Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Module "(machine)fabriek GKE"

Gestart door guuske maandag 21 november 2016, 22:28:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Helder ! Succes  :exclaim:
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Na een paar weken knutselen aan mijn viaduct even een update. Ik hoop de komende week dit projectje te voltooien zodat op de rijdag van komende zondag ik het resultaat kan tonen aan mijn module vrienden.

Als eerste het kale viaduct met de onderbouw. Vervolgens de kartonnen mallen. Als laatste de beplakte styreen muurplaten klaar voor montage.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"

Ben benieuwd hoe je dat verder gaat afwerken, Guus  :P

Grtz en knutselplezier gewenst,

Tony
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
-Guus:
Ziet er in ieder geval al veelbelovend uit, gaat een mooie module worden,  :thumbup:
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
In de afgelopen weken is er weer veel gebeurd op de module. Hoogste tijd voor een nieuwe update. Als eerste werd het viaduct geplaatst waar ik eerder al de voorbereidende plaatjes van toonde. Vervolgens was het tijd om voorbereidingen te treffen voor het realiseren van de wanden van het verhoogde deel van de module. Daarna heb ik eerst een laagje gipsverband aangebracht en vervolgens kon het stucwerk beginnen. Een echte stucadoor zal er misschien anders over denken maar ik ben best tevreden over het bereikte resultaat. Hopelijk vind ik komende week tijd om te starten met het aanbrengen van een kleurtje. Komende zondag hebben we weer een rijdag en kunnen mijn module maten de vorderingen in het echt aanschouwen.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
en de laatste 2 foto's
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Ben benieuwd zondag, ziet er goed uit!

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Hoi Guus,

Ben je niet bang dat het gips gauw gaat scheuren :?:

Gr.
René
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Mooi.
Ik volg dit mee  :)
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Je gaat weer lekker Guus. Maar inderdaad, gips en transport, als dat maar goed gaat!
En uit nieuwsgierigheid, wat is de doorrijhoogte van je tunnel?
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Ach ik zie wel hoe het gaat met transport van de module en anders zoek ik wel loopgips  :P
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat nieuwe foto's van mijn module heb gepost. Uiteraard heb ik niet stil gezeten. Na de boetseerwerkzaamheden ben ik aan het schilderen geslagen. Op de eerste foto zien jullie het resultaat hiervan. Ik vond het een beetje te grijs worden allemaal dus ben ik er nog eens met wat bruin tinten overheen gegaan. Daarna ben ik gestart met het aanbrengen van wat begroeiing op het onderste deel van de baan. Eerst wat geëxperimenteerd met turf op de rotswand (2e foto). Daarna met de van Alphons geleende electrostaat gras aangebracht. Na het nodige strooi en plakwerk ben ik best tevreden met het resultaat tot nu toe.

Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Dat ziet er mooi uit Guus  :thumbup: :thumbup:

Met het toevoegen van het groen komt het tot leven.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Guus,

Mooie vorderingen aan je module. :thumbup:
Alleen jammer dat de seinpaal omgeduwd is door de preisertjes vandalen. :(  :D
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Jij bent goed bezig.
Benieuwd hoe hij er in het echie uit ziet.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
-Guus:
Mooie module aan het worden,  :thumbup:
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Mooi, mooi, mooi!
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
wauw echt mooi deze module ga zo door  :D
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Dat gras ziet er schitterend uit.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Afgelopen twee weken eindelijk weer eens echt een paar dingetjes kunnen doen aan mijn eigen module. Hiervoor collega Alphons geholpen om de keerlussen gereed te krijgen voor de gastendag  ;). Waar de sfeer heel gezellig was toen ik even op visite was, maar waar ik helaas niet met mijn module bij kon zijn.
Hierbij een paar plaatjes. De uitvoering gaat toch weer iets afwijken van de oorspronkelijke tekening. De oplettende volger zal zien dat de overweg niet op het buitenste spoor ligt maar op het binnenste. De grote hal vond ik toch een beetje teveel van het goede worden dus die komt te vervallen. Als laatste een proefplankje ten behoeve van de terreinverharding. (Links sieraad met houtlijm, midden hetzelfde recept met verf, rechts sieraad met alleen verf) Ik neig zelf een beetje naar de rechtse variant.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
heel mooi weer je gaat echt als een speer  :thumbup:
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Kleine update, deze week weer wat kunnen werken aan het fabrieksterrein. Het terrein is nu nog volledig "verhard" (dat was praktischer met aanbrengen van het mengsel van verf en sierzand) maar dat zal zeker nog veranderen. Ook deuren aangebracht in het gebouw. De rails heeft een likje roest gekregen  ;)

Guus
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Hoi Guus,

Ziet er goed uit. :thumbup:

Gr.
René
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
-Guus:
Mooie update weer,  :thumbup:
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Keurig weer hoor Guus!

Ga je dat stootblok ook nog wat verouderen? Die steekt nu best wel af bij de rest.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Ziet er weer goed uit, Guus.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Tworwelwa !
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Heel netjes.

groet
Harald
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Afgelopen week heb ik een poging gewaagd om eens een boompje op te zetten. Ik ben niet ontevreden met het eindresultaat. Eens kijken of ik er een mooi plekje voor kan vinden op de module.

KLIK
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Alweer een tijdje gelden dat ik foto's van mijn module gedeeld heb. De clubgenoten hebben een deel van de vorderingen op onze clubdag in januari al kunnen zien.
De eerste drie foto's zijn nog van december. De laatste twee zijn dit weekend genomen. Het deelproject waar ik nu aan werk is de heuvel aan de linker zijde van de module. Ik hoop deze tegen het eind van de maand gereed te hebben.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
-Guus:
Je module ziet er werkelijk prachtig uit,  :thumbup:
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
De module is live te zien op rail. Het is een prachtige module geworden Guus. Die laatste puntjes komen ook wel in orde  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Houten is al weer een tijdje geleden. Maar een paar leuke foto's zijn nooit weg denk ik.

Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Vandaag gewerkt aan een paar dennen. Ze moeten nog wat bijgewerkt worden, maar vooralsnog best tevreden over het resultaat.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
-Guus:
Ik zou niets meer aan die bomen doen, in de realiteit zijn ze ook grillig van vorm.
Re: Module "(machine)fabriek GKE"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Module "(machine)fabriek GKE"

Je module ziet er erg goed uit, Guus  :thumbup:

Mag je trots op zijn  ;)

Grtz Tony
Foto's Modelspoordagen 2020 Module "(machine)fabriek GKE"
Vorige week stonden we in Rijswijk op de Nederlandse Modelspoordagen met de modulebaan. Ons eerste echt publieke optreden sinds de oprichting. Ik heb op Youtube al een paar filmpjes voorbij zien komen waar delen van de baan te zien zijn. Zelf heb ik ook een aantal foto's gemaakt van mijn eigen module om vast te leggen hoe hij er nu uitziet. Deze wil ik graag met jullie delen, vooral voor degenen die er niet bij waren.
Foto's Modelspoordagen 2020 Module "(machine)fabriek GKE" vervolg
meer plaatjes
Foto's Modelspoordagen 2020 Module "(machine)fabriek GKE" vervolg 2
en de laatste plaatjes