Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Trein kruipt voorbij als stroom op spanningsloze rails komt

Gestart door Bahnhof Waldburg dinsdag 08 november 2016, 20:50:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trein kruipt voorbij als stroom op spanningsloze rails komt
Ben op dit moment bezig met een testbaan met m-rails met daarop een schaduwstation met 3 sporen en met een v......nn 5552 relais.
Als leek op elektrisch gebied maar met deze geweldige site , bedankt daarvoor en heb ik een en ander gevonden en in schema verwerkt en zo aangesloten.
Het is de bedoeling dat als trein op spoor 1 komt stopt op de spanningsloze rails en dan trein op spoor 2 vertrekt en als trein 2 binnenkomt trein 1 vertrekt, spoor 3 heb ik nog niet aangesloten en wissels die ik met de schakelrails schakel ook nog niet dit komt nog maar het probleem is:
Alles werkt maar als de trein op de spanningsloze rails staat aan beide zijde een stuk papier tussen de midden aansluiting gedaan en moet vertrekken kruipt deze voort terwijl de regelaar 6647 met delta regelaar in het midden staat zoals deze ook bij het rijden staat  komt hij op het punt waar het papier zit schiet hij vooruit of de trein gaat achteruit rijden.
zet ik regelaar voluit gaat deze op halve kracht vooruit .
Wie heeft er een idee hoe het komt dat de trein niet normaal vooruit gaat met het tempo als de trein binnenkomt ?

groet
Jos
Re: Trein kruipt voorbij als stroom op spanningsloze rails komt
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Trein kruipt voorbij als stroom op spanningsloze rails komt
Ik begrijp niet met zekerheid of je schema doet wat jij beschrijft dat het doet.
Schema IS NIET beschrijving ???

Je vraag is van een andere orde.
Je vraagt hoe het kan dat een trein op halve kracht rijdt op een stopplaats op het moment dat die stopplaats stroom krijgt.

Mijn antwoord daarop is: dat kan niet in dit schema.
Anderen denken dat ook, en geven dus geen antwoord.
Een Viessmann 5552 laat alle rijspanning (voltage) door (als dat mag, of niets (0 volt, als dat niet mag) en halveert (vermindert) die rijspanning niet, volgens dit schema.

Er is dus iets anders aan de hand.
Geef eens wat meer info.
Re: Trein kruipt voorbij als stroom op spanningsloze rails komt
Hallo Jan Willem, bedankt voor je reactie en het schema van het schaduwstation heb ik iets aangepast en het werkt wat ik van plan was.
Maar over het rijgedrag van de loks kan ik ook nog niet verklaren waarom deze slecht optrekken op de stroomloze rails misschien omdat het delta loks zijn ? Ik rij nu met trafo 6647 en deltaregelaar 6604.
Maar morgen ga ik alle verbindingen nog eens goed nalopen misschien maakt er een stekkertje een slecht contact of even het relais vervangen of ...........

groet
Jos
Re: Trein kruipt voorbij als stroom op spanningsloze rails komt
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Trein kruipt voorbij als stroom op spanningsloze rails komt
Citaat van: Bahnhof Waldburg op zaterdag 12 november 2016, 23:17:55
Hallo Jan Willem, bedankt voor je reactie en het schema van het schaduwstation heb ik iets aangepast en  niet verklaren waarom deze slecht optrekken op de stroomloze rails

Mijn taalgevoel lijdt:

je bedoelt
je kunt niet verklaren waarom deze delta-locs slecht optrekken op de stopsecties
als die rijspanning krijgen via het relais?

Ik heb zelf geen delta-locs. Dus ben in deze afhankelijk van info in de 3-rail wiki.

Citeer
http://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_Delta_Control
Dit is een draadje waarin de 6604 wordt genoemd. De Delta Control 6604 was de eerste uitvoering die märklin op de markt bracht voor het Delta meertreinen besturingssysteem. In het verleden werden in o.m. Startpakketten een ontstoringssetje 74046 meegeleverd voor aansluiting op C-rail. Inmiddels is gebleken dat bij Delta/Digitaal gebruik van deze set dit tot storingen kan leiden in de overdracht van digitale signalen. Dus wel toepasbaar bij analoge C-railbanen maar NIET bij Delta en/of Digitale banen

De 6603 (http://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_Delta_Control).
is een decoder die net als de eerste versie van de 66031 de rijrichting vergeet na een stop.

Meer zinvolle info vond ik er niet. Maar ik maak eruit op dat als je rijdt 
met trafo 6647 en deltaregelaar 6604, dan rijd je met relatief oud spul.
Als je locs uit dat zelfde tijdperk stammen, dan is relevant om te weten
wat voor delta loc-controller in de loc zit.

Digitale locs kunnen vertraagd opstarten, delta locs kunnen dat niet
(delta-locs vertrekken full speed, althans net zover als de trafo open staat).

Dus als jouw locs traag (vertraagd) opstarten (en niet de rijrichting vergeten zijn)
wat voor decoder zit er dan in?