Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant

Gestart door Acido zondag 11 november 2007, 15:22:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Artitec DE-I: In productie!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
Kijk, dat is een begin! :-)
Re:Artitec DE-I: In productie!
en een nieuwe site  8)
Re:Artitec DE-I: 30 december in de winkel
Laatste nieuws: 30 december in de winkel de 20126 met nr.22:



Gr, Ben.
Re:Artitec DE-I: In productie!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
Citaat van: woutje op woensdag 16 december 2009, 18:05:51
Laatste nieuws: 30 december in de winkel de 20126 met nr.22:



Gr, Ben.

dit las ik op de site van de treinenshop in Heerenveen! :

Artitec DE 1 komt er aan !!!!!   

plm. 29 december 2009

Het betreft artikelnummer 20.126 DC/gelijkstroom. Het is hetzelfde model als de 20.125, alleen dan met wagennummer 22. Dus blauwe wagenbak met wit dak en cementkleurige schortplaten ( zie foto's op -->) bron: www.treinenshop-heerenveen.nl)
Re:Artitec DE-I: In productie!
Dat zeg ik. Waarom dan die quote en die herhaling?
Re:Artitec DE-I: In productie!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
sorry  :), ter xtra info :lol:
Re:Artitec DE-I: In productie!
Lid sinds: 2008

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
Ik heb er ook eentje al jaren in bestelling staan (bij ANW), maar dan een rode uitvoering en voor AC.
Nu kunnen me de decoders die men laat inbouwen gestolen worden (kan ik best zelf en voor veel minder geld) alleen die wielen dan weer  :?
Re:Artitec DE-I: In productie!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
Citaat van: huub op donderdag 24 december 2009, 03:10:59
... alleen die wielen dan weer  :?
Wat bedoel je daarmee Huub?
Kun je geen AC versie zonder decoder bestellen?
Re:Artitec DE-I: In productie!
Lid sinds: 2008

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
Citaat van: Kappa op donderdag 24 december 2009, 13:26:46
Citaat van: huub op donderdag 24 december 2009, 03:10:59
... alleen die wielen dan weer  :?
Wat bedoel je daarmee Huub?
Kun je geen AC versie zonder decoder bestellen?

Volgens mij niet, Ad.
Re:Artitec DE-I: In productie!
marklintrein
gast

Re:Artitec DE-I: In productie!
dag DE 1 3 rail liefhebbers

Ik lees jullie berichten graag, toch door tijdgebrek ligt het modelspoor bijna stil, dus weinig te melden. De mogelijke DE1 aanschaf (in 3rail en in alle kleeuren) blijft me echter boeien, vandaar dit eerste berichtje van mij hier over de komst.
Ook ik was blij met de aankondiging van de 2 railversie. Het uitstel van de levering van de 3 railversie was echter opvallend.
In Rijswijk vroeg ik de grote baas om informatie. Ze worstelden toen nog steeds met de sleper. Hebben er vele geprovbeerd, geen enkele voldeed tot dan toe. De nieuwe C wissels van marklin bleken een niet te nemen horde. De middenkontakten zouden daar hoger zitten. Dan is er te weinig ruimte onder het draaistel, en is er kans op ontsporen.
Hebben jullie al iets meer daar over gehoord? Lijkt hetzelfde probleem als bij de ombouw van andere fabrikaten: te weinig bodemruimte onder draaistel. Zelfs mijn dunste buigzaamste slepertjes redden dat dan net niet/wel, ook bij de normale C wissels.
Heeft een van jullie daar oplossingen voor bedacht? Het blijft waarschijnlijk toch trial and error?

Met vriendelijke groet

Marklintrein
Re:Artitec DE-I: In productie!
Heel binnenkort in Januarie komt nummertje 41 er ook na lang wachten aan. :D


Jos.
Re:Artitec DE-I: In productie!
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
Hoi allen,

De uitlevering van de wisselstroomuitvoering van de DE-1 is uitgesteld tot medio 2011, vanwege problemen met de sleper. Artitec gaat een geheel eigen sleper ontwikkelen, want deze moet flinterdun zijn om nog onder het draaistel te passen.
Er is net vandaag een nieuwsbericht uitgegaan van Artitec.

