Citaat van: Jan22 op vrijdag 11 november 2016, 17:04:08
Ongetwijfeld zijn er meerdere wegen om tot een oplossing te komen.
Een van de draadjes waar in eerder naar verwees, gaf kortsluiting respectievelijk wielafstand als oorzaak en daarbij zag ik deze oplossing staan
(bron):
Aan deze foto kun je zien wat er mis is met de puko (bij sommige boogwissels).
De vragen aan Wiebrand zijn dan:
- Staat de wielafstand van deze locs op 14,0 ?
(Zo niet dan wordt de loc uit de puntstukken opgetild, en ontspoort).
- Glijdt de sleper van de puko's af, en haakt deze zich dan vast?
- Of ontstaat er kortsluiting bij het kruisen van de binnenste spoorstaaf?
Want als de wielafstand niet klopt, dan kun je die corrigeren (met een wielpers).
Want als de sleper eraf glijdt, dan kun je een extra strijkregel overwegen
(om de sleper stabiel recht te houden).
Want als er kortsluiting ontstaat, dan kun je de over te steken spoorstaaf (staven) polariseren
(b.v. door er -afwisselend- prik en massa op te zetten).
T.a.v polariseren verwijs ik graag door naar Hero (C-rail fan):
bron foto:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31046.msg952609#msg952609zie ook:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31046.msg956953#msg956953Zolang Wiebrand niet afkomt met meer info over wat er aan de hand is,
krijgt hij meer antwoorden dan zinvol is.
Wiebrand heeft het over "blijven haken".
Maar waar precies blijft die sleper dan haken?
En als door dat haken dan kortsluiting op treedt,
waar ligt het punt waar dat gebeurt?
Citaat van: wiebrand op vrijdag 11 november 2016, 12:42:23
lijkt er op dat de sleper op de wissel tongen blijft hangen.
Het is alleen als ik van de gebogen kanten afkomt.
Op wisseltongen blijven hangen met een sleper is onmogelijk.
Daarvoor moet de loc dwars op de rails staan.
Wiebrand bedoelt dus een ander wisselonderdeel.