Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

trein stopt niet aan lichtsluis....

Gestart door wolfke233987 donderdag 29 september 2016, 13:17:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trein stopt niet aan lichtsluis....
goede middag ,

Ik heb een probleempje in koploper.

ik heb een wachtstation met 2 keer 5 sporen en 2 omloopsporen (backup in bijlage)

Voor de bovenste sporen lukt het dat de trein stopt op einde aan de lichtsluis , beetje achteruit gaat rijden tot de lichtsluis terug vrijkomt  dan terug omschakelt van richting en klaar.

De onderste sporen rijd de trein gewoon verder aan de lichtsluis (blokken 3,5,7,9,11) MAAR kan niet vinden waarom ze hier niet stoppen en wel in de blokken 12,14,16,18,20

Is er iemand die me hierbij kan helpen ?

Alvast Bedankt,

Joffrey
Re: trein stopt niet aan lichtsluis....
Ik snap je vraag niet Joffrey. Ik zie in je database 4 dynamische blokparen en een enkel blok 1 daar parallel aan.

Heb je de goede database hier neergezet of doe nog eens uitleggen wat je bedoelt.

Gr, Ben.
Re: trein stopt niet aan lichtsluis....
ik vrees ik idd effe verkeerd heb geklikt als ik de backup er heb aangehangen  :(

deze keer met de juiste backup (mijn excuses)
Re: trein stopt niet aan lichtsluis....
Ik zie in beide bundels hetzelfde gedrag. Trein stopt zowel in de blokken 3 t/m 11 als 12 t/m 20. Bloktypen zijn gelijk, geen vrije baan, er wordt gestopt. :help:
Re: trein stopt niet aan lichtsluis....
Je werkt met gecombineerde melders. Wat ik zie is dat je bij de eerste blokken van elk spoor de bezetmelder van de gecombineerde stopmelder van het tweede blok hebt meegenomen. Dat is niet de bedoeling.

Verder heb je geen dynamische blokparen gedefinieerd.

Gr, Ben.
Re: trein stopt niet aan lichtsluis....
bedankt voor jullie tijd, ik kijk dit verder na en hoop ik er hiermee uit kom :-)