Hoi Naamgenoot,
Stom van mij , ja dat klopt Hans ik had er even over heen gelezen

Dus toch het oude rijtuig, maar ook daar kan een andere decoder in toch, of zit die weer vast gebakken op een print van de wagon waar ook voor de rest alles op zit?
Heb dat rijtuig eigenlijk nooit open gezien of gehad, maar ik ga wel googlen op dat nummer kom ik vanzelf wel iets tegen.
En ja hoor een vaste decoder gevonden, dus lastig om te bouwen voor een leek.
Probeer anders eens of je een adres van de wagon aan kunt maken, door een afbeelding van de lok (of de drie vraagtekens) aan te klikken.
Dan komen in beeld jouw lok's te staan, en dan druk je op de plus, en dan zie je een aantal mogelijkheden, waaronder nieuwe lok-handmatig.
Dat selecteer je en dan vink je het aan, en dan verschijnt er een venster waar je dus een adres in kan voeren.
Als je dan kiest voor MM2 codeerschakelaar (bij decodertype), ja ik weet dat je vermoedelijk MM1 nodig hebt, dus het zal hoogst waarschijnlijk niet werken.
Maar als je niks probeert dan weet je het ook niet.
Daarna druk je op het adres, en dan kun je een getal invoeren met een tableau dat dan verschijnt.
Het ligt eraan welke chip jouw rijtuig heeft, en mocht ie per ongeluk toch al op MM2 zijn uitgelegd, dan zal jouw rijtuig vermoedelijk wel werken.
Je kan dat nooit helemaal goed zien, tenzij je het nummer van de chip kunt lezen, en die is dusdanig gemonteerd dat je het los zou moeten halen, maar probeer eerst de dingen zonder dat loshalen.
Baat het niet dan schaad het niet, en ow ja bijna vergeten zet je CS 2 ook op dat formaat van MM2 of een mengbedrijf ervan (bijv. MFX + MM2)
M.v.g.
Hans V200.0