Groet,
Bert
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
AMAZING! :shock:

Ruim 3,5 jaar nadat ik 'm besteld heb is daar ein-de-lijk de eerste glimp van "mijn" DE-I! :-D


DE-I nr. 50, met reclamebanen en ATB; Bron: MTE mailing


Oh wacht even... digitaal en sound komen later... en wisselstroom dan? Wordt niet genoemd... Durf het niet eens meer te vragen... :?
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Voor wisselstroom is het antwoord onveranderd medio 2011  :wink:
Re:Artitec DE-I: In productie!
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:Artitec DE-I: In productie!
Citaat van: treinbert op donderdag 26 augustus 2010, 17:32:44
Hoi allen,

De uitlevering van de wisselstroomuitvoering van de DE-1 is uitgesteld tot medio 2011, vanwege problemen met de sleper. Artitec gaat een geheel eigen sleper ontwikkelen, want deze moet flinterdun zijn om nog onder het draaistel te passen.
Er is net vandaag een nieuwsbericht uitgegaan van Artitec.

Groet,
Bert

Typisch voorbeeld van een lapmiddel....
Een flinterdunne sleper, die dan binnen de kortste keren doorgesleten is.

Hallo, diverse merken maken draaistellen met voldoende bodemruimte. Deze met nieuwe scheenplaten aanpassen..., et voilá!

Jammer, geeft geen vertrouwen deze aanpak.

mvg.
WME
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Als ik Peter (Binkie) mag quoten, hij weet er wel raad mee. :P

Gr, Ben.


Citaat van: Binkie op zaterdag 28 augustus 2010, 16:53:03
Zoals de titel al doet vermoeden, begrijp ik dus niet waarom de WS versie van de DE 1 maar blijft worden uitgesteld.
Vandaag op Houten de rode 22 gekocht, Lokpilot erin, slepertje eronder en klaar is Kees....

Worden we nu aan het lijntje gehouden, of hoe zit dat ?

Natuurlijk is het zo dat ik op C-rails rijd, en dat K rails iets lastiger is, maar als ik als amateur het goed voor elkaar krijg moet dat bij een grote organisatie toch zeker ook voor alle railsoorten lukken ?

Plaatjes en filmpjes dan maar;

De rode 22



En al eerder hier getoond de blauwe 41 met sound



Volgens mij lang niet slecht, dat moet kunnen Artitec. Kom op geef ons die WS versie.....

Peter

Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Wat voor achterkant hebben deze stellen nauw? Gewoon 2 kopbakken?

Heeft iemand mooie foto raportage?
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Hoi,

Wat ik er van begrepen heb, ligt het probleem bij K-rail. Bij de wissels wordt het treinstel opgetild en rijdt deze niet betrouwbaar genoeg. Dus C-rails aleen is niet genoeg.

Groet,
Bert
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: Acido op woensdag 10 november 2010, 17:27:14
AMAZING! :shock:

Ruim 3,5 jaar nadat ik 'm besteld heb is daar ein-de-lijk de eerste glimp van "mijn" DE-I! :-D


DE-I nr. 50, met reclamebanen en ATB; Bron: MTE mailing


Oh wacht even... digitaal en sound komen later... en wisselstroom dan? Wordt niet genoemd... Durf het niet eens meer te vragen... :?

En net vers binnen
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
wauw! mooi treinstel. eens even kijken wat ik met mijn verjaardagsgeld ga doen? 8)
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: MarklinKoen op vrijdag 12 november 2010, 14:59:06
wauw! mooi treinstel. eens even kijken wat ik met mijn verjaardagsgeld ga doen? 8)

Misschien eerst eens gaan lezen dat je waarschijnlijk nog een tijdje mag wachten op een 3rail versie..... Of zelf ombouwen, maar dat is zonde van een nieuw treinstel.
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: wijbe op vrijdag 12 november 2010, 16:21:28
Of zelf ombouwen, maar dat is zonde van een nieuw treinstel.

