Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant

Gestart door Acido zondag 11 november 2007, 15:22:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Artitec DE-I: Uitstel voor 3rail-variant
Te lezen op de site van Artitec:

Citaat van: ArtitecVertraging DE I

Het produceren van modeltreinen heeft alles te maken met internationale ontwikkelingen.
Een tekort aan personeel vanwege de zuigende werking van de Olympische spelen, de extreme hitte in Zuid China en inspecties door de Chinese overheid bij vrijwel alle exporterende bedrijven i.v.m. lood in speelgoed, heeft ertoe geleid dat de productieplanning moest worden herzien. De producent verwacht dat tegen het einde van het jaar alles weer loopt als verwacht.

Voor Artitec bekent dit opnieuw een vertraging van enkele maanden, terwijl de ontwikkeling van het product klaar is.
Wij begrijpen uw teleurstelling maar vragen desondanks begrip voor deze ontwikkelingen waarop wij geen enkele invloed hebben.
Als een nieuwe planning bekend is zullen we u daarover informeren via de winkelier en onze website.

Geduld is een schone zaak.... :?
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ik kan het erg waarderen dat er continue update's worden gegeven waarom de vertraging optreed.
Het gebeurt vaak genoeg dat het "zomaar" een maand vertraagd is zonder dat ze iets zeggen. :?
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Dit bericht staat al ca een maand of 2~3 te lezen op hun website.

Gr,
Bart
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
we blijven afwachten
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Thans is te lezen op de site van Artitec:

CiteerStand van zaken DE 1 februari 2008

Op 10 februari hebben wij een nieuw test-exemplaar van de DE 1 ontvangen. Helaas hebben wij de printplaat wederom moeten afkeuren, waardoor er nog geen productietermijn te geven is.

Veel schot zit er dus niet in op het moment :-|
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Bovenstaande staat nu, dik drie maanden later, nog stééds op de site... Ik heb ze dus maar eens een mailtje gestuurd om te vragen wat de stand van zaken is. Dit is het antwoord:

Citaat van: ArtitecGeachte heer de Vries,

Alle technische problemen zijn opgelost, maar we wachten nu op een bericht van de fabrikant wanneer hij de DE 1 in gaat plannen. Als we dit weten zetten we het op onze site.

MVG

Diederik Tomesen

:-)

Ze zijn dus weer een stapje dichter bij levering, al blijft het grote Wanneer nog even een vraagteken...

Martijn
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ik heb al heel lang een DE2 (dacht ik) in bestelling, in ieder geval zo'n rode.
Ik hoop dat ik hem ooit nog eens zal krijgen :shock:
Een mensenleven is niet zo erg lang in verhouding tot de Artitec-levertijden : :D

Een mooi antwoord van Artitec trouwens. Er is een reactie, maar die zegt niets...

Huub
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Nou, ga dan nu nog maar eens kijken op de site  8)

CiteerMededeling DE 1

Inmiddels zijn alle technische problemen opgelost en is de fabrikant akkoors gegaan met deze verbeteringen.
Echter, omdat het ontwerp van de printplaats iets gewijzigd is moeten er een aantal nieuwe spuitgiet-onderdelen vervaardigd worden om hem in de body te kunnen passen.
De fabrikant is hiermee begonnen, maar het maken van dit soort aanpassingen vergt tijd. Hij wil daarom nog geen productie en/of levertermijn afgeven.

Bron : Artitec
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Dit is goed nieuws, natuurlijk staan ze nog niet in de winkel maar er zullen genoeg mensen naar dit model uitkijken :D
ook ik ben erg benieuwd.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
ik heb gelezen dat hij eind 2007 kwam en de 2bak ook :?: :?: :?: :?:
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Citaat van: tjoektjoek op zondag 03 augustus 2008, 22:31:39
ik heb hij eind 2007 kwam en de 2bak ook :?: :?: :?: :?:
Ik snap je niet.  :( Wil je het nogmaals formuleren  8)?

