Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet

Gestart door Martijn1976 zondag 30 oktober 2016, 15:33:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Martijn1976
gast

S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Beste allemaal,

Ik hoop op jullie ervaring en hulp!

Ik heb een s88 op mijn CS2 aangesloten en probeer nu via WinDigipet mijn baan aangestuurd te krijgen. De blokken en secties zijn geïsoleerd en aangesloten op de s88, de s88 is aangemeld op de CS 2 en in Windigipet zijn de volledige baan, de secties en de ritten aangemaakt. Als ik een rit uitvoer dan worden alle wissels goed gesteld en gaat de trein ook rijden. Echter als deze in de sectie komt waar de trein zou moeten stoppen blijft deze gewoon rijden. Ik doe ongetwijfeld iets heel doms maar zit al 2 dagen te worstelen en krijg het niet gevonden. Heeft iemand een idee?

Thanks allemaal!

Martijn 
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Hoi Martijn,

Met welke versie van WDP werk jij?
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Dag hans,

De 2015 premium editie.

Groeten,martijn
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Je zou altijd op het nederlandstalige wdp forum kunnen kijken en vragen. Daat zit een hoop wijsheid. Ook hier zitten mensen met genoeg ervaring en hebben mij ook wel eens geholpen. Ik ben ook nog een beginner ondanks dat ik al heel lang wdp heb. Komt door de baan grote denk ik.
Mvg Frank
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Hi frank,
Dank voor je tip. Ik denk dat de s88 niet goed met de cs2 communiceert want ik kan deze ook niet selecteren zie ik nu. Heeft iemand ervaring met de nieuwe s88 ac en L88 link? Kun je een s88 A-C wel rechtstreeks aan een cs2 koppelen of alleen via een L88?

Groet
Martijn
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Beste Martijn,

Ongetwijfeld krijg je wel antwoord van een CS2 deskundige, maar hierbij een advies: bij analyse van een probleem altijd beginnen bij het begin, in jouw geval: zijn de terugmelders zichtbaar in het CS2?

En ja, de S88 A-C kan rechtstreeks op het CS2 worden aangesloten, alleen moet je een draadje leggen tussen de massaklem van de eerste S88 eenheid en de digitale massa, dus de rails (niet de geïsoleerde stukken)

Groet, Anne W
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Martijn

Zie je de terugmelding rood opkleuren als de lok over de melder rijdt ?

Een S-88 moet je als twee melden  1-8 en 9 - 16 in de systeem instellingen
De S-88 moet een goede dikke draad hebben voor de verbinding met aarde

Belangrijk de Marklin instructie lezen voor de S-88

Windigipet gaat pas werken als je rode meldingen krijgt

Groetjes
Peter R
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Citaat van: Martijn1976 op zondag 30 oktober 2016, 16:04:42
De 2015 premium editie.

Martijn,

ik ken de combinatie Märklin CS2/WinDigiPet niet. Mochten de adviezen van de andere collega's hier geen soelaas bieden dan adviseer ik je jouw problem op het WinDigiPet forum te delen. Daar is ook een Nederlandse afdeling waar wellicht ook een collega is die met de Märklin CS werkt.
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Het is toch heel simpel, als er geen bezet/terugmelding is dan is er iets niet goed aangesloten of ingesteld. We kunnen de heleboel wel weer over hoop gooien maar door simpelweg de documentatie te lezen en precies te doen wat er in staat zal het gewoon werken zoals het bij alle andere ook gewoon werkt. En zoals bij zovelen waar het niet werkt, is de oorzaak even simpel, niet precies gedaan wat er in de documentatie staat.

Groetjes
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: S88 op CS2 i.c.m. WinDigipet
Beste Martijn,

Het komt altijd een beetje hard over, maar heel vaak heeft Sprinter gelijk, dus eerst kijken of je de terugmelders op het CS2 zichtbaar kunt krijgen, aan de hand van de handleidingen.... (goed lezen en "vertalen" naar de werkelijkheid.

Groet, Anne W