Welnee...... :D
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: Binkie op vrijdag 12 november 2010, 17:19:48
Citaat van: wijbe op vrijdag 12 november 2010, 16:21:28
Of zelf ombouwen, maar dat is zonde van een nieuw treinstel.

Welnee...... :D

Als je het goed doet niet! Maja, om mee te beginnen om om te bouwen?
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
dan maar wachten op de volgende verjaardag
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: MarklinKoen op vrijdag 12 november 2010, 19:30:26
dan maar wachten op de volgende verjaardag


Gok het ook, misschien is dan de ns-geel versie er ook!
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
DE2 dan, die is er al veel eerder.
DE1 is er nooit in het geel geweest.

klikken en naar beneden scrollen

Wanneer is nog niet precies bekend, maar heel snel.  8)
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Klopt volkomen. Artitec heeft ook toegegeven, dat de DE 2 in wisselstroom er waarschijnlijk voor de DE 1 in wisselstroom zou zijn.

Groet,
Bert
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Dat kan je ook wel aan Chris toevertrouwen hoor :) :wink:
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: Laurent op vrijdag 12 november 2010, 21:41:45
Dat kan je ook wel aan Chris toevertrouwen hoor :) :wink:

Zou je echt denken... nâh kweetnie hoor  :mrgreen:
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: Chris op vrijdag 12 november 2010, 20:49:21
DE2 dan, die is er al veel eerder.
DE1 is er nooit in het geel geweest.

klikken en naar beneden scrollen

Wanneer is nog niet precies bekend, maar heel snel.  8)

Oh Wist ik niet, dan maar een roden 1, ze zijn zo mooi!!!!!!!

Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Geduld is een schone zaak.... vooral als het om je ultieme jeugdsentiment gaat :-P

Als 8-jarig jochie woonde ik in Almelo en ging ik wanneer ik maar kon naar het station (tot ongenoegen van mijn moeder) om daar te genieten van het vertrek van de DE-I naar Mariënberg :-D

Vooral het fraaie geluid is me bijgebleven. De twee dieselmotoren zorgen voor een uniek resonerend geluid met een prachtige diepe brom. Als ik 's-avonds in mijn bedje lag, zo'n anderhalve kilometer van het station, kon ik 'm als de wind goed stond horen vertrekken.

Altijd hetzelfde patroon: vol gas het station uit vanaf het zakspoortje, dan gas los voor de wisselstraten. Hoofdsporen oversteken en dan het zijlijntje op. Zodra het kon weer vol gas om de helling naar de brug over het Twentekanaal te beklimmen.

Overigens hebben zowel de 20 als de 41 diezelfde originele motoren met bijbehorend geluid, wat helaas verloren is gegaan bij de DE-II'en toen deze gerenoveerd werden. Meerijden tijdens NVBS 75 met de heerlijk naar diesel en warme smeerolie ruikende 41 was dan ook ab-so-luut genieten! :mrgreen:

Een andere Almelose favoriet was de 216 met de lege olietrein naar Schoonebeek. Dát was nog eens een stoere dieselloc, en een kabaal dat die lege ketelwagens maakten op de wissels!

Maar goed, de 216 heb ik al heel erg lang en hij doet nog steeds dienst. Nou de DE-I nog! Een zakspoortje heb ik al voor 'm gereserveerd... ;-)

Zucht. Geduld is een schone zaak...
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
me vader heeft ook iets met die de-1.....

altijd handig voor het geld.... :lol:
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Goedenavond,

Open ik zojuist mijn email, zie ik dat ik een mailtje heb ontvangen van MTE en daarin een aanbeiding dat zij zelf een aantal gelijkstroom DE-I hebben omgebouw naar een wisselstroomvariant. Met superdunne sleper. Het kan dus wel. Misschien kan Artitec hiervan iets leren. :wink:

Zie hier:

"Geachte klant

Wij bieden u aan, de Artitec DE1 wisselstroom digitaal (voorzien van ESU 52614 v3.0 decoder) (omgebouwd door Modeltreinexpress)
Deze DE1's zijn getest op K RAILS en C RAILS en lopen perfect en rustig door bogen, ingewikkelde wisselstraten en boogwissels en engelse wissels. Deze door Modeltreinexpress omgebouwde modellen zijn voorzien van een speciale dunne fluistersleper die fraai rijgedrag op deze railssoorten mogelijk maakt.