Groeten,
Herman
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
srry mot staan ik heb GELEZEN dat ....... :o
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Beste 3Railcollega's,

Ff dit draadje kicken:
Het is alweer bijna 3 jaar geleden dat de DE-1 werd aangekondigd door de firma Artitec.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Goed dat je het zegt! Ik was alweer vergeten dat ik 'm besteld heb. Het bericht op de website is nog steeds hetzelfde als een half jaar geleden. Kennelijk zijn ze 'm zelf ook vergeten.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ik begin er ook langzaam aan schoon genoeg van te krijgen !

Zo behandel je toch geen klanten ?
3 jaren wachten en af en toe een niets zeggende smoes en dan nog niks.

Ik vind Artitec geen serieus bedrijf meer.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ik wil korting vanwege de idioot lange levertijd en beroerde communicatie...
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Citaat van: Acido op donderdag 20 november 2008, 19:51:50
Ik wil korting vanwege de idioot lange levertijd en beroerde communicatie...
heb je toch al, het geld heeft al die tijd op de bank gestaan, hopelijk met een goede spaarrente ;)

Dennis
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Beste 3Railcollega's,

Misschien heb ik de gouden tip voor de firma Artitec v.w.b. de DE-1, namelijk ook losse onderdelen hiervan op de markt brengen.

Misschien is de firma Artitec bereid om van de DE-1 de kap + interieur + poppetjes los te verkopen en is dat met enig kunst-en-vliegwerk op een ander onderstel te bouwen.
(Enigszins vergelijkbaar met het ombouwen van een Piko Hondekop tot een Plan U)

Of dat de firma Artitec de complete kap+interieursets voor andere locs, wagons en treinstellen op de markt gaat brengen. We weten dat ze bij Artitec heel mooie en gedetailleerde dingen kunnen maken. Denk aan de Plan-E, maar ook aan de ongetwijfeld bekende modelbaan-accessoires.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Heren, Dames

Het model komt gewoon.
Artitec wil het echter perfect hebben.

Het is het eerste gemotoriseerd model, en dat moet tip top in orde zijn, hier mee zetten ze zich in de markt.
Er is een compleet nieuwe kap gemaakt ! NAV de echte tekeningen van Allan.

2009 gaat een DE I jaar worden.

bron : Artitec. Van de heren persoonlijk.

O en Huub, om Artitec nu geen serieus bedrijf te noemen....
Hebben we de plan E al gezien ?

Of deze ? primeur voor zowel BNLS als 3rail forum







Kunnen andere....serieuze bedrijven nog wat van leren. Ik wacht liever, ipv een bagger gespoten model, of een model waar technisch niet is over nagedacht.

Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Beste Chris,

Bedankt voor de primeurfoto's van de Artitec Plan W.
Zoals te verwachten viel van de firma Artitec zijn de wagons weer heel gedetailleerd.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ik hoop van harte dat de DE-1 er net zo goed uit gaat zien als de Plan W's... De DE-1 heeft een hoog jeugdsentimentgehalte voor mij, dus ik heb er best wat voor over.

Ik vind het alleen storend dat het zo lang zo oorverdovend STIL blijft. Is er in een half jaar tijd dan helemaal niets te melden aan de wachtenden? Zit Artitec thuis geduldig te wachten tot de telefoon gaat en een Chinees belt met de mededeling dat ze klaar liggen? Kan me niet voorstellen...

Het is net als met reizigers in een gestrande trein: geef ze informatie over wat er gebeurt en je merkt dat het ongenoegen over het feit dat ze in een weiland stil staan veel minder groot is.

Citaat van: 2009 gaat een DE I jaar worden.
bron : Artitec. Van de heren persoonlijk.
Aangezien Chris kennelijk wél weet dat er vooruitgang is, of in ieder geval een planning, is er wel degelijk informatie. Deel die info dan ook met je klanten. Al zegt "2009" natuurlijk ook niet veel... dat kan ook over ruim een jaar zijn.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
M.a.w. in dit geval gaat "geen nieuws = goed nieuws" niet op  :(

Wel irritant als je via via moet vernemen dat................ :?

Mvg Gert
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Waarom moet een bedrijf gaan vertellen wat ze allemaal meemaken en wat voor problemen ze hebben enz enz enz ?

Dat doet Marklin ook niet, roco ook niet enz enz enz.

