Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Laklaag modelvoertuigen

Gestart door Simon BR39 dinsdag 27 september 2016, 20:47:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laklaag modelvoertuigen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Laklaag modelvoertuigen
Hoi,

Even een (korte) vraag... Ik zit met het volgende. Zelf (ver)bouw ik graag kibri/preiser voertuigen. Details schilderen, verlichting etc.
Kortom, net echt (tenminste, dat is het doel :D). Nu laat ik even 2 foto's zien, waar ik tegenaan loop. Eerst een geleende foto... Onderaan eigen bouwsel.

De foto hieronder laat zien wat het effect is van een laklaag op het model, dit maakt het 'af'. Nu vraag ik me af, hoe haalbaar is dit, met bijv. een airbrush?
Nu heb ik die sowieso niet, maar dit zou een extra reden kunnen zijn...

Vraag is, heeft iemand ervaring met het spuiten van een laklaag of tenminste, een half glimmend laagje wat voor echt kan doorgaan?




Re: Laklaag modelvoertuigen
Simon,

Nadat je alle onderdelen heb geschilderd even met een knikkerbus matte lak van de Action erover. Het geheel eerst een dag laten uitharden voordat je het glas e.d. gaat terugplaatsen en samenbouwen.

Grt, Ronald.
Re: Laklaag modelvoertuigen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Laklaag modelvoertuigen
 :) Hoi Simon, ik gebruik spuitbussen van Motip, dat werk prima op kunstoffen. Wel eerst natuurlijk een laagje plastic primer en dan de gewenste kleur gebruiken.
Zie de volgende link naar mijn stukje over het omspuiten van een RAm TEE, maar dit werkt natuurlijk ook zo op een vrachtwagentje of wat dan ook van kunstof.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=34471.msg897494#msg897494

En ik heb niks tegen de Action, maar ik weet niet of elke spuitbus daar vandaan het gewenst reultaat zal opleveren.

Dirk-Jan



Re: Laklaag modelvoertuigen
Dirk-Jan,

Spuitbussen van de Action werken zonder primer en zijn voor elk doeleinde geschikt. O ja, kosten geen drol.

Onderstaande modellen zijn geschilderd met KleiNSpoor verf en matte lak van de Action.




Grt, Ronald.
Re: Laklaag modelvoertuigen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Laklaag modelvoertuigen
Ronald,
Is dat met de kwast geverfd dan?
Re: Laklaag modelvoertuigen
Frank,

Onderste model wel.

Grt, Ronald.
Re: Laklaag modelvoertuigen
Zo dat is mooi gedaan hoor netjes .
Re: Laklaag modelvoertuigen
Citaat van: peterke33 op dinsdag 27 september 2016, 22:11:56
Zo dat is mooi gedaan hoor netjes .

Ik vind het rondom de rooster nu niet zo strak uitzien hoor. Bij close up foto valt het op.