Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Hulp blokindeling

Gestart door laurence evers vrijdag 14 oktober 2016, 21:37:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp blokindeling
laurence evers
gast

Hulp blokindeling
Hoi, ik heb eenoog schatje gemaakt om jullie te laten zien hoe mijn baan er uit ziet.

heb nu 12 blokken die ik zoizo weet, zijn er nog een paar over die ik geen kleur heb gegeven.
Onderaan zie je wat rails tussen de wissel! Wordt dat ook een blok?

1,2,3 station
4,5     naar schaduwstadtion
6        buitenbaan links
7       binnenbaan links
8       brug links naar omkeer bocht.
9       brug recht naar buitenbaan(rechts)
10     buitenbaan rechts
11     buitenbaan achter
12,13  industrie nog niet af!!
14.
15.
16.
17.
18
19.
20.

kan iemand mij een korte uitleg geven hoe ik het beste kan aanpakken.?



Re: Hulp blokindeling
laurence evers
gast

Re: Hulp blokindeling
Iets beter😉
Re: Hulp blokindeling
Spoorman
gast

Re: Hulp blokindeling
Regel is dat een trein in een blok moet passen. Als dat niet lukt is het blok te kort of de trein te lang. De sporen tussen de wissels zijn dus onderdeel van de wisselstraat, geen blok.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk ook. Soms is een kort blok, eventueel tussen 2 wissels, handig bijvoorbeeld als je met een enkele lok wilt omlopen.

Gr, Ben.
Re: Hulp blokindeling
Lid sinds: 2010

offline
Re: Hulp blokindeling
Wat Ben al aangeeft. Ik zou wel kijken of je op een aantal logische plaatsen de verschillende wisselstraten kan scheiden. Daardoor kan je de verschillende rondjes gewoon tegelijk berijden en wachten de treinen niet op het vrijkomen van wisselstraten / wissels.

Groeten Ronald.
Re: Hulp blokindeling
laurence evers
gast

Re: Hulp blokindeling
Oke. Wissels worden die dan ook gezien als bezet(melding)? Per rondje die je hebt de wissels is 1 groep. Maar hoe die je het dan zoals wat ik heb 2 bocht wissels, de ene is van ronde 1 en de andere ronde 2 .
Kan een wissel straat ook bestaan uit 1 wissel of....?
Re: Hulp blokindeling
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Hulp blokindeling
wissels worden niet gebruikt als terugmelding.een wisselstraat kan uit 1 of meerdere wissels bestaan.Je kan ook wissels koppelen als een groep.Dan gaan ze gelijktijdig naar een bepaalde stand en zijn ze tegelijk beveilgd voor andere wegen.Lees maar eens de handleiding van koploper aangaande en je wordt heel wat wijzer
Re: Hulp blokindeling
Spoorman
gast

Re: Hulp blokindeling
Citaat van: laurence evers op zaterdag 15 oktober 2016, 13:39:11

Kan een wissel straat ook bestaan uit 1 wissel of....?


Je rijdt van blok naar blok. Als je bijvoorbeeld van blok 6 naar blok 1 rijdt kom je 3 wissels tegen die allemaal de juiste stand moeten hebben.