Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

problemen met marklin ms2

Gestart door marklintim zaterdag 17 december 2016, 13:32:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: problemen met marklin ms2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: problemen met marklin ms2
bert,
ja, ik weet dat dat zich allemaal niet zelf aanmeld. ook zelf omgebouwde loc's melden zich niet zelf aan. ik weet hoe het handmatig invoeren gaat.
over de delta loc (6409), die staat in de databank, volgens mn neef staat die op adres 2, netjes uit de databank gehaald en het adres aangepast naar 2, geen beweging. handmatig invoeren via mm2 codeer en mm2 programmeer werkte ook niet.
later kocht hij ook nog de mp 3030 (marklin 37892) die hij mee nam. zou staan op adres 30. DCC werkte niet, toen bedacht van ohja, is met die schakelaartjes en mm2 codeer en programmeer geprobeert. allebei gaf geen beweging.
de baan wordt nu geschakeld met een enkel polige schakelaar maar heb inmiddels een dubbel polige schakelaar in huis dus dat gaat binnenkort verandert worden.

Re: problemen met marklin ms2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: problemen met marklin ms2
De Delta's hebben normaal nooit een adres 2, tenzij je hem zelf hebt ingesteld.
Meer logische adressen voor de delta zijn 24, 60,  72 en 78 en 80.
Als een lok op de delta-control op adres 2 (diesellok) staat is is digitaal adres 72

Zie ook http://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_Delta_Control en dan even naar beneden scrollen.

John

Re: problemen met marklin ms2
Stijn Laceur
gast

Re: problemen met marklin ms2
 @citaat dat zou het kunnen zijn! Rijdt je neef met een oude delta-regelaar of met zulke infrarood-afstandsbediening?
Re: problemen met marklin ms2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: problemen met marklin ms2
John,
Hij heeft zijn loc zelf zo ingesteld. Zelf rijd hij met een ms1 waar dat ding gewoon prima rijd.
Je linkje doet het hier niet. Pagina (tijdelijk?) niet beschikbaar.
Ook dat 2 - 72 heb ik al ergens gehoord maar ook als ik in de ms zet dat het 72 is komt er geen beweging in.

Stijn,
Met ms1 zoals hierboven staat.
Re: problemen met marklin ms2
Ik heb precies dezelfde problemen met mijn MS2, met bijkomend probleem dat je de baan kan horen zoemen en de verlichting kan zien flikkeren als er andere/meerdere protocollen dan alleen MM2 aanstaan heb nog geen oplossing kunnen vinden, updaten zal ik proberen, maar mijn stamzaak gaat over 2 weken sluiten, dus dan moet dat nog wel even snel gebeuren.
Re: problemen met marklin ms2
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: problemen met marklin ms2
de railzen horen zoemen, mij nooit opgevallen. maarja, dr staan hier ook nog 2 oude marklintrafo's en een fleischmann trafo te zoemen als de spanning op de baan staat.

overigens ben ik laatst met mijn ms2 naar de dealer geweest. voordat ik daar naartoe ging heb ik alles wat gereset kon worden gereset en vervolgens naar de dealer geweest. die hadden nog niet de allernieuwste update, maar wel software update 2.5. ik ben nu van 1.8 naar 2.5 gegaan. bij thuiskomst heb ik geprobeert of de gb nu ook een update had en verrek, dat had die. dus die ook gelijk geupdate. ook de databank staat weer vol. ik heb nog niet echt de kans gehad om hem te testen en er mee te rijden, ook kan ik zelf mm en delta niet uitproberen omdat ik geen loc's met dipswiches heb. wel verwacht ik binnenkort een loc die volgens de verkoper voorzien is van een 6080 decoder dus dan kan ik het uitproberen. en anders gebruik ik alleen dcc en mfx
Re: problemen met marklin ms2
Stijn Laceur
gast

Re: problemen met marklin ms2
resetten en updaten

Mijn ms2 vertoont ook kuren, niet dat hij uitvalt, de "volume" van de snelheid is bij opendraaien de eerste keer steeds half. En soms heeft dat een terugval.
Persoonlijk vind ik de ms2 een te zwakke centrale.
Ik heb sinds deze week een CS3+ in huis, en zal mijn ms2 (en die van mijn zoon) hiermee wel updaten.
Het verdere leven van mijn ms2 zal als extra handregelaar zijn  ;)