Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017

Gestart door BW Rheine donderdag 17 november 2016, 20:52:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Dat is geen neuheit vanuit Marklin. Maar gewoon een oude set waar deze winkel nog teveel van heeft en zelf omwisselt met een CS3 danwel CS3plus.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Okido,bedankt voor de informatie dit wist ik niet :thumbup:
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Citaat van: Hans Biere op zondag 15 januari 2017, 21:33:00
@citaat Er staat letterlijk:

Begin citaat: "De TEE-rijtuigen zijn op maat vorm gegeven, zonder concessies aan het profiel van de vrije ruimte. De modellen rijden in bochten vanaf een straal van 360 mm, behoud echter voldoende afstand voor bovenleidingsmasten, brugleuningen of seinen." Einde citaat

Die rijtuigen zijn in werkelijkheid ook een metertje korter dan de standaardlengte van 26,40 meter.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
 @citaat Eigenlijk heb ik niet zoveel interesse in de nieuwigheden, en ja, waar wel in dan.
En dat is een boek, en dat gaat over de mooiste loc en dat is de baureihe 01.10 band 2 van de heer J.Ebel ik zit er al jaren op te wachten bij de Eisenbahn kurier.
(En dat neemt niet weg dat we op meerdere loks zitten te wachten).
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
 @citaat Dit is heel erg  :offtopic:
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Ik wist dat je zou happen :D :D B)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
in plaats van een nieuwe zoveelste lok zullen het containerwagons gaan worden  :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Citaat van: Dirkkie_84 op zondag 15 januari 2017, 14:03:02
Dat snapt Laurent heel goed hoor. Zijn punt is nou net dat je nu 3 lengteschalen hebt. 1:100, 1:93,5, 1:87. Twee van deze schalen door elkaar op één, vindt hij niet mooi. Doordat Märklin nu kiest voor de net niet schaal 1:93,5, wordt hij (en anderen) gedwongen twee lengteschalen door elkaar te gebruiken. Daar zit hij niet op te wachten en dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ik denk dat die markten goed naast elkaar kunnen bestaan, terwijl Märklin met 1:93,5 ook deels de 1:87-markt aanboort.

Citaat van: Laurent op maandag 16 januari 2017, 00:47:06
Hans, lees mijn bericht en het bericht van Dirkkie_84 nou nog eens. Je gaat compleet voorbij aan de essentie van mijn verhaal.
Hoi Laurent,

Ben echt geen domme jongen en ik begreep jouw heus wel alleen jij begrijpt niet dat er toch een markt is voor die tussenschaal wat 1:93,5 eigenlijk is.

Je bent en trouwens iedereen die 1:100 schaal wensen ook niks verplicht om Märklin te kopen.
Denk wel dat jullie beide vergeten dat Märklin al 1:87 rijtuigen heeft gemaakt, en ja hoor de markt voor hun werd er niet groter door want de concurrentie zat ook niet stil, behalve met de 1:93,5 schaal.

Je wordt in niks gedwongen rijtuigen van verschillende schalen door elkaar te gebruiken, en als je dat niet wenst dan koop je ze toch gewoon niet meer?
Maar ze hebben de 1:100 schaal ook niet vaarwel gezegd, omdat die in het Start-up programma zit, waar ook wellicht niet iedereen even blij van wordt.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Beetje kort door de bocht als je geen 1:100 wilt koop dan maar niet, bij sommige modellen kan het niet anders. De grootste voorbeeld is de Rivarossi VIRM deze is 1:100 , maar om dat er geen enkele andere fabrikant de moeite neem om een VIRM in de juiste schaal te maken moet je wel een Rivarossi VIRM nemen als je moderne Nederlandse baan rijd. Het lijkt voor geen meter, maar er is geen alternatief. Toch wel raar de VIRM is de meest gebruikte Nederlandse intercity materieel en geen enkele merk brengt hem uit, terwijl er zo veel varianten van te maken zijn.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 16 januari 2017, 23:58:16
Ben echt geen domme jongen
Dat wordt ook helemaal niet gezegd, maar lees dan wel even je bericht na voordat je op verzenden klikt.  :) :thumbup:

Citaat van: Hans V200.0 op maandag 16 januari 2017, 23:58:16jij begrijpt niet dat er toch een markt is voor die tussenschaal wat 1:93,5 eigenlijk is.
Voor alles is een markt. De vraag is alleen hoe groot de markt is, wat een markt voor invloed heeft op een andere markt en hoeveel markten er überhaupt zijn. In het geval van 1:93,5, vervangt deze markt de 1:100-markt. Daarmee wordt dus (tijdelijk) een derde markt gecreëerd. Dat maakt het alleen maar onoverzichtelijk en mooier wordt de modelbaan er niet van.   

