Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)

Gestart door catzeiler woensdag 07 november 2007, 18:24:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)








                                    Op de foto's zijn ondermeer zichtbaar de drive-inn bios (zeer topic) alsmede de Top In botsauto's en het meer van kathedraalglas.

Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Mooie foto's Catzeiler  :)

Heb je ook nog een overzichtfoto (om een beeld te krijgen waar/ hoe het staat) :?:

Groetjes Fulco

(ik zie tussen de 3e en 4e foto een kruisje :?:)
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
zeer mooi
dat water hoe maakt u dat so of is dat gehein
en wat voor treinen reiden erop

mvg ronnie
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Citaat van: FV op woensdag 07 november 2007, 18:32:31(ik zie tussen de 3e en 4e foto een kruisje :?:)
Nu niet meer,

Ik heb even een 0 die te veel stond in de URL weggehaald en toen kwam het plaatje tevoorschijn :).

Maar ik sluit mij ook aan bij Fulco, wil ook graag wat meer pics zien van het geheel, maar wat je laat zien ziet er echt te gek uit 8).

Groetjes,
Marcel
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Net als de anderen , overzichtfoto , maar dit is super . Max vond de dame in de speedboat leuk en vroeg of de botsauto's echt botsen ??
vrgr Riender en Max
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
hallo,
gave baan :!:
mijn complimenten
mag ik vragen hoe je het water hebt gemaakt :?:
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Hoi Catzeiler,

Hele mooie foto's. :)
Ben net als de andere heel benieuwd naar het geheel.

Gr.
René
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Over de botsauto's: ja sommigen botsen echt, is afhankelijk van de instelling van de magneten onder het rijgedeelte.

Het water is gemaakt van kathedraalglas met daaronder een laagje zand zoals gebruikt voor de kanariepiet van oma. Ik wou de kanarie ook onder het glas hebben, maar dit stuitte op problemen a/ met oma en b/ de kanariepiet zelf.
Voor het strand heb ook het vogelzand gebruikt.

Overigens, in de drive inn kunnen daadwerkelijk films worden vertoond daar dit een gecamoufleerd 7 " lcd scherm is dat staat aangesloten op een dvd speler. De geluidsboxen zijn weggewerkt onder de tafel.

Wat er er rijdt op deze baan is afhankelijk van mijn bui. Ik wissel af met wat in de vitrine staat.

Ik heb:
sprinter
hondenkop
1200
tee ram 2x
br44
br03
p8
v200 2x
v60
br89
glaskasten
railbus
br64
henshel industrieloc
santa fe f7 (totaal niet passend, maar vind m mooi)
koploper

De baan heeft een L vorm.
In principe is de baan tijdperk 3/4 maar ook dat is afhankelijk van de wat er op de baan staat en in de vitrine. Als de sprinter en koploper op komen schuift het tijdperk op, gaan de oldtimerauto s weg en komt er nieuwer materiaal.
In essentie is de baan opgebouwd volgens het hondenbot principe dat is uitgerekt over de twee poten van de L. Er is een schaduwstation. Tevens enkele verdekte opstelsporen. Vanaf het hoofdstation gaat er een zijlijn naar het bergdorp. Dit lijntje wordt bereden door de glaskasten die daar, toch wel 5 minuten voor nodig heeft, na allerlei omzwervingen onder de scenery. Bij voorkomende gelegenheden verzorgt de br 64 de goederendienst van en naar het bergdorp. Los van dit alles komt eenmaal de tee om de toeristen naar de stad te brengen waar ze kunnen overstappen op de voornoemde glaskastentrein. Dan zijn er nog de diverse museumritten, maar dat is afhankelijk van de toestemming van b & w van de stad. Een maal per maand is er kermis waarbij ook weer extra materieel ingezet dient te worden.  Afwisselend met de kermis is er het filmweekend in de drive inn, hiervoor is een speciale railbus afgehuurd door de organisatoren.  Verder komt eens in de zoveel tijd de sante fe lok voor een promotierit. Voor de rest, is er natuurlijk het dagelijks forensenverkeer, dit wordt, afhankelijk van het tijdperk, verzorgd door de v200 met een stammetje oude d rijtuigen of met de sprinter.
Overigens, meer foto's zijn zichtbaar op de gallerij.
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Heb de foto's in de galerij ook bekeken . Mooi . Zeer gedetailleerd bijv dat ongeval met die politie . 1 klein commentaartje , kijk eens of je de kabel van de Drive in weg kunt werken . Verder SUPER .
vrgr Riender en Max
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Kabel drive inn heeft de aandacht, hiervoor komt een liftschacht. Die komt om de kabel heen, ben er eenvoudigweg nog niet aan toegekomen.
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
mooie baan hoor
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Klasse hoor.

Ziet er goed uit daar zit heel wat werk in.

Ga zo door.

Gr.
Davy
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Ik zie dat je een breed scala aan "Preisertjes" hebt.
Zitten hele leuke bij, vooral die vissers, en ook al die zonaanbidders en badgasten.

Van welk merk zijn die minimensjes, want ken ze eigenlijk niet uit de Preisercatalogus..  :roll:
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Mooie sfeervolle foto's, ik zag bij de vissers een oud matchboxje staan klopt dat ??
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
mooie borsten!
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Een aantal Preisertjes heb ik via Marktplaats gekocht, het zijn eigenlijk geen Preisertjes maar zelfgeschilderde figuurtjes van een onbekend merk.
Het klopt van de Matchbox
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
mooie plaatjes, ga even kijken in de gallerij.
Mike
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
ziet er goed uit
complimenten
groet robert
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Prachtige foto's, mooie compositie van de scenery. De enige kritiek die ik zou kunnen bedenken is dat sommige dingen net eventjes te schoon zijn, maar dat valt ook best mee. Ik heb er moeite mee om te geloven dat die mannetjes die aan het vissen zijn maar 2 cm groot zijn. En dat is wat mij betreft het mooiste compliment wat je kunt krijgen. :)
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Ja, wat betreft de "schoonheid" heb je gelijk, enige wheatering is noodzakelijk. Het is soms wel erg clean, dat komt op de foto's overigens meer uit dan als je het grote geheel ziet. Ach. zo is er wel meer, juist op foto's zie je fouten die je bij het gebruik gewoon niet ziet. Zo zie je op de foto's het stof veel duidelijker. Ook iets dat echt waterpas dient te staan zie je op de foto duidelijker.
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
erg leuk! :)

vooral foto 4!!!! (Geintje ;-) )

Groetjes

Maurice
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Leuke foto`s heb je zeg.......

Groetjes, Marklin-Tim
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Hallo Catzeiler,

Zit er top uit. Al die preistertjes heb die zelf geschilderd of heb je ze kant en klaar gekocht?
Zijn er heel wat.

Groet Ronald
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Merendeel is kant en klaar gekocht, een deel is via marktplaats gekocht en een deel is zelf geschilderd.
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Hallo Allen,

hierbij een nieuwe serie foto's van Catzeiler

met vriendelijke groet,

Walter








Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Toch al een hele leuke baan.

                                                  Arie
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
zijn weer prachtige foto's
mooie baan hoor
groet robert
Re: zomaar wat foto's van mijn baan (catzeiler)
Echt mooie foto hoor catzeiler.
Prachtig en Succes verder

Groetjes, Marklin-Tim