Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Helaas zijn deze tot 1 juni uitgesteld.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
Pagina's: 1 ... 29 30 [31]   Omlaag

Auteur Topic: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!  (gelezen 143717 keer)

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
« Reactie #1500 Gepost op: maandag 30 maart 2020, 20:13:54 »

Of ik een kukel ben? Jahoor. Helemaal.
O:-D Welnee, helemaal niet, je houd je zelf gewoon lekker zoet en zo gaat de dag al rommelend voorbij. :)
Dus klooi der maar lekker mee aan, hou het hoofd koel en blijf updaten.
En de groete aan je poes. :)

Dirk-Jan

1200Blauw

• Stamgast
« Reactie #1501 Gepost op: maandag 30 maart 2020, 22:16:32 »

Ik reageer niet iedere dag, maar ik lees wel elke dag. Je maakt daarmee dagelijks deel uit van mijn dagbesteding: vooral blijven posten dus! :D

wimpietje

• Vaste Gast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #1502 Gepost op: dinsdag 31 maart 2020, 06:36:13 »

@citaat: keuken...? Zelfkennis .... :-) Je bent goed bezig, doe zo verder Mart
Grtz
Wim
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
« Reactie #1503 Gepost op: donderdag 02 april 2020, 22:22:43 »

Wil je nog van die velletjes met posters, naambordjes enz hebben?

Ik heb er waarschijnlijk nog wel wat in de oude doos.

Altijd welkom Roel!

@Dirk-Jan: dat is eigenlijk ook wel weer zo!  :) best wel fijn eigenlijk dat rommelen. Gewoon op z'n elf-en-dertigst met een rustig metal muziekje op de achtergrond aan de gang.
@1200Blauw: kijk, hier doe ik het voor!! Fijn om te horen, motiveert mij ook weer, ben vanavond een béétje laat, maar wél met een hele mooie update!!
@Wim: Ik tracht van alle markten thuis te zijn! Dappermarkt, Albert Cuyp Markt, Waterlooplein markt enzo heb ik al gehad, nog 40 te gaan  >:-D

Vanmiddag toen ik net weer even uit bed was (beetje een meh dagje) klepperde de brievenbus want de pakketbode (?) stond voor de deur, hoezo kleppert dan de brievenbus? Wel ik heb m'n bel verwijderd anders zit ik elke keer op t dak van de schrik (iets met PTTS)  >:-D 8o
Enfin, staat een grote doos voor de deur en dan bedoel ik niet die postbode  >:-D maar zo'n kartonnen ding. Snel naar binnen en open maken!!! De foto's ziet u hieronder, morgen eens kiekn hoe ik mijn BR 81 (delta) en BR 38 moet programmeren. In het depot stonden de heertjes aan hun 1:87 koppies te krabben, zo'n rare grijze rail met verbindingsstuk en apparaat hadden ze nog niet eerder gezien! Van t weekend maar eens een cursusje geven  :-)

Morgen weer wachten op de pakketbode voor m'n BR38 en als k m'n kop weer een beetje geledigd heb ga ik eens rustig bekijken hoe ik ga solderen aan de C-rail om deze op M-rails aan te sluiten!
Ik kan wel solderen, maar is wel lang geleden..... toen Mart nog een jongere Mart was, en zélfs nog langharig tuig  >:-D

Gegroet & tot morgen!

Mart
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 april 2020, 01:21:58 door The MaSt »
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

De Wispeltuurder van het forum

RobertoetGrunn

• Toffe Gast
  • lievehond.nl "Het boek dat je raakt".
    • Lieve hond, wat doe je met me?
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
« Reactie #1504 Gepost op: donderdag 02 april 2020, 22:45:38 »

Heeft je nieuwe loc nog gereden tussentijds? Ivm gedroogd vet enzo  :)

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / De MS-1 centrale is binnen!!
« Reactie #1505 Gepost op: vrijdag 03 april 2020, 01:16:27 »

Mooie digistart, Marten  :thumbup:

Ik ( mijn loc's dus ) rijd al jaren naar volle tevredenheid met MS-1  ;)
Is zo simpel, dat zelfs Tony het snapt  O:-D
Solderen aan de C-rail hoeft niet hoor; je kunt ook gewoon twee aansluitkabels op de lipjes van de rails schuiven en die weer aan de draden van je M-rail knopen.
https://modeltreinwinkel.nl/marklin-74042-h0-aansluitgarnituur-2-meter-c-rail.html

Succes met het spul !

Grtz Tony

64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig  bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg87

narwal

• Vaste Gast
« Reactie #1506 Gepost op: vrijdag 03 april 2020, 08:51:31 »

Hallo Mart,

Je bent goed bezig, ideeën genoeg! :thumbup:

Citaat
Gewoon op z'n elf-en-dertigst met een rustig metal muziekje op de achtergrond aan de gang.

Je hebt helemaal gelijk: M-rails en Metal muziek horen bij elkaar! :thumbup:

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

Wimdouwe

• Zeer Toffe Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #1507 Gepost op: vrijdag 03 april 2020, 08:56:11 »

Hoe houd je een kat tevreden? Zet een lege doos neer! Werkt altijd  :D

ErikW

• Zeer Toffe Gast
    • Work in progress
« Reactie #1508 Gepost op: vrijdag 03 april 2020, 11:22:40 »

Dat grijze kastje aan de aansluitrail kun je vrij simpel openmaken, en de draden naar de rails vervangen voor draden naar je M-rails.
Erik

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1509 Gepost op: vrijdag 03 april 2020, 12:28:20 »

Met angstzweet in de bilnaad werkte het locpersoneel van de BR81 hard aan de eerste millimeters op de c-rail. Een groot harig monster kwam steeds dichterbij!  8o 8o 8o
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

The MaSt

• Stamgast
Re: Analoge Märklin M railbaan; De MS-1 centrale is binnen!! / probleempje?!
« Reactie #1510 Gepost op: dinsdag 07 april 2020, 23:55:57 »

We kukelen nog even vrolijk verder! De digitale centrale doet het, maar de locs hebben geen fut. Niks doet t, lampies niet, rijden niet, ook t lampje van t stootblok doet t niet. Tis allemaal C-rails, met beetje scenery resten, maar dat is niet storend want eerder bij het kleine ovaaltje reden de locs ongeveer 3/4e deel van het rondje, maar nu: geen sjoege!  8o Locs zijn schoon, ik weet dat ze werken want ik heb t al getest. Wel heb ik laatst per ongeluk tijdens het klooien een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, maar daarna reden de locs nog wel! Ik heb helaas geen spanningsmeter, anders had ik t zelf wel opgelost denk ik. Heb verder nog niks gedaan met solderen ofzo. Er is geen componentje doorgebrandt, heb geen sluiting of iets.

Ben benieuwd wat er mis gaat!

Gegroet,

Duizend-en-een-klusjes-en-kukel-Mart  :o)

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1511 Gepost op: Vandaag om 06:24:43 »

Mogguh!

Gummetje over de rails was de oplossing   :-)  :-)  :-)
Niks an t handje dus!

Gegroet, Mart

Laurent

• Speciale Gast
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
« Reactie #1512 Gepost op: Vandaag om 09:24:04 »

Wat voor gummetje Mart? Een railgum zou ik niet gebruiken op de C rails, daarmee ga je het probleem op lange termijn alleen maar verergeren door het maken van krasjes in de rails. Daar gaat vervolgens weer vuil in zitten.
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513