Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Overgang Faller 12174 digitaal

Gestart door zwolle83 maandag 24 oktober 2016, 16:53:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Overgang Faller 12174 digitaal
Hallo,

Ik hoop dat ik mijn vraag in de goede topic zet.
Het volgende; ik heb een Faller overgang gekocht en wil deze digitaal aansluiten  alleen snap ik niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Ik heb de volgende tekening op de site van Faller zelf gevonden;



Alleen snap ik daar ook niets van. Moet ik perse een marklin k84 gebruiken of kan ik hem ook op mijn digikeijs 4018 aansluiten en zo ja, hoe dan?
Hoop dat iemand mij daarbij kan helpen. Alvast bedankt.

Groet,
Barry

Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
je kan dat aansluiten op een decoder die een maakkontakt kan verwezenlijken.Dus alles wat compatibel is met een K84.De schakelaar is eigenlijk het maakkontakt van de decoder.
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Dus als ik het goed begrijp, kan die dus aangesloten worden op de digikeijs wisseldecoder?
Alleen snap ik dan nog niet hoe ik hem dan moet aansluiten en het betreft dan specifiek de groene en blauwe draad.

Groet,
Barry
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Een wissel decoder is een tijdelijk contactje, een K84 is een continue contact. Met een wissel decoder zal het dus moeilijk lukken....
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Wat voor decoder zou ik dan moeten gebruiken? Want de K84 van Marklin is nergens (verbeter me als ik het fout heb) te koop. En als ik schakeldecoder bij google intik krijg ik meteen digikeijs boven aan met de DR4018 die ik dus ook gebruik voor mijn wissels.

Groet,
Barry
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Hoi,

Citaat van: zwolle83 op maandag 24 oktober 2016, 17:18:34
Dus als ik het goed begrijp, kan die dus aangesloten worden op de digikeijs wisseldecoder?

Ja, je kan dat doen met een digikeijs DR4018 decoder. Alleen je zal hem moeten instellen. Dat zal het meeste werk zijn. De digikeijs decoders zijn zo uitgebreid dat je de meest gekke zaken kan instellen. Ik gebruik de DR4018 ook als wisseldecoder (schakelen) en als continue-schakelaar om lampjes aan / uit te zetten. Geen probleem. Hier is een programmeerhulp te vinden voor de DR4018: DigiKeijs DR4018: Programmeerhulp.

mvg Ronald.
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Overgang Faller 12174 digitaal
Als het signaal maar 2 sec hoeft te duren, dan kan je ook met een K83 een monostabiel relais aansturen gedurende 2 seconden. Dat kan je volgens mij zo instellen.

Gr. Marcel