Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal

Gestart door Tom woensdag 29 november 2006, 17:53:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal
Geachte 3railcollega's,

Met 'wisselende front- en sluitverlichting' doelde ik niet zozeer op de (on)mogelijkheden van de decoder, maar wel dat er in de kap van de 1205 geen voorzieningen zijn voor sluitverlichting.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal
Citaat van: Tom op maandag 19 maart 2007, 12:12:55Een willekeurige advertentie van Marktplaats:marklin digitale NS 3055-1205 in uitstekende staat met nieuwe digitaal decoder.lichtwisseling op en afrem vertraging alles instelbaar

Hallo Tom,

Het is maar wat men onder "lichtwisseling" verstaat.

Volgens mij hoeft dat niet automatisch te betekenen dat van frontsein- naar sluitseinverlichting wordt omgeschakeld.

Hier kan ook worden bedoeld: schakeling van de frontseinverlichting naar gelang de rijrichting.

En naar mijn idee wordt dat laatste in dit geval bedoeld.

De "oude generatie" Märklin-1200en zijn inderdaad niet "gebouwd" voor sluitverlichting.

Of dit zonder aanpassingen aan het model toch is te realiseren vraag ik mij af, maar tegenwoordig kan heel veel. Dus wie weet.
Re: Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal
Dag Hans,

Hoogstwaarschijnlijk heb je gelijk en gaat het alleen maar om de wisselende frontseinverlichting.
Ik neem tenminste aan dat de verlichting van bijvoorbeeld de nieuwe 1200 niet zomaar ff over te zetten is.

Ik heb Tom van Weert destijds een mailtje gestuurd nadat hij een fraai verlichtingssetje voor de Roco ACTS 6703/6705 op de markt had gebracht.
(Klik hier voor het Roco topic)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal
Citaat van: Tom op dinsdag 02 oktober 2007, 16:13:22Ik heb Tom van Weert destijds een mailtje gestuurd nadat hij een fraai verlichtingssetje voor de Roco ACTS 6703/6705 op de markt had gebracht.

Hallo Tom,

Dat treft. Ik ken dit ook. Onlangs schafte ik deze lok ook aan en na een tip van Brigitte ook het fraaie verlichtingssetje van Tom van Weert. Wegens tijdgebrek heb ik dit nog niet ingebouwd.

Mocht het zo zijn dat Tom van Weert ook iets dergelijks voor de "oude generatie" Märklin 1200-en gaat realiseren houd ik mij ook aanbevolen.

Wil je me op hoogte houden als er ontwikkelingen zijn? Ik begrijp dat jij daarover met hem in contact staat?

Ik hoor het eventueel graag.
Re: Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal
Citaat van: Tom op dinsdag 02 oktober 2007, 16:13:22Ik neem tenminste aan dat de verlichting van bijvoorbeeld de nieuwe 1200 niet zomaar ff over te zetten is.

En Tom,

Ik weet haast wel zeker dat dit niet kan. De oude en nieuwe generatie Märklin NS 1200-en verschillen qua constructie totaal van elkaar.

Ook op het punt van de verlichting.
Re: Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal
Dag Hans,

Ik sta helaas verder niet in contact met Tom van Weert. Dus als de goede man ooit wel zo'n fraai verlichtingssetje voor de 1200-serie op de markt brengt, dan hoor ik dat als laatste :-)

Al zou je zeggen dat er toch nog best veel 1200-serie locs rond rijden, dus hij zou waarschijnlijk wel een leuk aantal verlichtingssetjes af kunnen zetten, maar okee.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Marklin 3055 (NS 1205) ombouwen naar digitaal
Past hier wel bij. Heb gisteravond mijn NS 1219 (Märklin loc uit begin jaren '60 ofzo) van een Uhlenbrock 76200 voorzien. Voor 28 euro nu een hele mooie digitale loc! Foto's volgen nog wel een keer ;)