Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Jubileum loc meld niet aan op CS2

Gestart door avhoboken vrijdag 23 december 2016, 13:41:12

Jubileum loc meld niet aan op CS2
Ik heb zoals zoveel anderen deze week de jubileum loc ontvangen. Prachtig natuurlijk om in bezit te hebben maar ik wil m natuurlijk ook even op de baan hebben rijden. Echter waar ik normaal gewend ben dat een nieuwe loc zich automatisch aanmeld in de CS2 gebeurt er nu niets. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, ook nieuwe loc op adres 72, maar er gebeurt niets.
Iemand een tip wat ik nog kan proberen?
Ik gebruik een CS2 en ik heb het ook geprobeerd met alle andere locs van de baan af.
Re: Jubileum loc meld niet aan op CS2
Forum Moderator

Er zit geen mfx decoder in de forumloc, dus automatisch aanmelden zal deze niet doen.
Als de loc op adres 72 via het MM protocol niks doet, stuur dan Sascha even een PB'tje.
Ik had al verschillende opties geprobeerd, ook het MM formaat. Zowel op het hoofdspoor als programmeer spoor. Ook geprobeerd om met de CS2 het adres te  herkennen, maar ook daarbij de melding dat er geen loc gevonden kan worden.
Welke Sacha precies? Ik heb de eerdere bestel emailtjes niet meer vandaar dat ik nu even zoekende ben  :?

Alvast bedankt,
Gr. Alex
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

C'est moi Alex :D - Je hebt een PB ;)
De nieuwe jubileum-dieselloc kon bij mij met CS2 ook geen gegevens vinden omdat het geen mfx decoder is.
Ik heb een nieuwe pagina geopend voor een nieuwe loc. Daarna heb ik het dieselplaatje erbij gezocht van DHG 500. ik heb de scanner naar loctype en nummer laten zoeken. Het menu werd verder zelf ingevuld. Ook nr 72 werd automatisch benoemd. Dit locje rijdt geweldig met mooie frontlichten.

Groet,
Johan170
Speciale Gast

Beste forumleden.
Het is misschien wat aan de late kant maar nu toch ook maar eens mijn "nieuwe" forumloc tevoorschijn gehaald! :favorite:
Maar helaas doet deze fraaie loc helemaal niets! 8o
Digitaal en analoog gewoon niets.

Hoe lang zit er garantie op? (hopelijk 10 jaar? >:-D )

Loc opengemaakt maar brandschoon en nog licht in de olie.
Dus wat kan ik nu nog doen?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Forum Moderator

Duw eens op de kliksleper, misschien dat die wat los zit en geen goed contact maakt.
Speciale Gast

Ha die John.
Nou nou, dat was de snelste "reparatie" die "ik" ooit gedaan heb! :thumbup:
Deze prachtige loc rijdt echt héél erg mooi en is een plaatje om te zien.

Hartelijk dank voor deze geweldige tip! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Citaat van: AlbertJan op woensdag 11 februari 2026, 16:10:29[...] de snelste "reparatie" die "ik" ooit gedaan heb! :thumbup:
Je hebt iemand anders laten drukken? :D