Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

tunnelportalen Wintrack 13

Gestart door Tjoekedoris zondag 04 december 2016, 12:05:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
tunnelportalen Wintrack 13
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
tunnelportalen Wintrack 13
Beste forumleden, wie kan mij vertellen waar de tunnelportalen zijn verborgen onder Wintrack 13 ?
Bij versie 12 hadden ze een eigen tabblad , maar deze is nu weg en ik kan ze niet meer vinden. Bestaat dit niet meer of moet ik opnieuw installeren, want ze zijn ook niet meer zichtbaar in de 3D weergave van het plan. Wie heeft het antwoord?
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Ik denk dat Pjedro je hier wel mee kan helpen, ook hij werkt met Wintrack 13.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Bij WT 11 klikken op toebehoren en dan in de menu tunnels aanklikken, misschien dat bij 13 het op dezelfde plaats staat.
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Dat is het hem juist Jorg ...het is pleite.
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Citaat van: Tjoekedoris op zondag 04 december 2016, 12:05:11
de tunnelportalen zijn verborgen onder Wintrack 13 ?
Bij versie 12 hadden ze een eigen tabblad
Ik werk nog met versie 12 (demo) maar heb nog nooit ontdekt dat tunnels een eigen tabblad hebben.
Ik gebruikte altijd railselectie piko rails, want daar zaten de tunnelportalen zogezegd voor het grijpen.
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Jan, zoals Jorg schreef...op "toebehoren" klikken en dan tabblad (of menu) "tunnels". Is met Wintrack 12 hetzelfde als bij Wintrack 11. Alleen in Wintrack 13 zie ik ze nergens meer en kan ze
dus ook niet gebruiken voor een ontwerp van een maat van mij  8o 8o 8o
Re: tunnelportalen Wintrack 13
In de balk onderin "tunnel" typen en dan krijg je ze allemaal.

Bij mij verdwenen ook enkele tunnelportalen in de 3D- versie. Heb ze vervangen door een ander type en toen waren ze weer zichtbaar. Onderin staat ook een 3D knop. Kun je zien of er een 3D bersie van is.

Succes,
Roel
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Je hebt gelijk Roel. Alleen op deze manier krijg je ze in beeld. Wel vreemd hoor. Verder zie ik dat de 3D versie van een "enkelsporig portaal stoom" niet meer bestaat.
Geen wonder dus dat ik die ook niet in de 3D versie van het plan kan zien. Al met al erg raar allemaal.
Re: tunnelportalen Wintrack 13
-Martin:
Misschien eens contact opnemen met de verdeler van WT in Nl.
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Citaat van: Tjoekedoris op zondag 04 december 2016, 18:49:23
Je hebt gelijk Roel. Alleen op deze manier krijg je ze in beeld. Wel vreemd hoor. Verder zie ik dat de 3D versie van een "enkelsporig portaal stoom" niet meer bestaat.
Geen wonder dus dat ik die ook niet in de 3D versie van het plan kan zien. Al met al erg raar allemaal.

Ja Martin, daarom heb ik die portalen vervangen. Ik heb versie 13 pas een week in huis gelijk met een 3D versie van diverse gebouwen. Ben er nog een beetje mee aan het spelen.


.
Citaat van: Jørg op zondag 04 december 2016, 20:07:16
-Martin:
Misschien eens contact opnemen met de verdeler van WT in Nl.

Goed idee, Jørg. Maar ik wil eerst een beetje spelen, dan heb ik misschien nog meer puntjes.

Groeten,
Roel
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: tunnelportalen Wintrack 13
Door de bomen zie je ook het bos niet meer.....die zijn ook pleite. Type "boom" in en je krijgt alleen boomhutten. Je moet dus "bos" intypen en dan krijg je de 3D bossen in beeld. Maar de losse bomen niet, terwijl die er wel zijn, getuige mijn oude plannen waar ze in het 3D model keurig verschijnen.