Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.

Gestart door Hitmaan zondag 30 oktober 2016, 14:07:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
Gisteren op de beurs in Utrecht een seinhuis gekocht. Neustadt/Weinstraße. Gezien ik het station ook al had, is dit een logische keuze.
Echter is bij het openen het volgende aangetroffen in de verpakking, zie foto's.

Voordat ik naar de winkel ga om de doos om te ruilen wil ik even jullie mening horen.

De doos is gekocht op de beurs in Utrecht, De eigenaar van de kraam heeft een winkel in Hoogeveen en in Amersfoort, dus ja, ik kan er wel mee terug.

Graag even jullie mening. Doos was dicht met plastic zoals ze ook in de winkel liggen.
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
Het is een z.g. "Patiniertes Modell". Kennelijk hoort 't zo... ;) Zie ===> klik
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
 :) Hoi Tony, wat Wim zegt klopt, het is al geweatherd tijdens de productie bij Faller.
Of je het mooi vind is natuurlijk maar de vraag.
Ik weet wel dat er vroeger bij Pola (overgenomen door Faller) hele mooie geweartherde bouwdozen bij waren.

Dirk-Jan
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
Bedankt voor de info, misschien laten wij het dan wel zo,

Even nadenken er over. Dacht dat het een fabrieksfout was. 

@Dirkjan, wist ook niet van Pola, wist wel dat faller deze had overgenomen, maar nog nooit zoiets bij pola gezien. Vond de modellen wel goed van dit bedrijf. Gisteren zag ik ook een model van Pola, Faller noemde dit Bachstrasse nr5. Model van Faller heb ik reeds in bezit.
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
Bij deze even 2 foto's dat het af is. Ziet er wel goed uit.

Echt dient een volgende bouwer rekening te houden met de doorschijnen van de verlichting. Tussen de daken heb ik zelf zwart papier tussen gedaan zodat de verlichting niet te zien is door het dak met de toren.

Tussen de bodem en de plaat waar de bureaus op staan dien je ook wat aan te passen. Zoals je op het plaatje ziet heeft Faller niet erg goed zijn best gedaan om het geheel wat te maskeren.  Op en aanmerking zijn altijd welkom.
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
 :) Ik vind het seinhuis erg mooi geworden. :thumbup:
Zat er een zwart maskering verlichting vel bij?
Zo'n vel met alle muur en dakvormen en met perforatie of kartelrandjes.
Vaak staat het dan ook wel aangegeven in de bouwhandleiding.
Normaal gesproken levert Faller dat er altijd keurig bij, maar ja, het zou natuurlijk een missend onderdeel kunnen zijn.

Dirk-Jan

N.B. het lijkt er op dat ik het zwarte vel zie liggen onder alle onderdelen op de eerste foto.
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
En misschien heb je de mogelijkheid om hem met zeker 50 procent te dimmen.
Dit is gewoon veel te veel licht , zelfs de machinist word ernstig verblint als hij er langs rijd.
Dan ben je misschien gelijk wat van het doorschijnen af.
Het gebouw vind ik zeer geslaagd , met de verlichting ervan dus iets minder.
Ben erg benieuwd als het voor de helft gedimpt is , ik vermoed zomaar dat het nog mooier word.

Mvg: Alex
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
Bouwpaketten voor een realistisch aanzien altijd verven, de binnenkant voor de verlichting zwart verven en indien nodig de naden dichtkitten met zwarte silicone kit.
Speel verder met weerstandjes voor sfeerverlichting.
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
Een zwart masker wordt er wel bijgeleverd, maar alleen voor het huis gedeelte.  Tussen het dak met toren en de inrichting bevindt zich een tussenruimte en hier heb ik een zwart vel geplaatst.

De verlichting is van Faller zelf, is inderdaad erg vel. De verlichting in het huis gedeelte is van een particuliere bouwer.

@0001kis of iemand anders:
Enig idee welke weer standje is ik het beste er tussen kan plaatsen. 
Verlichting is was rechtstreeks aangesloten op een marklin 32 v transformator.
Re: Seinhuis: Verkleuring onderdelen na openening.
De verlichting kan ook op een aparte trafo, en dan op de rode en bruine bus.
Dan kan je met de snelheidsregelaar de lichtsterkte instellen.
Je zult er ongetwijfeld nog veel meer lampjes bij krijgen, dus die kunnen daar dan allemaal op.
Meestal verzamel/koop je door de jaren heen diverse lampjes van diverse leveranciers,
die hebben dan vaak een andere lichtsterkte, dus krijg je evengoed wat variatie in de lichtsterkte.


Dirk-Jan