Dat gaat ons geen sikkepit aan namelijk als consument.
Ze zitten natuurlijk niet stil... 8)

Ik heb zonder enkele info een dik anderhalf jaar moeten wachten op de Trix Ram. Of wat dacht je van LSModels ? Laten ook amper iets weten.

Maar als het komt roepen we allemaal ooo en aaa.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Chris,
dat niet serieus zijn slaat op de 3 jaren dat het al duurt.
dat kan je volgens mij niet maken.
Als je een auto, een TV of wat dan ook bestelt en ze houden je vervolgens
3 jaren aan het lijntje, dan ben toch ook laaiend ? en al eerder.....

maar goed, als ik je er een plezier mee kan doen wil ik mijn (ietwat
ongenuanceerde) uitspraak best intrekken.......

grv Huub
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Welnee, daar is een forum voor.
Ik geef mijn mening, jij de jouwe.  :)
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
CiteerWaarom moet een bedrijf gaan vertellen wat ze allemaal meemaken en wat voor problemen ze hebben enz enz enz ?

Dat doet Marklin ook niet, roco ook niet enz enz enz.

Ik vind dat je Märklin en Roco niet zomaar mag vergelijken met een kleine firma als Artitec. Dat hoeft ook niet, want Artitec geeft wel degelijk informatie over wat er gaande is, en ook dat er problemen zijn of zijn geweest.

Juist omdat ze dat doen, snap ik niet waarom het zo lang stil blijft... Zou er helemaal niks toe te voegen zijn aan die mededeling die nu al zo lang op de website staat?

Je geeft zelf eigenlijk het antwoord op die vraag al:

CiteerZe zitten natuurlijk niet stil...

Dus vind ik het jammer dat dat niet gecommuniceerd wordt met de wachtende klanten, that's all...

Martijn
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Net maar weer eens even gekeken, en zowaar: er zit ein-de-lijk schot in de zaak! :-D

Citaat van: ArtitecStand van zaken met betrekking tot de DE 1.

De hoofdreden van de vertraging is niet zoals eerder vermeld de electronica, maar problemen met de matrijs. Deze problemen zijn eindelijk opgelost. Wij zijn inmiddels in het bezit van een perfect kap van de DE 1. De fabrikant heeft de productie ingepland voor maart 2009 en zal dan zeker 1 tot 2 maanden nodig hebben. We hopen u na de beurs in Neurenberg meer te kunnen vertellen.

EDIT: Zie nu dat dit nieuws ook al weer dateert van december. De beurs is al lang voorbij en het is, inderdaad, stil  :-| Ik hoop niet dat ik te vroeg gejuicht heb... Maar: maart + 2 maanden = nu, dus kom maar op ermee :-)

Martijn

Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Hallo Martijn,

Misschien brengen ze de modellen deze week als verrassing uit. (Dan is het vakantiegeld net binnen ;-))

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Nog even volhouden.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Citaat van: Chris op vrijdag 15 mei 2009, 14:25:05
Nog even volhouden.

Tja... Ik was ondertussen vergeten dat ik 'm ruim twee jaar terug besteld heb...

Maar vooruit, we houden nog even vol.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Heb ik um wel besteld.  :?: :( :P

Zennnnnnnnnnnnnnn
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Mm, ik ben het ook vergeten, iets van rivarossi weet ik nog wel (net aan)..
:D

michel
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
zien = geloven
nee zelfs dat niet:
vast houden = geloven
nee ook niet
zien rijden EN later vast houden = geloven

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ja ze zijn wel erg mooi................

Kees-Jan

(zal dinsdag eens kijken of ik een kiekje in A'dam mag maken).
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Märklinliefhebber jr.
gast

Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
waar blijven ze toch, wil ze ook gaan kopen :)
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ja hij is mooi!

Heb hem vandaag gezien en in mijn handen gehad bij de leverancier! Heb er ook foto's van gemaakt die ik volgende week maandag op mijn site (en ook hier) zal plaatsen (nee niet eerder want dat is de afspraak met Artitec).

Mooi stukje werk heren!

