Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin

Gestart door ArjanM donderdag 27 juni 2013, 21:54:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Arjan , ik heb deze topic even snel doorgenomen , en al met veel bewondering gekeken en ook gelezen.
Ik ga deze opnieuw rustig bekijken van hoe je jou BLS Bahn ging opbouwen , "ging" ,  want jammer genoeg heb je een poosje geleden beslist om er hier mee op te houden.
Kom , laat je niet doen zoals hier al werd geschreven , doe gewoon verder je ding , zodat we hopelijk verder kunnen genieten van je vorderingen in 2016. :)


Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
H&A, Helemaal eens met wat je zegt. Waarschijnlijk komen woorden soms vervelender over dan zat ze bedoeld zijn. Ik verwijt niemand iets, maar het is voor mij beter op dit forum geen discussies meer aan te gaan.
Reacties met complimenten en opbouwende kritiek/suggesties voor beter kunnen ook op mijn blog achtergelaten worden.

Claudio, Al een tijd ben ik stille volger en bewonderaar van jouw baan en bouwkunsten. Ook op dit forum zal ik zeker meelezen. Het bouwen aan de baan en het posten van voortgang gaat gewoon door op mijn eigen blog https://arjanmooldijk.wordpress.com.
Re: Geïnspireerd door de BLS - Einde en een nieuw begin
Omdat ik aanneem dat niet iedereen op dit forum ook mijn blog leest, maar mogelijk wel geïnteresseerd is, even het volgende:

Eind 2013 ben ik begonnen met het ontwikkelen van zwitserse dwergseinen, omdat ik de exemplaren in de handel veel te groot vind. Op schaal zijn de seinen 3,8x4mm en daar voldoen de commerciële exemplaren lang niet aan. Een tweede aspect was de prijs. Op een beetje emplacement heb je heel wat dwergseinen nodig, dat loopt aardig in de papieren bij ±?25 per sein.
Na veel experimenteren,  uitbreiding van het team met Dennis en Han-Lin, verschillende ontwerpen, reizen naar Zwitserland en nieuwe vriendschappen, kan ik nu zeggen dat ze klaar zijn. Volledig functioneel met 4 leds, op schaal  :D, betaalbaar en relatief eenvoudig te maken.

Gedurende de ontwikkeling, hebben we regelmatig het verzoek gekregen of de seinen ook voor derden beschikbaar zouden komen. Dat hebben we geregeld. Er is een oplage seinen beschikbaar als bouwpakket. Voor meer informatie en foto?s kun je hier en hier terecht. Seinen kunnen worden opgestuurd (al of niet aangetekend) of in Houten worden overgedragen.

Ik hoor het wel als je belangstelling hebt en wilt bestellen.