Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Seinen voor Periode I & II

Gestart door JoBe maandag 21 november 2016, 18:03:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Seinen voor Periode I & II
Hallo allemaal,

Ik had eens een vraagje welke seinen je best kan gebruiken als je in de toekomst een baan wil bouwen die rond 1930 - 1935 gesitueerd zal zijn ?

Re: Seinen voor Periode I & II
voor welk land?

Groeten Ronald.
Re: Seinen voor Periode I & II
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Seinen voor Periode I & II
zullen nog armseinen zijn
Re: Seinen voor Periode I & II
Re: Seinen voor Periode I & II
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor de snelle reactie !

@ ronaldk,
Sorry, had ik inderdaad moeten bijvermelden. Zou voor Duitsland zijn (DRG, KPEV, KWSTE, etc...)

@ bellejt,
Dat had ik al gedacht ;)

@ Jørg,
Bedankt, die had ik al gevonden maar daar staat niet echt iets welke je kan/mag gebruiken.

Ik bedoel eigenlijk meer, ik weet dat het armseinen zijn, maar als je bijvoorbeeld bij Conradd (Viessman) kijkt, dan staat daar bij vermeld, armseinen voor DB. Ik zou zo natuur getrouw willen werken, dus dacht, ik vraag het even aan deze fijne forumleden met veel ervaring :-)
Re: Seinen voor Periode I & II
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Seinen voor Periode I & II
dan moeten we wel weten welk land hé .Voor Belgie zal je die zelf moeten maken .Kan makkelijk uit standaard seinen waar de paletten worden aangepast : overkleven met belgische pijlen.Voor duitsland vind je die standaard en dan moet je kijken wat je wil : simpel of natuurgetrouw met een prijskaartje.
Ps :ik bouw ook mijn seinen zelf voor Luxemburg uit conrad seinen.Mijn lichtseinen trouwens ook.Voorbeelden genoeg via google.
Re: Seinen voor Periode I & II
bellejt & robbie 103,

Beide vriendelijk bedankt voor de goede raad en links.

Daarin is terug te vinden dat de armseinen vanaf 1935 met een rood/groen licht voorzien werden.
Re: Seinen voor Periode I & II
Nog een kleine opmerking. Tijdperk 2 is tot het eindelijk vd laenderbahnen (ongeveer 1920) toen werden alle maatschappijen ondergebracht tot de DRG. je bent dus eigenlijk op zoek naar info uit tijdperk 3.
Dat betekent niet dat er geen oude seinen meer gebruikt werden in 1935. Zo'n oud sein ertussen is natuurlijk wel spciaal op je station.
Re: Seinen voor Periode I & II
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Seinen voor Periode I & II
oei, onzin met een verlengsnoer, Maarten!

Back to wikipedia!
F
Re: Seinen voor Periode I & II
Ik dacht toch ook dat Tijdperk II eindigt in 1945 ? Of ben ik nu zo verkeerd ?
Re: Seinen voor Periode I & II
Ik heb altijd gedacht dat tijdperk 2 tot 1920 liep. Ik heb me dus vergist.
Prettig dat dit op een erg vriendelijke manier gecorrigeerd wordt.
Zet je aan het denken nog eens te reageren....
Re: Seinen voor Periode I & II
Dag Maarten,

Vergissen is menselijk, alvast bedankt voor de reactie's ! Denk dat je Ijsengel's reactie niet te serieus moet nemen maar met een grappige ondertoon ;)
Re: Seinen voor Periode I & II
Wat denk hiervan:

http://blaetterkatalog.weinert-modellbau.de/#page_172

Te koop: bijv. hier

Zo te lezen valt de bouw wel mee...?
Re: Seinen voor Periode I & II
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Seinen voor Periode I & II
Citaat van: robbie103 op maandag 21 november 2016, 22:18:37
@citaat Nee hoor : http://www.maerklin.de/de/produkte/produkt-informationen/epochenuebersicht/
Het zou goed zijn als Marklin  nu eindelijk eens los liet dat iedereen DB rijdt. Marklin  levert toch zelf ook rijdend materieel van andere landen?
Waar zijn de epochen van bij voorbeeld Nederland, Oostenrijk, Spanje, Zweden, USA, Italië en Zwitserland
op de Marklin site te vinden?

Ik neem aan dat dit een retorische vraag is. Want Marklin seinen of bovenleiding voor die landen heb ik nog nooit aangeboden gezien, laat staan epoche afhankelijke.
Re: Seinen voor Periode I & II
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Seinen voor Periode I & II
In de WIKI staat dit KLIK: overzicht
Daar duizelt het je van de landen en onderverdelingen per tijdperk.

Henk
Re: Seinen voor Periode I & II
Citaat van: Laenderbahn027 op dinsdag 22 november 2016, 18:32:45
Wat denk hiervan:

http://blaetterkatalog.weinert-modellbau.de/#page_172

Te koop: bijv. hier

Zo te lezen valt de bouw wel mee...?

Wat ik daar van vind ? Toppie toppie :-)