Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin 34261

Gestart door Treinloos zaterdag 05 november 2016, 19:42:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 34261
Lid sinds: 2010

offline
Marklin 34261
Hallo allemaal, in 2012 heb ik deze vraag ook al eens gesteld, (en ook netjes antwoord gekregen), en wel of deze VT 859 omgebouwd worden kan naar hoogvermogen aandrijving,en dan ook tevens een rood/wit licht wissel. Ik hoop op een simpelere oplossing dan in 2012.
Alvast weer bedankt voor de reacties.
J.Hamers.
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 34261
hallo

Zie link:link naar umbau 34261

teunis
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin 34261
Hallo bedankt voor het antwoord, maar dit antwoord kreeg ik ook al in 2012. deze ombouw is in principe heel goed te maken, maar de oude motor blijft zitten, en dat vindt ik jammer want dit type motor maakt een afschuwelijke herrie, net een naaimachine.
Mvg, J.Hamers.
Re: Marklin 34261
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin 34261
Jos,

De kans is wel reëel dat met een betere decoder, de motor netter loopt mits de decoder goed afgesteld is.
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 34261
Hallo J.Hamers

Ik denk dat een andere motor erg moeilijk gaat worden.
Overigens lijkt het mij stug dat de motor lawaai maakt, de huidige loks van marklin worden allemaal met dit soort (verschrikkelijke) motoren uitgerust. Zeker die van de 36xxx serie. De motoren in deze loks zijn rustiger dan de aloude marklin motoren, die met veel tandwielen werken.
Je kan eens kijken of googlen naar zelfde soort motoren, Faulhaber typen
Misschien is de decoder de oorzaak van de lawaaiige motor. Probeer eens een ESU lopi decoder.


teunis
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin 34261
Ik heb 'm in de Zweedse uitvoering en die is ook erg eh.... luid. Het is overigens niet de motor die zo'n kabaal maakt, maar de rest van de aandrijving. Beetje experimenteren met verschillende soorten vet kan een heel verschil maken. Of hij/zij rustiger wordt met een betere aansturing weet ik niet, vanwege het vele geluid heb ik nooit de moeite genomen om de speciale (Delta-)decoder te verruilen voor een beter exemplaar.
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 34261
Ik heb hem ook, maakt veel geluid.
Ik wil daar nog een onderzoek aan wagen.
Mijn VT is voorzien van een Lopi 3.
Op dit filmpje kun je verder beoordelen. Bijv na 2 minuten. Op dit moment is hij niet in gebruik.
www.youtube.com/watch?v=gwS3XSjDYcI
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2006

Märklin H0 + ECoS2 + iTrain

offline
Re: Marklin 34261
http://www.sb-modellbau.com/product_info.php?products_id=692&cPath=


Kijk even hier voor een andere motor.


Gr.Arjan
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 34261
@Arjan
Dat blijft dus bij kijken: 
Citeer(aufwendiger Umbau ca 2,5 std)
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin 34261
De grote vraag blijft of het de moeite van het werk (en de kosten) waard zal zijn. Het meeste kabaal komt niet van het motortje.
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2006

Märklin H0 + ECoS2 + iTrain

offline
Re: Marklin 34261
All

Een nieuwe motor van SB is een keuze van inderdaad kosten en je model.
Als het niet in de motor zit, kun je kijken, zoals eerder vermeld met soorten vet. Dit kan enorm veel uitmaken.

Ik heb de 3791 tijden langs de baan gezet, door de herrie die hij maakte. Inmiddels heb ik de stoute schoenen aangedaan en heb een motor bij hen besteld en ben gaan zagen en vijlen. Inmiddels draait deze zijn rondjes zelfs met kap fluisterstil, ja de wielen over de rails.

Gr. Arjan
Re: Marklin 34261
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin 34261
Hallo allemaal, hartstikke bedankt voor de snelle en leuke reacties. Ga inderdaad beide opties goed bekijken, want het is een leuke triebwagen om te zien op de baan. 
Mvg, J.Hamers.