Citaat van: Hans V200.0 op maandag 16 januari 2017, 23:58:16
Je bent en trouwens iedereen die 1:100 schaal wensen ook niks verplicht om Märklin te kopen.
Niemand is iets verplicht, maar als je het dan over markten hebt, ontgaat je hier toch een belangrijk aspect van de modelspoormarkt. Dat is namelijk dat in het meerendeel van de gevallen, de consument moet stikken of slikken. Het is namelijk zo dat als een fabrikant een model uitbrengt, deze de eerst komende jaren niet wordt uitgebracht door een merk omdat de markt al verzadigd is. Gelukkig zien een aantal fabrikanten in dat het niet per se hoeft (Plan W, DD-AR/DDM, 1200), maar aan de andere kant is het lef er nog niet om VIRM en Koploper opnieuw uit te brengen in juiste lengteschaal.

Citaat van: Hans V200.0 op maandag 16 januari 2017, 23:58:16
Denk wel dat jullie beide vergeten dat Märklin al 1:87 rijtuigen heeft gemaakt, en ja hoor de markt voor hun werd er niet groter door want de concurrentie zat ook niet stil, behalve met de 1:93,5 schaal.
Applaus voor Märklin, maar heb je gekeken hoe lang deze rijtuigen in 1:1 zijn? Waarschijnlijk korter dan 26m en dan gaat je argument niet op.

Citaat van: Hans V200.0 op maandag 16 januari 2017, 23:58:16
Je wordt in niks gedwongen rijtuigen van verschillende schalen door elkaar te gebruiken, en als je dat niet wenst dan koop je ze toch gewoon niet meer?
Maar ze hebben de 1:100 schaal ook niet vaarwel gezegd, omdat die in het Start-up programma zit, waar ook wellicht niet iedereen even blij van wordt.
Dat word je dus wel. Een aantal hebben hier oude rijtuigen die nog 1:100 lengteschaal zijn. Nieuwe modellen worden door Märklin gemaakt in 1:93,5 en rijtuigen van LS Models, Artitec en Roco worden gemaakt in 1:87. Wil je een koploper hebben en DDM-1's of ICR's, moet je twee lengteschalen door elkaar gebruiken of de modellen laten schieten. Tuurlijk niemand wordt ergens toe gedwongen, maar vervelend is het wel als je een model moet laten staan.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Citaat van: Stijn Laceur op zondag 15 januari 2017, 20:42:24
ik ben ook van plan R1 te gaan gebruiken. Een modelbaan is altijd wringen met de plaats die je hebt, tenzij je heel veel plaats hebt.
De moment dat er een wagon uitkomt die deze bocht niet kan pakken, dan koop ik die niet, zo simpel zie ik dat.
Op lange termijn lijkt het me niet verstandig. Je beperkt jezelf in je aankopen en de toekomstbestendigheid van je baan.

Citaat van: Stijn Laceur op zondag 15 januari 2017, 20:42:24
Misschien is Marklin wel begaan met de achterban en blijft ze momenteel bij 1/93 tot op het moment ze een oplossing hebben om een 1/87 door de R1 te krijgen.
Komt er niet, neem dat van me aan.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Liep iedereen ook zo te klagen toen marklin van 1:110 (tinplate) naar 1:100 ging?

Ik heb in het verleden ook wel eens wat anders geroepen, maar ik ben nu wel blij met 1:93.
En de 1:100 rijtuigen worden langzaam maar zeker onder start up geschoven.

Zolang nog niet alles in 1:93 te verkrijgen is, combineer ik het mooi met 1:100.

