Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding

Gestart door TheRealRailroadmaniak maandag 07 november 2016, 19:57:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding
TheRealRailroadmaniak
gast

CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding
Beste forumleden,

Ik heb een probleem voor de terugmelding inorde te krijgen tussen Rocrail en mijn CS2 (60213) met firmware versie 4.1.2.
De connectie tussen CS2 en rocail werkt (start/stop), wissels, locomotieven werken ook.

We werken met S88 modules van floodland. We zien ook de terugmelding actief in de CS2, maar niet in rocrail.
Zoals op de wiki vermeld staat van Rocrail staat mijn versie op '3' bij controllers en sensors staat 0 ingevuld. Ik heb het adres proberen invullen onder de tab "interface" bij "address", en ook geprobeerd onder de tap "wiring" bij zowel "address" als "port". Geen van alle werkte voor ons.
De instellingen bij de CS2 staat ook op "breadcast".

Heeft er iemand gelijkaardige problemen gehad?

Groetjes,
Alexander

Re: CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding
Hallo Alexander,

Uit je verhaal kan ik nog niet afleiden of het ooit gewerkt heeft of niet. Soms gooit een update de boel in de war.
Als dit echter je eerste poging is, zou het kunnen dat je aantal terugmeldmodules nog niet in Rocrail vermeld hebt. Dat moet volgens mij wel altijd.

Of het ook nog nodig is het aantal sensors te noemen, weet ik niet zeker, maar probeer het eens. Gewoon het aantal S88 modules x 16. Als het goed is, zie je bij het opstarten de afvraag van alle sensors lopen onderin het scherm.

Succes,

Peter
Re: CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding
TheRealRailroadmaniak
gast

Re: CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding
Dag Peter,

Bedankt voor je snelle reactie!

Vroeger (meer dan 4jaar geleden) hebben wij probleemloos met rocrail en onze CS2 met de S88 modules gewerkt zonder problemen. Nu zijn we er terug in aan het komen en stoten we op dit probleem.
Ik heb inderdaad ook het aantal modules ingesteld in RR. Het aantal sensoren eigenlijk nog niet,.. maar het is het proberen waard zoals je zegt!

Ik krijg wel geen afvraag bij opstarten van alles sensoren. Duidelijk nog ergens een probleem bij de instellingen.

Daarnet even de demo van iTrain geïnstalleerd en de melders werkten direct zonder problemen. Dus zal wel degelijk bij instellingen van Rocrail liggen..
Ik hou jullie op de hoogte!
Re: CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding
Graag gedaan. Ik heb net zelf nog even gecheckt, bij mij staat bij de eigenschappen van het CS2 in Rocrail eigenschappen het melderbereik van 0 tot 95 ingevuld en een melder aantal van 6 (96 sensors). En het  werkt! Overigens staat het versienummer ook op 3.
Maar goed, kennelijk werkt itrain wel zonder nadere instellingen. RR is wellicht kieskeuriger. Ik heb er  soms ook wel wat moeite mee, maar met trial and error kom je een heel eind. In die zin is het wel vergevingsgezind. Gruwelijk fout ging het namelijk nooit. Het werkt of niet. Het is 0 of 1; heel digitaal dus.

Nogmaals, succes verder!

Peter
Re: CS2 4.1.2 Rocrail geen terugmelding
Ik heb dit bericht blijkbaar gemist en wil je nog wel proberen te helpen. Aangezien het in itrain direct goed werkt zou het een instelling in Rocrail moeten zijn.
In Rocrail kun je onder 'Help' een incident of issue aanmaken. Als je de bestanden dan in een zip file zet en hier upload wil ik er wel naar kijken.

Albert.