Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wie is er bekend met Jägerndorfer?

Gestart door PaT maandag 21 november 2016, 07:45:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Via een mailing van Lippe viel mijn oog op wel een heel mooie Railjet. Niet dat ik hem nu gelijk ga kopen, want het blijft een bak met geld.



Wat ik mij wel af vroeg, het merk Jägerndorfer of JC kende ik helemaal niet. Wie heeft ervaring met deze Oostenrijkse bouwer? Hoe is het afwerkingsniveau, wat zijn de rijeigenschappen en blijft het mooi op de Märklin rails? Alvast dank voor het antwoord.

Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Niet bekend, heb zelf Roco railjets, maar zag hem voor 650 euro in Keulen voor zowel AC als DC.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Hoi,

kijk dit draadje eens bij de buren: Railjet, maar welke?. Daar staan veel links in naar andere draadjes en ervaringen met het merk.

Groeten Ronald.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Ik ken Jägerndorfer alleen van de skiliften die je wel eens bij de intratuin tegen komt het ziet er wel leuk uit ik denk dat het in de buurt van roco komt kwa bouw kwaliteit.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Jägerndorfer catalogus 2016 (PDF) ===> klik
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
 :) Daar zit mooi spul tussen. :thumbup:
Die Taurussen met de Kaiser en Sissi zijn ook erg mooi. B)

Dirk-Jan
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Bedankt Wim en Ronald voor de linkjes.

Inmiddels bij de buren e.e.a. zitten lezen. Daar komt die Jagerndorfer er niet zo goed uit. Er schijnt wel een flink verschil te zitten in de basic uitvoering en de premium editie.
Helaas lijkt die voetbal railjet alleen voor Oostenrijk te zijn, terwijl ik juist een grensoverschrijdend model wel zou zien zitten.

Ik ga mij eens wat verder inlezen in deze materie.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Ook Piko heeft een Railjetset voor AC en met stuurstand.
Loc, 2 rijtuigen en stuurstandrijtuig  voor ? 280. Helaas op dit moment niet leverbaar.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Alphons,

Als ik zo e.e.a. doorlees is in ieder geval een deel van de Jägendorfer set gebaseerd op die Piko.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Oké, dat heb ik nergens gezien, maar ja ik heb ook niet alle linken ed. doorgespit.

Wel zie ik dat Piko bv. heel veel locs ook voor 3-rail uitbrengt.
Er is ook wel verschil tussen hobby en expert locs. Maar ik vind het zo slecht nog niet.

Ik heb zelf een Piko Hobby Taurus en daar moet je wel wat aan pimpen, maar ja dat is ook een deel van de hobby toch?
En zeg nou eerlijk, wat wil je voor ? 69,00 ( hagelnieuw, incl. verzenden ).
Nou moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik niks met sound heb !

Helaas moet ik hem altijd thuis laten, want bij enkele leden mag hij niet over de module  :P



Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Gewoon meenemen de volgende keer Alphons.  Dan gaan die 'bepaalde leden'  maar even piesen ;)
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Alphons, je mag het wel meenemen, maar dan gaat de taurus gegarandeerd 'pendelen'. Piko reageert niet goed op de remmodule.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Denk het niet Dave, zit een multiprotocol Esu in.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
@pat Het probleem met reacties is dat je niet weet of het een ervaring is of van horen zeggen is vaak zetten ze dit er niet bij ;)
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
@mark: Als je even de linkjes in de verschillende berichten volgt en de moeite doet om te lezen dan zal je zien dat er mensen zijn die ervaring hebben met het spul. Die dus verschillende merken railjets hebben. En je doet zelf het hardste aan het hele speculeren mee:

Citaat van: hmmglaser op maandag 21 november 2016, 10:29:06
Ik ken Jägerndorfer alleen van de skiliften die je wel eens bij de intratuin tegen komt het ziet er wel leuk uit ik denk dat het in de buurt van roco komt kwa bouw kwaliteit.

Je hebt het spul niet in huis en toch weet je al wat de kwaliteit is. Je weet dus niet waar je het over hebt.

Groeten Ronald.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
In reactie hierop, ik heb alleen 3 van roco. Bij mij rijden ze prima. Alleen bij duwen van de loc, willen er tussen de buffers van de loc en de aangekoppelde wagen  vervelende contacten plaatsvinden namelijk nog wel eens blijven haken in elkaar. Maar dit is erg afhankelijk van het sporen verloop. Komt in feite erop neer dat als je tussen tegenbogen bijvoorbeeld 1 rechte rails hebt dit niet goed gaat. De rijtijgen zijn immers 27 cm. Je moet er minstens twee rechte rails tussen hebben, dus 36 cm, dan gaat het goed. Ik ben hierop aan het aanpassen.

Als je scherpe bogen toepast, gewoon met de 'bocht mee', gaat dit wel goed.

Overigens ook bij boogwissels in de k-rails tussen de 2241 en 2251 bogen kan een vergelijkbaar probleem ontstaan.

Voor de rest gaat het prima met duwende loc. Trekkende lok gaat sowieso goed.

Overigens, ik heb wel de versies met stroom geleidende koppelingen. Ik weet dus niet hoe het gaat met de standaard kortom-peilingen zonder stroomgeleiding.

Tot slot, ik vind het geluid formidabel, zijn Zimo decoders, en mooie afwerking inclusief de binnenverlichting.

Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Citaat van: hmmglaser op maandag 28 november 2016, 19:03:51
@pat Het probleem met reacties is dat je niet weet of het een ervaring is of van horen zeggen is vaak zetten ze dit er niet bij ;)


:roll: Iets met schijnen en daadwerkelijk doen .......

Mvg Jan 
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Citaat van: PaT op maandag 21 november 2016, 11:35:45
Alphons,

Als ik zo e.e.a. doorlees is in ieder geval een deel van de Jägendorfer set gebaseerd op die Piko.
Dat lijkt mij sterk, want JC levert al een paar jaar Railjets en de Piko is pas dit jaar uitgekomen. Bovendien nog in de hobbyserie ook, de rijtuigen zijn gewoon 1:100 DB IC rijtuigen zoals Piko die, welliswaar tegen een gunstige prijs, levert in vele kleurtjes. Jammer dat het DB IC rijtuigen zijn, want het was tot dan toe een serieuze kanshebber voor mij, vooral vanwege de prijs.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Ik schreef dat Laurent, omdat bij mijn zoekacties op ebay.de die combi Jägerndorfer/Piko meende te zien. Als ik dat nu intik vind ik het niet meer terug, dus ik denk dat ik daar een foutje heb gemaakt.

Overigens maakt Roco ze blijkbaar ook. Die zien er op de foto's best leuk uit.
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie is er bekend met Jägerndorfer?
De Roco's vind ik nog altijd erg fraai (en erg prijzig).

Groet,
Laurent