aan de achterzijde voor bv. boosters ook gebruikt kunnen worden hiervoor, echter geen idee hoeveel MS1 er daadwerkelijk aangesloten kunnen worden aan het CS1R en ze vanuit het menu te benaderen zijn om locs over te zetten.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Hoi,

Citaat van: kodros op vrijdag 23 december 2016, 22:49:15
Is het mogelijk om via terminal 60125 nog meer MS1 aan te sluiten, zodat men 6 of 7 locs kan regelen?

Als ik de handleiding van de Marklin 60125 lees wel. Daar kan je dan vier (4) MS I / MS II / MS III op aansluiten. Zo te zien wel met een verloopkabel 60124. Eventueel kan je zelfs nog extra 60125 aansluiten en dan nog meer apparaten op de bus aansluiten.

Citaat van: kodros op vrijdag 23 december 2016, 22:49:15
Alle locs rijden natuurlijk niet gelijktijdig. Misschien is het een domme vraag.

Domme vragen bestaan niet. Antwoorden wel.

Groeten Ronald.
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Beste Ronald,

Bedankt voor je antwoord. Zal zien of ik nog een marklin 60125 kan kopen. MS1 heb ik nog wel over.

m.vr.gr.
Kodros
Re: Meerdere MS1 aansluiten op CS1R via terminal 60125
Beste Walter,

Bedankt voor je antwoord. Het liefst ga ik voor marklin 60125. Zal zien of ik die nog kopen kan.

m.vr.gr.
Kodros