Gr Richard
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Citaat van: rscosworth op dinsdag 17 januari 2017, 10:16:37
Liep iedereen ook zo te klagen toen marklin van 1:110 (tinplate) naar 1:100 ging?
...
Gr Richard

Ja hoor, maar daar was geen podium voor, anders dan de winkelier met een kop koffie.  :D
Overigens stond er toen nog bij dat de wissels/kruizingen met grote lantaarns (51xx) nog wel voor problen kon zorgen.  :?

Jan-Peter
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
De laatste rijtuigen die ik gekocht heb zijn van die blikken 24 centimeter exemplaren, fantastisch hoe die natuurgetrouw over de rails denderen! Gelukkig heeft Marklin ook dit jaar weer een set met blikken rijtuigen aangekondigd!
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
 @citaat

"De laatste rijtuigen die ik gekocht heb zijn van die blikken 24 centimeter exemplaren, fantastisch hoe die natuurgetrouw ouderwets gezellig over de rails denderen! Gelukkig heeft Marklin ook dit jaar weer een set met blikken rijtuigen aangekondigd!"

:D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
 ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Wanneer worden de levertijden bekend?
Gr Henk
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Henk,

Gewoon regelmatig deze site raadplegen. Die wordt regelmatig ge-actualiseerd en vind je t.z.t. het antwoord op jouw vraag.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Levertijden worden 1x per maand bekend gemaakt/geactualiseerd.
Meestal ergens tussen de 15e en de 20e van de maand.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
OK thanks
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Er zijn nu ook eens zat tijdperk IV modellen, dat wordt lastig kiezen zo......;)

Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Niet als je geen Tijdperk IV rijdt ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Dates showing on Marklin database.

39042 - February
39043 - March
39225 - February
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
hoi waar raadpleeg jij die Marklin database voor uitleveringen ?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Thanks to you Steven,

Marklin Toy fair 2017 - 37871 E93 Black.

Infotag sonderlok- 39226 E94.


Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
39226

Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Ik wacht nog even op een paarse E94 met gele stippen... :o)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Hoi Ad,

Daar kan je nog hééééééééééél lang op wachten vrees ik, want ze zullen in 2018 wel met een nieuwere variant komen, omdat een mal nu eenmaal slijt ;)

Waar dan weer geen aanleiding toe is misschien, dus wellicht wordt dat nog wel eventjes uitgesteld, tot ze een groepje Insiders warm weten te laten lopen.

Dan maar zelf spuiten Ad, en als ik de airbrush daarvoor goed hanteer.......mogen het dan ook verschillende stippen zijn :), in variërende groottes?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
https://www.euromodeltrains.com/trains/products/marklin/images/large/37603.jpg

37603 7-car VT 11.5 TEE Diesel Powered Rail Car Train ? Gold-Plated Special Edition plated in 24-karat fine gold

limited to 1,500 pieces worldwide. Price approx 2200 EUR
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Ik heb gisteren de nieuwigheden catalogus opgehaald bij mijn winkel en zag dat het licht nu echt doorgebroken is bij Märklin, elke lok (uit die catalogus) heeft nu een decoder die ook DCC hoort/kan, kan ik ook weer nieuwe loks kopen als dat nodig is.

Groet, Anne W
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
 @citaat  :thumbup: Hallelujah. ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Persoonlijk vind ik de VT 11.5 pure onzin, investeer dan meer in rails, wissels en stoom, diesel en electrische loks.
Maar ja ,er zijn altijd weer gekken, die dat, er voor over hebben.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Zo'n gouden trein is voor de 'snelle' omzet.
Lage ontwikkelingskosten en vanwege de exclusiviteit kun je hoge prijs vragen.
Zelf behoor ik ook niet tot de doelgroep, maar het zorgt weer voor geld om nieuwe ontwikkelingen te kunnen bekostigen.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Dat klopt helemaal Ton, zo zag ik het ook en toch.......
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Er zijn ook al eens zilveren en gouden stoomloks geweest, een platina krokodil, maar dat zie ik niet als interessant voor de hobby. Ik wil gewoon een model van het origineel, zoals ze in het echt hebben rondgereden en/of nog steeds rondrijden. Ik heb nog nooit een echte lok met ingezette diamanten ring rond zien rijden.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Mooi de containerwagens !
Alleen.....waarom niet volledig beladen?
Want welke containers kun je zelf toevoegen als elk merk er weer een andere maatvoering op na houdt ??
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Hoi Erik,

Bekijk jij weleens container treinen?

