Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

lampje draaikraan 7051 Märklin

Gestart door ErwinLamens maandag 06 januari 2020, 10:07:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lampje draaikraan 7051 Märklin
hoi,

draaikraan Märklin lampje werkt maar geeft slecht contact, het metalen plaatje vastgeschroefd op bodem kraanhuis loopt door een gaatje en krult om, moet dat plaatje terug contact geven met het kraanhuis ? als lampje continu zou branden werkt magneet immers  :)

de stekkers vooraan aan raam naar de mageet zitten ook muurvast , is het raadzaam deze contacten te reinigen met wat methylalcool of wasbenzine ?

groetjes,

Erwin
Re: lampje draaikraan 7051 Märklin
Erwin

In het kraanhuis zit een soort gekrulde metalen strip en deze moet contact maken met een metalen ring op de onderbouw. Waarschijnlijk moet je deze 2 even oppoetsen en dan zal alles wel weer werken.

gr Gerard
Re: lampje draaikraan 7051 Märklin
Dank voor de tip met wat zou je oppoetsen  ?
Re: lampje draaikraan 7051 Märklin
Toevallig heb ik er pas eentje geheel uit elkaar gehaald en zowaar zonder iets over te houden weer in elkaar en ik heb alle onderdelen schoon gemaakt met SR 24. Dit is een reiniging- en rookvloeistof maar alle grote merken leveren soortgelijk spul. Overigen kom je met wasbenzine ook een eind, alleen voorzichtig zijn met kunststof onderdelen. Maar na deze beurt loopt de kraan weer als nieuw terwijl hij al ruim 40 jaar oud is.
succes Gerard
Re: lampje draaikraan 7051 Märklin
moet het contact maken op de grotere grijze ring op de kraan onderbouw of de kleinere bruine ring

volgens mij is het contact hier verkeerd geplooid ?
Re: lampje draaikraan 7051 Märklin
Als het goed is moet er een ring op het onderstel zitten waar dat gebogen stripje overheen glijdt en zo contact maakt.

gr Gerard
Re: lampje draaikraan 7051 Märklin
https://static.maerklin.de/damcontent/86/05/8605714888dfaccf1c35afd352ecffc81434542289.pdf

Als het goed is zou deze link de tekening van de kraan moet tonen.

succes Gerard