Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Eerste rots in aanbouw.

Gestart door Esther zondag 04 december 2016, 14:45:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Eerste rots in aanbouw.

Weet niet of het lukt met de foto  Vandaag een start gemaakt met een
rots. Nog niet klaar, verf en waterval en aankleding volgen.
Re: Eerste rots in aanbouw.
Kwa structuur en opbouw ziet het er al  :thumbup: uit.
Re: Eerste rots in aanbouw.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Eerste rots in aanbouw.
 :) Esther, dat ziet er goed uit. :thumbup:
En voor de kleur kan je gewoon goedkope acrylverf gebruiken, bijvoorbeeld die van de Action. Dat voldoet prima.
Dan word het een kwestie van proberen, gewoon laag na laag opzetten. En ben je niet tevreden, gewoon weer er overheen.
Probeer op het eind ook de drybrush methode; je kwast in de verf dopen, afvegen aan een oude krant of doek, en dan met de laatste verfresten aan je kwast de berg wat aanstippen.
En als de hoofdkleur van de berg grijs is, aan het eind ook een weinig bruin drybrushen, dat geeft net iets meer aanzien.
Suc6 en je laat het vervolg maar zien.

Dirk-Jan
Re: Eerste rots in aanbouw.
Verf van de action heb ik al gehaald.die techniek die jij beschrijft heb ik op you tube gezien en wil ik inderdaad gaan proberen.
Volgende week op de beurs ga ik kijken voor spullen om water en een waterval te maken
De berg is een proef en komt niet bij de spoorbaan, dus gewoon om uit te proberen.
Re: Eerste rots in aanbouw.

Ik hou het voor gezien vandaag.
Nu ik  zelf de foto bekijk lijkt het watergedeelte meer op een zwembad.
Volgende keer maar eens kijken hoe ik  dat op kan lossen. :-)
Re: Eerste rots in aanbouw.
-Esther:
Voor een proefstukje zeker niet slecht, je kan altijd overschilderen met een andere kleur.
Re: Eerste rots in aanbouw.
Esther

Je kan bv een randje aanbrengen met kleine steentjes, zo word het ook gelijk wat kleiner.  :help: :help:
Re: Eerste rots in aanbouw.
Denk dat ik inderdaad  nog wat stenen in het watergedeelte ga plaatsen, zodat het wat
minder vierkant wordt.
Re: Eerste rots in aanbouw.
Esther,

Je kan ook bv met wit drybruch je water beetje lichter maken van kleur, kwaad kan het niet volgens mij krijg je ook een mooi effect mee.



Groeten

Peter
Re: Eerste rots in aanbouw.
Morgen eerst maar de rotsen verven.
Ook niet handig van mij om eerst het water te doen.
Bovenaan beginnen lijkt me handiger.
Dus het water kan ik wel opnieuw doen.
Re: Eerste rots in aanbouw.
Je hebt al een goeie basis; de structuur is goed gelukt!
Een fijne techniek om realistische rotspartijen te maken, is eerst verven met een basiskleur: gewoon dekkend opbrengen en laten drogen. Dan met een donkerder maar zwaar verdunde verf  (10% verf, 90% water) de hele boel nog eens volsmeren en met een vochtige spons of doek zachtjes weer wegvegen. Het doel is het donkere accent alleen in de dieper liggende delen achter te laten. Is het niet voldoende naar je zin, dan doe je het nog een keer, een beetje kleurverschil tussen de verschillende behandelingen is alleen maar fijn, dus het mengen hoeft niet heel precies.
Daarna kun je met een lichtere kleur dan de basiskleur gaan drybrushen. Op gips zoals je nu gebruikt hebt, geeft dat een levensecht resultaat.

Succes!

Peter