Waarschuwing: al 120 dagen niets meer in dit topic geplaatst...nee zoals ik op diverse plekken al aangeef ben ik best wel druk met mijn werk. En blijft er gewoon niet zoveel tijd over voor de hobby. Dus aan de Schappenbaan is al helemaal weinig gebeurd, maar de testtafel heb ik daarentegen wel geregeld gebruikt. Maar niet voor/met het doel waarvoor ik de hele constructie bedacht had: inpakken en wegwezen
Een dubbel gevouwen plaat multiplex van 1.22x2.44 van 12 mm dik is een heel gewicht; en hoewel de rails niet heel zwaar is, komt het er toch bij. De bak is door 1 man/vrouw niet te tillen. Ik heb om naar de stamtafel te gaan de bak een paar keer naar beneden gezeuld samen met Hennie, maar dat is echt een heel gedoe. en dan hebben we op dit moment nog een huis met een lekker brede trap en vrij ruime bochten.
Daarnaast bleek dat aan het dubbelvouwen en openklappen ook bezwaren kleefde: dat kon je eigenlijk ook niet in je eentje doen. En dat wel de opzet
En dus begon ik over een vernieuwde opzet na te denken. En vond die toen er bij ons een nieuwe bouwmarkt opende en die keurig op maat gezaagde 1/4 plaat populierentriplex aanbood. Hoewel ook een heel stuk zachter dan de hardhouten plaat die ik eerst had, ook een heel stuk lichter. En ik had bedacht dat ik dan gelijk al exact op maat gezaagde platen had, wat goed op elkaar af te stemmen is. Uitgaande van die kwart platen kwam ik tot onderstaande opzet, die voor wat betreft een sporenplan niet afwijkt van wat ik op de vorige tafel had liggen. Misschien ook niet vreemd, want dat concept was me uitstekend bevallen
Het licht gearceerde gedeelte is het uitneembare testgedeelte, waar ook alle besturingscomponenten een plek moeten krijgen. Net als bij de vorige.
Bij de eerste versie was de "knik" halverwege de bak iets wat altijd zorgvuldigheid bij de opstelling vereiste. Ik heb dat in deze opzet voorkomen door het middengedeelte een kwartslag te draaien. Zo ontstaat er een soort centrumplaat waar alles aan gekoppeld gaat worden. Die centrumplaat wordt op 2 bokken gezet waar, vie een uitklapbare ondersteuning de testbak aan gekoppeld kan worden. de zijgedeelten krijgen ook een ondersteuning, maar "leunen" ook op de centrumplaat.
Aan de achterzijde komt dan een soort paradebak waar ik nog weer een aparte bestemming voor heb.
Op de centrumplaat maak ik de mogelijkheid om zowel de testbak als de paradebak op te zetten: dan kan ik die ook als één geheel vervoeren.
multifunctionele "oren" zorgen ervoor dat de bakken allebei stevig op de centrumplaat staan:
En zo staan dan de beide bakken op de centrumplaat. Het idee om de testbak zo neer te zetten is dat ik die dan niet op een aparte (huiskamer)tafel hoef te zetten, maar zelfstandig is te gebruiken. De paradebak wil ik gebruiken om straks ook foto's van samengestelde treinen te kunnen maken. Deze bak wordt dus voorzien van landschap en bovenleiding; dat laatste mis ik op/bij mijn huidige foto opstelling.
Dat was het voor nu. Ga weer een oliebol scoren