Dag 3-railers,
Tijdje terug een lineupfoto van mijn locs geplaatst en viel mij op dat ik wel veel
diesel-rood en
stoom-zwart in mijn collectie had. Zodoende mijn V60 de deur uitgedaan (heb nog een BR260 staan) en ook mijn BR-24 (Epoche III) uit een startset heeft station Castricum verlaten. Ook al streef ik naar epoche IVa (1975-1980) nu heb ik gekozen voor iets uit tijdperk I. Als museumtrein past deze T13 wel op mijn nog te bouwen epoche IVa baan. Echt hagelnieuw (mint noemt men dat) heb ik deze doos gekocht voor 150 euri wat ik een nette prijs vond.
De 28456 set uit 2003 bestaat uit: een tenderlocomotief T13 en 4 verschillende coupérijtuigen van de KPEV (Königlich Preussische Eisenbahn- Verwaltung). De T13 werd overigens vroeger het meest voor goederen- en rangeerdiensten werd ingezet.
De locomotief, later BR92 geworden, heeft nog Delta-elektronica met dipswitches voor 80 adressen. Om de lok te openen moet je eerst de buffers er af draaien (mooie oplossing). Voor de Delta-decoder moet je eerst een plastic kapje weghalen en daaronder is de printplaat netjes maar krap weggewerkt. De (Bühler?)-motor is uitgerust met vliegwiel, er worden 4 assen aangedreven en de loc is voorzien van 2 antislipbanden. Over de rijeigenschappen ben ik meer dan tevreden, de loc rijdt en accelereert rustig en is ook erg stil.
Verder dus 4 rijtuigen in deze doos: 2 coupérijtuigen van de 2e klasse, 1 coupérijtuig van de 3e klasse en 1 coupérijtuig van 3de klasse met bagagecoupé. De rijtuigen zijn voorzien van interieur en voorbereid voor verlichting. De rijtuigen hebben gemonteerde loopplanken en nummerplaten. De lengte van de hele trein is 68,3 cm. Bij het model wordt een CD met een Berlijnse schlager geleverd, mag eigenlijk van mij zo de kliko in maar mocht ik de doos ooit verkopen, toch maar bewaren hè.
Voor wie meer wilt zien kan nog kijken bij de 3-railtopic van onze 3-rail-Länderbahnfans, knap hoor hoe 3-railer
Constant hier een sounddecoder met speaker in heeft gezet.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54681.0Het origineel is goed te zien op Youtube:
Leuk kanaal overigens dat van
Super JanH1Groeten,
Bas