Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015

Gestart door Lucien zondag 27 november 2016, 09:05:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Ik kom maar sporadisch langs, omdat hier ook weinig echte LGB - tuinspoor liefhebbers zijn, maar toch wil ik jullie nog even mijn filmpje tonen dat ik vorig jaar nog heb gemaakt, na mijn Opendeur Weekend in September ( 2015 ).
Ik denk toch dat dit ook andere liefhebbers kan aanspreken, al werken ze dan zelf met andere schalen dan deze grotere, G-schaal ( 1/22,5) maar ook wel 1/29, voornamelijk dan de US. modellen.
Dus voor de liefhebbers, veel kijkplezier !



Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Wauw, wat een baan Luciën  :thumbup: :thumbup:
Je hebt een schitterende ruimte, rij je ook als er sneeuw ligt dan is het helemaal een sfeer plaatje.

Aan het einde van het filmpje hoor je een kat te keer gaan, onze ogen kat begreep hier helemaal niets van  :)


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Geweldig filmpje bedankt voor het delen
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Wat een prachtige baan Luciën. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Bedankt voor het plaatsen :thumbup:
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
-Lucien:
Bedankt voor het mogen meegenieten van je schitterende creatie,  :thumbup:
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Lucien,

Wat een prachtige filmpje van je indrukwekkende baan.
Schitterend materiaal komt erlangs rijden en dan het geluid net of je naar echte treinen staat te luisteren de boogbrug vindt ik een parel op je baan wat een prachtige brug is dat. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier op deze frisse zondagochtend.


Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Bedankt Heren voor de fijne reacties.
Al denk ik nu dat ik deze film beter in een andere rubriek had ondergebracht ( Modelbouw & Scenerie ), maar misschien is dat nog aan te passen, sorry !
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
 @citaat Even aan forumbeheer vragen Lucien.
Evt. met gebruik van de knop "meld dit bericht aan de moderator".
Mooie video van een prachtige baan :important:
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Ja en er wordt soms wel gereden in de sneeuw, al moet dit dan wel mogelijk zijn, geen ijs op de sporen en ook geen te dik pak bevroren sneeuw, want daar is dan niet door te komen.
Wat nu wel zal opvallen tijdens het rijden in de winter of in de sneeuw zijn de kale plekken, waar normaal de huizen staan, maar deze worden de laatste jaren wel binnen gezet.
Er zijn namelijk de laatste tijd vele huizen bijgekomen, maar indien alles blijft buitenstaan moet er na elke Winter te veel herstelwerk worden uitgevoerd en dan is er geen ruimte meer voor nieuwe projecten.
In de sneeuw is dat niet zo storend, want dan ligt er overal een mooi wit tapijt, maar zonder dit is het maar treurig om naar te kijken, vind ik zelf.

Vele mensen vinden deze boogbrug de max, al is dit maar bedoeld als een tijdelijke oplossing, die moet vervangen worden door een volledige metalen constructie, waarvan de plannen al lang getekend zijn, maar de uitvoering nog op zich laat wachten, daar dit een groot werk is, de brug heeft een totale lengte van 6 meter en toen ik het plan tekende, dat is zowat 10 jaar geleden, zou de constructie aan aluminium-profielen alleen al rond de 500 ? kosten en dus gaf ik de voorrang aan de verdere opbouw van de baan en ben ik ondertussen wel op zoek naar een éénvoudiger ontwerp, al moet het een blikvanger blijven, maar wel met een beter prijskaartje ! ... en al zeg ik het zelf, er is licht aan het einde van de tunnel, dus kan er schot in de zaak komen ... en dan zal deze brug moeten wijken !
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Dag Lucien.

Bedankt voor het maken en delen van de zeer vermakelijke film :thumbup:
Hoe groter de schaal is, hoe meer het gevoel van massa overkomt.
Best veel, mooi en uiteenlopend materieel heb je daar rijden!
Ook de scenery c.q. tuin staat er prachtig bij, dat moet een
flink tijdrovend werk zijn om overal goed bij te kunnen komen :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Mooi hoor.

Heb er echt van genoten.
Re: Voor de liefhebbers van LGB -Tuinbaan Minidom - 2015
Mooie grote tuinbaan Lucien. Leuk filmpje. Ik heb er met veel plezier na gekeken.

Groet Mark