Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

de ruimte boven de baan...

Gestart door halo1 donderdag 08 november 2007, 15:27:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
de ruimte boven de baan...
....ziet er soms wat triest uit..soms  hangen de gordijnen van moeder de vrouw vrolijk boven de Faller huisjes... of de dakspanten van de zolderkamer verstoren wreed de illusie van onze modelbaan-wereld.  Zwart of grijs maken  is natuurlijk al een nuttige overgang.. maar ook b.v.   grote (met fotokopieerapparaat e.d.) stationsbestemmingen boven de baan  (historisch  b.v. Berlin Anhalter Bahnhof of  Amsterdam  Weesperpoort etc)  verlevendigen  het geheel en wekken de lust tot reizen op..of  reclame-posters ( met kleurencopier gemaakt) die in het door jou uitgebeelde tijdperk passen  .......heerlijk wegdromen met je eigen treinen... :)
Re: de ruimte boven de baan...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: de ruimte boven de baan...
Uhhhhh, ideetje! :idea:
Blauwe lucht met witte wolkjes (mooi weer) of zwartgrijze lucht met bliksemflitsen (slecht weer) enz. ! :wink: :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: de ruimte boven de baan...
mijn achter grond is zwart
ik vind het wel mooi
Re: de ruimte boven de baan...
ook allerlei slogans en instructies (in groot formaat) zijn natuurlijk leuk:...verboden te ro(o)ken..niet spreken met de(n) bestuurder......wachtkamer 1. klas(se)...... Mitropa....rang(e)eren verboden.....uitgang (met pijl)..zo krijg je de grote werkelijkheid boven en de kleine beneden (op de baan).....of desnoods een grote vlag van je favoriete land erboven..... staat (horizontaal) ook goed..
Re: de ruimte boven de baan...
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: de ruimte boven de baan...
mijn achtergrond is de kleur van het behang, dus iets van geel. maar je achtergrond kun je natuurlijk mooi schilderen een soort van sky line.

gr mike
Re: de ruimte boven de baan...
Citaat van: mikeloper op donderdag 08 november 2007, 20:57:34
mijn achtergrond is de kleur van het behang, dus iets van geel. maar je achtergrond kun je natuurlijk mooi schilderen een soort van sky line.

gr mike
Voor de achtergrond heb je ook nog (google) MZZ Hintergrundkulisse, allerlei motieven, groot-industrie etc, dus je hoeft niet eens te schilderen.  maar ik bedoel hier echt BOVEN de baan..ook mooie 30er jaren-lantaarns en zo zijn leuk en die dan serie - schemer-schakelen... very romantisch... die tl-balken henb ik al jaren geleden afgezworen...
Re: de ruimte boven de baan...
of een via marktplaats een beamer kopen, bewegende achtergrond projecteren of een ouderwetse diaprojector, ik heb mezelf nu weer een idee gedaan, dakspanten wit werven, met de analoge fotocamera een paar mooie dia s maken van wolkenlucht.