Verwarrend allemaal.... "digitale lok op analoge baan", daarmee zette je me op het verkeerde been, ik heb het probleem benaderd alsof het inderdaad een digitale lok was. Voor de zekerheid: het is dus een lok met wisselspanningsmotor, dwz. twee aansluitingen (blauw en groen?) op de spoel en eentje op een borstelhouder. In dat geval moet je de test twee keer uitvoeren, nl. met de batterij op de ene spoelaansluiting en daarna op de andere, waarbij de motor dan de andere kant op moet draaien. Als dat allemaal in orde is dan zit het probleem in de elektronica. Dat is - als er tenminste niet allerlei andere zaken op die print zitten - vrij eenvoudig te vervangen, er is vast wel een mede-forummer die er eentje heeft liggen voor een leuke prijs. Nog even iets over de gebruikte termen: de blauwe trafo levert niet teveel stroom (=Ampère), hij geeft een te hoge spanning (=Volt) af. Dit komt doordat hij is ontworpen voor een netspanning van 220Volt en die is inmiddels verhoogd naar 230Volt, met een hogere uitgangsspanning tot gevolg. Verder is de waarschuwing van Dirk-Jan van belang: de oude trafo's kunnen van binnen knap rot zijn!