Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

railhoogte Gotischeboog vanaf nu op 110 cm boven de vloer!

Gestart door gotischeboog donderdag 24 november 2016, 15:54:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
railhoogte Gotischeboog vanaf nu op 110 cm boven de vloer!
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en mijn hele 13 meter lange module (segment) baan naar een hoger plan getrokken. Tot nu toe reden de treinen 90 cm boven de vloer. Ideaal voor kinderen en kijkers met een rolstoel. Toch kom je deze hoogte niet erg veel meer tegen, want je krijgt pijn in de rug hoor je vaak. Dan blijft er niet veel over om het geheel maar eens aan te passen aan de wens van velen, organisatoren zowel als kijkers. Ik moet zeggen, nu het klaar is, dat die extra 20 cm onder de modules mij net iets meer vrijheid en gemak geven om kabels etc. aan te sluiten. Rest mij nog om mijn achtergrondpaneeltjes iets lager te maken zodat ik tijdens ongelukjes op tentoonstellingen toch nog gemakkelijk van achteren uit de boel kan fixen. Ik hoop dat ik op niet al te lange termijn de vernieuwde hoogte van de Gotischeboog op één of andere tentoonstelling mag komen tonen.
Groet Ad, en we knutselen voort.
Re: railhoogte Gotischeboog vanaf nu op 110 cm boven de vloer!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: railhoogte Gotischeboog vanaf nu op 110 cm boven de vloer!
Hi Ad,

Ooit heb ik een onderzoek gelezen van een Duitser waar uitkwam dat er ongeveer 3% van de bezoekers "laag kijkend" zijn.
Dus een hogere baan voor die andere 97 % is heel goed.
En als je nog eens in een Zorgcentrum met je baan staat kan je altijd weer je korte poten monteren.

groet
Harald