Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Overwegbotsing Winsum

Gestart door MaK man vrijdag 18 november 2016, 12:46:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2006

offline
Overwegbotsing Winsum
tussen Groningen en rodeschool rijden geentrein ivm een overwegbotsing bij Winsum . Trein is ontspoord .

http://nos.nl/artikel/2143767-trein-ontspoord-bij-winsum-meerdere-gewonden.html
Re: Overwegbotsing Winsum
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Ik denk dat de schade aan de trein veel groter was geweest.
Re: Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2016

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
 @citaat Denk ik ook, zeker als de motorwagen van zo'n Plan U achterop liep.
Re: Overwegbotsing Winsum
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Hallootjes allen,

Met onderzoeken naar dit soort zaken heb ik vanuit mijn werk veel ervaring en kennis, laten we maar afwachten wat de onderzoeksraad voor de veiligheid hierover gaat melden.

Het definitieve rapport is openbaar dus zal op een een of ander moment worden gepubliceerd. Valt na publicatie op internet te vinden.

Of plan U er beter van af komt zal nooit bekend worden want er was geen plan U betrokken bij dit incident en daardoor zal hier nooit onderzoek naar worden gedaan omdat het simpelweg niet aan de orde is, zo simpel is dit ook weer.

Gr. Fred.
Re: Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Dit ongeluk riep sterke herinneringen op: ergens op een maandag in augustus 1969 spoorde ik met de sneltrein van Den Bosch naar Amsterdam om mijn 3 jarige opleiding als scheepswerktuigkundige te beginnen.

Voor Zaltbommel probeerde een.........melkwagen de overweg over te steken, ik zat in de voorste wagon, een klap en een hoop melk op het raam, daarna een ontsporende wagon en heel sterk remmen (doordat de 1100 zich in het ballastbed groef).

Gelukkig was de spoorweg ter plekke 3 sporen breed en reden wij op het middelste spoor, anders waren wij toch wel de spoordijk afgereden en dan was het allemaal veel erger geweest.

In de 3 jaar daarna ben ik elk weekend met de trein heen en weer gereden tussen Den Bosch en Amsterdam, met één verschil: ik ging altijd in de achterste wagon zitten, daarnaast had ik het niet echt op hoge spoordijken en die zijn er een aantal op dit traject.

Groet, Anne W
Re: Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Waar slaat deze reactie nu weer op ? Heb je ergens last van Robbie ? Wacht toch gewoon af tot het onderzoek geweest is.
Re: Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Hallo,
Wat ik tegenwoordig niet meer snap, waarom wordt de GTW niet herspoord en dan naar Groningen gereden met een 6400. Er komen kranen bij en dan per dieplader weggebracht, dat gebeurde vroeger toch ook niet ??
Groet Robert
Re: Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Citaat van: brund55 op zaterdag 19 november 2016, 01:16:26Heb je ergens last van Robbie ?

Da's grappig. Ik vroeg mij dat eerder deze week in een ander draadje ook al af.....
Re: Overwegbotsing Winsum
Wellicht te veel schade waardoor hersporen niet mogelijk is?

Bij elk ongeval komt de Onderzoeksraad langs, zo raar is dat niet. Voor de meeste gebruikers van het 3railforum is de oorzaak duidelijk maar in de echte wereld valt nog wel wat over te zeggen, concluderen en aan te bevelen.

Gr, Ben.
Re: Overwegbotsing Winsum
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Citaat van: robbie103 op zaterdag 19 november 2016, 01:07:00
Nou Fred, dan kun je vast wel een tipje van de sluier oplichten van waar dit onderzoek zich op gaat richten...

Ik pieker er niet over. Ik voer het onderzoek niet uit en dit soort vragen beantwoorden is not done!
Re: Overwegbotsing Winsum
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Citaat van: Spoorman op zaterdag 19 november 2016, 09:11:48
Bij elk ongeval komt de Onderzoeksraad langs, zo raar is dat niet. Voor de meeste gebruikers van het 3railforum is de oorzaak duidelijk maar in de echte wereld valt nog wel wat over te zeggen, concluderen en aan te bevelen.

Ben, dit klopt helemaal!
Re: Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Wat let je, richt een nieuwe politieke partij op en doe er wat aan in plaats van hier aan de zijlijn maar wat te roepen.
Re: Overwegbotsing Winsum
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Typisch geval van veel geschreeuw en weinig wol.
Re: Overwegbotsing Winsum
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Overwegbotsing Winsum
Citaat van: robbie103 op zaterdag 19 november 2016, 01:58:57
Zo'n rapport heeft de onhebbelijke neiging algauw een half jaar op zich te laten wachten, en zeg nou zelf, waarom hier meer dan een uur aandacht aan geven ? Trein botst op onbewaakte overweg op melkauto...Wat wil je daaraan nou onderzoeken ? en dat is een serieuze vraag.
Waarom is het stel ontspoort? Wellicht ergens een probleem met het stel? Probleem met de melkauto? Spoor defect of wellicht gesaboteerd? Allemaal dingen die je wilt weten en moet uitsluiten.