Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Sommerfeldt

Gestart door Colman woensdag 10 oktober 2007, 12:15:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sommerfeldt
Colman
gast

Sommerfeldt
Kan iemand mij helpen bij de montage van Sommerfeldt bovenleiding, want de Duitstalige brochure is voor mij onduidelijk.
Zo wil ik een spanmast verbinden met een mast met dubbele uitlegger maar kom er niet uit.   Welke draden komen aan welke uitlegger en welke volgorde monteer je die ?  Bij het kruisen van de rijdraden zoals voorzien blijven de pantografen telkens hangen aan de mast met dubbele uitlegger.  Het is een eenvoudige proefopstelling : spanmast, mast met dubbele uitlegger, gewone mast.  Kan toch niet zo ingewikkeld zijn ??

Wie kan mij wat uitleg, tips of internetsite opgeven waar dit duidelijk beschreven staat.
Re: Sommerfeldt
Tom
gast

Re: Sommerfeldt
Geachte 3railcollega's,

Deze vraag staat al bijna een maand uit, maar er is nog geen reactie.

Ik heb geen Sommerfeldt bovenleiding, dus ik kan ons nieuwe lid niet verder helpen.
Wie wel?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Sommerfeldt
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Sommerfeldt
Hallo Tom/Colman.
Citaat van: Tom op dinsdag 06 november 2007, 10:26:17
Deze vraag staat al bijna een maand uit, maar er is nog geen reactie.
Ik heb geen Sommerfeldt bovenleiding, dus ik kan ons nieuwe lid niet verder helpen.
Wie wel?
Helaas heb ik alleen Märklin bovenleiding maar heb wel een paar keer staan kijken bij deze bijzonder fraaie bovenleiding van Sommerfeldt.
Ik heb op verschillende websites hier info over gezien (even Googlelen op Sommerfeldt?) en ook de handleiding leek mij redelijk te volgen.

Ongetwijfeld zijn er onder onze forumleden mensen die deze bovenleiding gebruiken dus :

Wie kan en wil Colman hier antwoord op geven?

Succes en vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Tom, hele goede zaak om zo'n vraag weer even te up-daten!


Re: Sommerfeldt
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Sommerfeldt
Hallo,
Ik heb ook een aanvang met deze bovenleiding gemaakt maar heb er nog geen ervaring mee .
Echter het is denk ik het beste als je eens gaat kijken op de echte baan hoe een en ander gemonteerd is dan krijg je mijn inziens de beste informatie .
Verder inderdaad via google kun je ook wel e.a. vinden
Anders zou ik eens bij minirail.z. gaan kijken in Rotterdam ik meen dat zij deze ook gebruiken .

Groeten uit Maastricht Brupo-x. 8)
Re: Sommerfeldt
HansKl
gast

Re: Sommerfeldt
Hoi,

Ik heb Sommerfeldt bovenleiding.
Op het moment in stapeltjes masten en draden op de baan, nog niet geplaatst.
Wat ik mij nog kan herinneren van de vorige baan, is dat ik de draad die naar de afspanmast gaan door de andere rijdraad heb gestoken.
Ik heb hier nog diverse boekjes van Sommerfeldt liggen, ik kan ze opzoeken mocht je willen.

Groet,
Hans