De onderstaande modellen bieden wij in wisselstroom (digitaal) aan."

Zie ook de site van MTE.
http://www.modeltreinexpress.nl/www/startpagina.asp

Dus voor diegene die niet meer kunnen wachten.

MvG
Peter

Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Was al een tijdje bekend;

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24474.0

Grt Rinus
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: Rinus op donderdag 25 november 2010, 05:53:07
Was al een tijdje bekend;

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24474.0

Grt Rinus

Was niet bekend, lees het draadje door en u zal snappen dat dat door een 'amateur'  is gedaan, en niet door een winkel/bedrijf.
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
En bedankt...... :mrgreen:
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Jee, ik zou Binkie dan gewoon techneut noemen ipv amateur  8)
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Binkie zet overal slepers onder, desnoods onder je stofzuiger of staafmixer.

Bepaald geen amateur dus. :mrgreen:

Gr, Ben.
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Zoals elders gemeld, heb ik besloten de 3rail uitgave - als deze ooit nog komt - van Artitec niet af te wachten en een door MTE omgebouwd exemplaar te bestellen. Deze was direct leverbaar en werd vandaag keurig verpakt bij mij bezorgd. Bijna vier jaar nadat ik 'm besteld heb, heb ik dan ein-de-lijk mijn rode DE-I :smile:



Een wat uitgebreider verslag met fotootjes volgt binnenkort, maar hier is vast mijn eerste indruk na wat kersverse proefritjes:

PLUS

:thumbup: prachtig en gedetailleerd uitgevoerd, van buiten én van binnen. Het model is zeer goed getroffen: het is echt onmiskenbaar de Diesel-één zoals ik hem me herinner (zwijmel)

:thumbup: zijdezachte rij-eigenschappen, loopt erg mooi en dat vanaf de eerste meter zonder enige hapering. Met de stroomafname zit het wel goed, de sleper van MTE doet geruisloos zijn werk

:thumbup: geluid van de originele DE-I

:thumbup: rijdt ook door R1, weliswaar onder enig protest, maar zonder te ontsporen of te blijven steken, loopt goed over wissels (getest op C en K; M volgt)

:thumbup: mooi gedimde binnenverlichting, al zijn het wel gele leds


MIN

:thumbdown: vier frontseinen: forse lichtlekkage naar het kleine lampje bovenin wat niet hoort te branden

:thumbdown: zowel de front- als de sluitseinen lekken enorm naar het interieur, via het plafond. De babageruimte, die geen interieurverlichting heeft, wordt hier geheel wit dan wel rood door verlicht. Hetzelfde doet zich voor aan de andere zijde, maar daar valt het minder op, zeker als de (schakelbare) interieurverlichting brandt

:thumbdown: minimale trekkracht: door het ontbreken van antislipbanden en de lichte uitvoering heeft het stel zelfs behoorlijk moeite met hellingen van 3%

:thumbdown: vereist, zoals wel meer materieel van Artitec, een strak aangelegde baan om conflicten met (C-rails) wissellantaarns te voorkomen. Het laagste punt is de afvoerpijp van het toilet en die wil wel eens ergens achter blijven hangen


Om kort te gaan ben ik er heel blij mee :biggrin:, maar er zijn nog wel een paar problemen die opgelost moeten worden... :confused:


Martijn :cool:
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
:(

Balen dat ie moeite heeft met hellingen van 3%. Als ik hem koop moet ik er dus andere wielen inzetten inverband met een r1 spiraal!

