Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Württembergische schonen

Gestart door Laenderbahn027 vrijdag 21 oktober 2016, 22:39:34

Re: Württembergische schonen

heb je achter de g12 een soort telex?
of zie ik dat verkeerd in het filmpje.

Reden, mij lijkt een telex ook wel wat voor de g12, maar wil niet te veel rommelen met de functies i.v.m. mfx+.
Las ergens als je bepaalde dingen wijzigt of verplaatst de spielweld functie niet meer functioneerd.
Frits Osterthun
gast

Klopt, William. Meestal krijgt elke lok een hoofdrol, maar een enkele keer hebben andere loks een gastrol.
Geen Telex, maar Fleischmann Profi koppeling aan de tender.

Heb een paar wurttembergische schonen. (tot nu toe 5 met de Br59-004 meegerekend)
Weet iemand of de gele verlichting van o.a. de 3611 en mijn laatste aanwinst de 37095 Klasse K uitgewisseld kunnen worden voor warm witte ledjes?
Het zijn van die insteek ledverlichting, dus een lantaarn met led waaruit een stukje strip steekt die het contact punt vormt.

Had bij marklin lantaarns gekocht maar die zijn hol en hebben een banjonet aansluiting i.p.v. steek.
De C is al voorzien van rook, cabineverlichting en geluid (msd3), nu de nieuwe K nog.
Maar zit tot nu toe met die rare gele ledjes, als ik die kan wisselen voor warm wit dan zijn ze beide perfect.

Dus als iemand weet welke lantaarns er in warm wit er zo weer in passen...... graag.
Of een oplossing?
Hoi Derk,

Bedoel je de 37055?

Verder nog niets gevonden, helaas... Heb je een foto van het lampje?

Met vriendelijke groet,
William
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Ik heb de 37059 ook en die heeft inderdaad los insteekbare lantaarns, waarvan het elektrisch contact niet zo denderend is.
Op Stummis staat een topic hoe deze naar warmwit om te bouwen. ==> Klik <==

Bedankt Ad en William.

Het is i.d. de 37059, wurt k zonder geluid maar wel met rookvoorbereiding.
Komt weer een weixler in met een msd3.
Deze heeft hetzelfde vorm als origineel.

Ik ga dat draadje op stummi even goed doorlezen, ondanks dat ik enorm tevreden ben met mijn 3611 en straks na ombouw vast ook met de 37059 wurt K stoorde ik mij toch aan de lelijke gele ledjes.

En i.d. zijn het lampjes met gebruiksaanwijzing, daardoor ook wat goedkoper kunnen kopen dan gemiddelde huidige prijs, want is verkocht met slecht werkende lampjes.
Even de koper kantjes poetsen en wat wiebelen en klaar, een stuk beter ;)

Ik heb 4 verschillende K waarvan 2 delta en 2 met geluid en 5 verschillende klasse C. Waarvan 1 met geluid en standaard ingebouwde rookgenerator.
Marklin 37119.jpgIMG-20211111-WA0006_copy_768x432.jpg 

Bovenste is de nieuwste Klasse C. Onderste de oudste met een 6090 decoder.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: David123 op maandag 12 mei 2025, 21:15:52Bovenste is de nieuwste Klasse C.
De 37119 heeft nummer 18 102 en zwarte drijfstangen en kruiskop. Dit lijkt mee eerder de 3711 met nummer 18 128.
Je heb gelijk hier is Marklin 37119.

Marklin 37119 poging 2.jpg
Marklin 37113 in groene uitvoering. Later kwam er nog een geweatherde versie hiervan met nr 37114.

Leuk dat hier weer eens iets geplaatst wordt!
Zal hier nog wel wat stoomlocs plaatsen heb alleen al 4 Württembergische K stoomlocomotieven en 5 klasse C loks. En een G12 heb ik ook en waarschijnlijk ook wel wat van Brawa en Fleischmann denk ik.

Klein maar fijn: de DW8 "Kittel" stoomwagen.
Mijn eerste zelf aangeschafte locomotief.

Naar mijn mening zou dit snoepje wel een upgrade kunnen gebruiken op motorisch vlak alsook op decodergebied.
Marklin had een delta uitvoering hiervan met een metalen kap. Later is er nog een versie gekomen met een kunststof kap. Omdat de mal om metalen kappen te maken aan het einde van zijn levensduur was. De nieuwe versie had ook een dc motor en kreeg een mfx decoder. Maar geluid en condensator zou wel een leuke update zijn.
@citaat
Dit is in elk geval een enorm zware troela. Kap idd van metaal. Ik dacht artikelnummer 3425. Originele verpakking is helaas verdwenen.
Ik heb dezelfde 3425. Mooie loc ik heb er 1 met een esu decoder achteraf ingebouwd, dat geeft betere rijeigenschappen, maar het is en blijft een kwetsbare Marklin loc die je niet tientallen uren moet laten rijden.