Alle nieuwere k-wissels (dus ook 2265 en 2266) hebben een afneembare aandrijving. Daaraan (en aan de uitneembare letter 'A') herken je oud en nieuwe wisselgeneraties.
Als je het over servo-aansturing hebt, ga ik ervan uit dat je de nieuwe generatie bedoelt.
Je vraagt naar het meest gangbare, en dat is de "methode Blausee Mitholz", dus via de handsteller.
Kennelijk bedoel je dat niet, en dan kom je op hetzij de methode van Harry Sipkes of die van
Guus. Stuur hem een PB. Hij heeft nooit een bouwplan beschreven maar wel aangeduid hoe hij het doet.
Guus drijft de wisselsteller (dus de tong) rechtstreeks aan. Dat deed Harry ook, maar net iets anders (Harry doet de veer door een gaatje in de wisselstelbalk, dus in de wisseltong, dus verticaal; hij heeft ook beschreven hoe hij dat doet). Bij Guus zit er aan de veer een hoek van 90 graden waardoor de stelbalk van opzij in plaats van direct van onder af wordt benaderd.
Ik vind het zelf de mooiste en meest fragiele oplossing. Omdat je er vrijwel niets van ziet, omdat je optimaal kunt ballasten, en omdat je de bielsmat niet van onderen af open hoeft te zagen ....