Kees-jan
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Laatste nieuws van mijn gewaardeerde dealer: De eerste proefexemplaren zijn klaar en ik geloof ook goedgekeurd. De serieproductie zal aanstonds van start gaan (of is dat al gegaan) en bedraagt 1000 stuks. Dit is inclusief twee kleurvarianten (blauw en rood) én inclusief tweerail en drierail varianten. Ze zijn echter allemaal zonder sound. Een geluidsmodule, met DE-1 geluid, wordt apart geleverd en zal wat later verschijnen.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Maandag zet ik de foto's hier neer.............en ja hij is mooi!

Kees-Jan

Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Ook de aankondiging van MCH gehad:
http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/?r=1&id=457876
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Nou 1tje dan al vast maar:



De rest vanavond op mijn site.

Kees-jan
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Niet doen als het niet afgesproken is !
Na al die eeuwen jaren kan ik ook nog wel een paar dagen wachten.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
ARTITEC DE 1

veel lees en kijk plezier.

Kees-Jan
Re:Artitec DE-I: weer uitstel
 :( :(

Artitec heeft bekend gemaakt dat de levering van de DE1 voorlopig weer is uitgesteld. Waarschijnlijk is er pas in november weer productieruimte bij de fabrikant beschikbaar. Dus levering zal zeker niet voor het einde van het jaar zijn. Wederom geduld gevraagd.
Bron: Grootendorst nieuwsbrief

Verder baart het woord "waarschijnlijk" me ook wat zorg.

Gr, Ben.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Er is weer nieuws

Als eerste wat foto's van het zo goed als af zijnde productie model, let op de messing wielen worden nikkel zilver. Dit is dus nog niet het uiteindelijke product.







Dan het laatste nieuws :

CiteerWe hebben inmiddels een compleet productie-sample uit China ontvangen en deze op een stuks of vijf railsystemen getest. Op een paar puntjes na verliepen de testen erg goed. Deze laatste kritiek puntjes zijn inmiddels aangepast. Dat is het goede nieuws.

Het is gebleken dat de montage veel langer duurde dan gepland. Men is nu aan het kijken hoe men het montage-proces kan verbeteren en gaat de DE 1 vervolgens weer opnieuw inplannen.


Afgelopen week is er nog intensief overleg met de fabrikant geweest en we zijn nog in gesprek om een definitieve leverdatum te krijgen, maar kunnen nu al concluderen dat men niet eerder dan november weer ruimte heeft.

bron : Artitec.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
dat ziet er mooi uit chris ben blij dat die in november komt  :D
dan heb ik mooi kerst kadootje
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Citaat van: jonkhout op woensdag 23 september 2009, 18:56:30dan heb ik mooi kerst kadootje

Dat gaan ze dus niet halen Dennis! Zie hierboven het stukje van Grootendorst.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Citaat van: jonkhout op woensdag 23 september 2009, 18:56:30
dat ziet er mooi uit chris ben blij dat die in november komt  :D
dan heb ik mooi kerst kadootje
Dat staat er niet. In november is wellicht ruimte het productieproces op te starten.

Mooie plaatjes Chris: vertraging of niet, het wachten wordt beloond met denk ik een mooi model. :P

Gr, Ben.
Re:Artitec DE-I: Levering in zicht!
Citaat van: Brigitte op woensdag 23 september 2009, 19:05:59
Citaat van: jonkhout op woensdag 23 september 2009, 18:56:30dan heb ik mooi kerst kadootje

Dat gaan ze dus niet halen Dennis! Zie hierboven het stukje van Grootendorst.
@brigiite
jammer is dat ach ik wacht al bijna 1 jaar op de DE1
en grootendorst stuk heb ik al in me mail gehad vandaag
Re:Artitec DE-I: Begin 2010?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Artitec DE-I: Begin 2010?
Ik heb de titel van het topic maar weer eens aangepast. Het begint bizarre vormen aan te nemen vind ik. Ik hoop dat Artitec een aantal zaken anders gaat aanpakken bij een volgend model.... Overigens wacht ook al maaanden op een setje ophoogringen voor mijn - al die tijd terzijde staande - Plan W.
Re:Artitec DE-I: Begin 2010?
Nieuws!  :P

Wel 2-railversie  :(

Gr, Ben.