Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Richtings pijl

Gestart door GTIBert vrijdag 25 november 2016, 20:25:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Richtings pijl
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Richtings pijl
Ik heb een trein in een blok staan. ( zie de ICE)
Nu ben ik opzoek naar de mogelijkheid of ik met pijlen de richting kan aangeven waarnaartoe de trein gaat rijden.
Dus een pijl naar links als dat de gekozen richting is.
Het zelfde voor naar rechts rijden.
Aan de kleur van een lijn kan ik het niet zien als een treinstel in een blok staat.

Is dit te realiseren?
Re: Richtings pijl
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Richtings pijl
hoe of waarin ga je die pijlen aangeven?
Re: Richtings pijl
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Richtings pijl
@ruud
Ik dacht gekoppeld aan het blok

@Robbie
Als een trein op handmatig staat had ik graag gezien naar welke richting hij wil.

Bedankt voor jullie reactie
Re: Richtings pijl
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Richtings pijl
Hallo,

de richtingspijl wordt gekoppeld aan een wisselstraat en dus niet aan een blok, heeft hierom wel met automatisch rijden te maken.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Richtings pijl
jimmaet
gast

Re: Richtings pijl
Ik snap Bert wel.
Het probleem is, dat met digitaal rijden links/rechts op de baan compleet onafhankelijk is van voor/achter van de loc.

Zo'n pijl links/rechts zou alleen kunnen werken, als je (nog) weet of de trein vooruit danwel achteruit reed, toen hij van links (of rechts) het blok binnenkwam.
En die info is niet zomaar op te hoesten.
Misschien wel te maken met logische functie: Kwam van links, reed vooruit, staat nu op vooruit: Laat tekst zien : " -> ".
Maar hoe lang is "kwam van" en "reed" geldig? Vanaf binnenrijden blok tot vertrek uit.
Een heleboel verschillende logische functies met van blok-naar blok erin...

Kan morgen wel even proberen te stoeien, maar 'k beloof niets!

Re: Richtings pijl
Lid sinds: 2006

offline
Re: Richtings pijl
Citaat van: GTIBert op vrijdag 25 november 2016, 22:15:37
@Robbie
Als een trein op handmatig staat had ik graag gezien naar welke richting hij wil.

Staat in je locwindow, daar staat het stipje ingevuld bij vooruit of achteruit, en je kunt ook de verlichting van de loc aanzetten, waar het witte licht brand die kant gaat hij uit.

Groetjes
Re: Richtings pijl
jimmaet
gast

Re: Richtings pijl
Van mijn stoeien kwam dus niets nuttigs...
"Sprinter" heeft natuurlijk het ultieme antwoord. Het gaat erom om treintjes te laten rijden, dus af en toe naar het treintje kijken is wel zo leuk i.p.v. alleen het pc scherm.
Re: Richtings pijl
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Richtings pijl
onder het rijden kan je wel pijltjes koppelen en laten meekleuren.Bij vertrek dus ook.In de rijwegen en richting.Wil echter nog niet zeggen dat je loc dan goed staat.Zie sprinter.