Ook daar zie je dat containers apart geplaatst zijn vanwege de afmeting.
Er past dan ook geen container meer bij, en ja dan vallen er weleens gaten ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Misschien valt mijn vraag meer op als ik 'm in dit draadje stel:

Is al bekend of de 'abwrackprämie' waarbij je oude Märklin-rails kunt inruilen voor nieuw materiaal ook in Nederland ingevoerd zal worden dit jaar?

mvg,
Gert
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Theodor Friedrich Wilhelm Märklin born on 2 April 1817.

This year will be 200th Birthday.

My God i was born on 3 april 1966 50th birthday   B)

We may see wonderful things this year, Steven

Ik denk zelf, wat dingen in blik.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Citaat van: BW Rheine op maandag 30 januari 2017, 17:41:56
My God i was born on 3 april 1966 50th birthday   B)

Maak daar maar 51 van. Vorig jaar geen leuk feestje gehad?   :P

mvg,
Gert
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 29 januari 2017, 13:18:37
Hoi Erik,

Bekijk jij weleens container treinen?

Ook daar zie je dat containers apart geplaatst zijn vanwege de afmeting.
Er past dan ook geen container meer bij, en ja dan vallen er weleens gaten ;)

M.v.g.

Hans V200.0
De meeste containerwagens welke ik zie zijn gelukkig geheel beladen...
Een containertrein welke minder dan 70% beladen is niet rendabel (lees verliesgevend)
Andere merken zoals bijvoorbeeld Roco en ACME hebben hun wagens wel geheel beladen !!
Dus Marklin : Weer jammer !
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Hoi Erik,

Klaag je nu alleen maar over dat gat tussen de twee containers?

Dan val je volgens mij onder een categorie die met een m begint en op een r eindigt ;)

Want echt de containertreinen die ik dan weleens zie, daar staan ze ook niet dicht tegen elkaar aan omdat er geen drie oppassen.

De andere variant laat wel een grotere container zien, maar die zal ook wel niet in de smaak vallen bij jou.

Maar het goede nieuws voor de M liefhebber is dan wel, dat je ze allemaal maar laat liggen :thumbup: :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Even een rommelig, maar recent filmpje van een containertrein, dan kan die discussie daarover ook stoppen. Zowel volle als bijna volle wagons staan er tussen



Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Hoi Patrick,

Het is nu eenmaal zo dat er in het echt verschillende containers zijn, en het wagonpark van de meeste vervoerders worden daar niet zo snel op aangepast.

Daarom krijg je die open ruimtes tussen de containers zeker als ze verschillende containers erop plaatsen, en dat het in model wordt overgenomen lijkt me nu eenmaal normaal.
Er zal ook wel wat verschil zitten in manier van beladen hoor, want de economie trekt weer aan (als de berichten daarover juist zijn), en dan heb je best kans dat er meer gepropt wordt op zo'n trein dan je voor mogelijk hield.

In het buitenland zie je vaker lege stukken op de wagons, want ik heb een tijdje vlakbij Lobith gewerkt, en daar zag ik regelmatig van die halfvolle treinen voorbij trekken.
Dan bestond de trein niet alleen uit beladen wagons maar ook lege, en dan soms drie achter elkaar, maar dan zat er nog een wagon of tig tussen wel dan niet beladen.

Maar je hebt gelijk het nieuws mag hier niet door ondersneeuwen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Ik snap niet wat de messe-model E93, te maken heb met dit; Theodor Friedrich Wilhelm Märklin born on 2 April 1817.

This year will be 200th Birthday.

Ik had toch wat anders verzonnen......
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
 @citaat heb jij dat dan niet geplaatst in reactie #191 ?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
Juist binnengekregen voor de kapitaal krachtigen onder ons

www.maerklin.de/de/lp/2017/goldener-tee/
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2017
 @citaat Jawel Stijn, ik bedoel alleen als je het goed leest of net hoe je het op vat , dat je met het 200 jarige bestaan wel wat anders voor de dag mag komen.