Ben benieuwd hoe het komt met de de-2! Hopelijk komt de 3-rail uitvoering ooit nog!
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
 :)

Volgens Artitec ( ik heb gebeld ) komen er gewoon dit jaar 3 rail modellen van de DE-I.
Echter niet de Rode met vishaak, MTB, en reclame banen....
Eerst de Blauwe en de rode oude uitvoering.
Later....als deze zijn uitgeleverd komen de eerder beloofde uitvoeringen.
Wat ik ook begrepen heb ( uit betrouwbare bron ) is dat Artitec nu
verder gaat met andere chinesche fabrikant.

De problemen met wisselstroom zijn na erg lang ( te lang ) testen nu wel opgelost.

Dus ik wacht ook rustig af...... O:-D

Groet
Jan


Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: Jan 1212 op donderdag 10 februari 2011, 10:50:32
Echter niet de Rode met vishaak, MTB, en reclame banen....
Eerst de Blauwe en de rode oude uitvoering.
Later....als deze zijn uitgeleverd komen de eerder beloofde uitvoeringen.

Dat wordt dus minimaal 2012, vijf jaar na de aankondiging, en niet "medio 2011" zoals het laatste bericht was. Vervolgens wordt het niet nader gespecificeerd dan als "later". Gezien de gang van zaken rond de DE-I kan dat zo maar 2013 of 2020 of 2374 worden. No thanks. Maar als je daarop wil wachten mag dat natuurlijk :mrgreen:
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Citaat van: Jan 1212 op donderdag 10 februari 2011, 10:50:32
:)

Dus ik wacht ook rustig af...... O:-D

:P ik koop denk ik wel even een tweedelige gele....
Als de berichten goed zijn, deze zomer.. B)

;)
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Zo... het belangrijkste probleem is opgelost :biggrin:

Het was even zoeken (zie hier) maar nadat ik een stuk bladlood te pakken had gekregen kon ik een poging gaan doen de trekkracht van de DE-I te verbeteren.

Het openmaken vond ik werkelijk een verschrikking; ik hoop dat nooit meer te hoeven doen. Je hebt een scalpeermes, schroevendraaier, cocktailprikkers en minstens drie handen nodig en het is doodeng om te doen. Helemaal zonder schade ging het dan ook niet; gelukkig niks zichtbaars en niks wat problemen veroorzaakt...

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele van de zittende reizigers die ik voor mijn TEE heb beschilderd, in het interieur te plaatsen. Staat erg leuk. Niet al te veel, want heel druk is het niet op de zijlijn :wink:

De miniscule printplaatjes met de frontseinen zitten 'vast' met doodgewoon plakband wat niet blijkt te plakken. Huuuuu... :confused:
Eentje viel er dan ook meteen uit, en wilde maar niet blijven zitten. Die heb ik maar opnieuw vastgezet met een stukje isolatietape.

Aan het verhelpen van de lichtlekkage ben ik niet begonnen, dat neem ik maar voor lief. Veel te fragiel allemaal...

Wat ik dus wel verholpen heb, is het trekkrachtprobleem. Met behulp van een brievenweger heb ik eerst de asdruk bepaald voor beide draaistellen. Voor het loopdraaistel was dat 90 / 2 = 45 gram, voor het motordraaistel 140 / 2 = 70 gram.

Van het bladlood heb ik plaatjes gemaakt die in de bagageruimte passen. Uit de onderste twee heb ik het midden weggesneden om conflicten met de cardanaandrijving te vookomen, die iets boven de vloer van de bagageruimte uitsteekt. Uiteindelijk is er 50 gram lood in gegaan, waarmee de asdruk is verhoogd van 70 naar 95 gram. Met het motordraaistel op de brievenweger geeft deze nu 190 gram aan. De asdruk van het loopdraaistel is niet veranderd.

In elkaar zetten ging gelukkig makkelijker dan uit elkaar halen...

Het resultaat mag er zijn: het dieseltje snort nu zonder enig probleem alle hellingen op :biggrin: Zelfs op punten waar de 5% wordt aangetikt geeft de DE-I geen krimp en rijdt vastgberaden naar boven. Blij! Nu kan ik hem tenminste inzetten :mrgreen:

That is, nadat ik flink met de schaaf langs de bogen in mijn perrons ben geweest...


Martijn