Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

welke ontwerp software???

Gestart door foxofinfinety dinsdag 06 november 2007, 17:53:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk baanplan onwerpprogramma vinden julie het handigst?
Anyrail (voorheen Drail)

82 (18.9%)

Wintrack

206 (47.4%)

Winrail

30 (6.9%)

3d-Modeltreinen

13 (3.0%)

3rd-Track It

0 (0.0%)

Busch PC-Rail

10 (2.3%)

Raily

1 (0.2%)

Overige

36 (8.3%)

Railmodeller

20 (4.6%)

Scarm

37 (8.5%)

Totaal aantal stemmen: 248

Re: welke ontwerp software???
Als beginnend modelspoorder bevalt Anyrail mij uitstekend; ik ben begonnen met Busch, maar dat ziet er niet uit (Windows 95 schermen) en is alleen in het Duits beschikbaar. Bovendien liep de programmatuur regelmatig vast of reageerde niet meer. Anyrail ziet er uit als een Windows Vista toepassing en werkt erg gebruikersvriendelijk. Het is eigenlijk alleen voor het plannen van de rails geschikt. Dus scenery etc. zul je zelf moeten verzinnen.
Re:welke ontwerp software???
ik gebruik marklin 2d/3d gleisplanning
werkt perfect.

grtz Wilfred
Re:welke ontwerp software???
Voor die mensen die er nog niet uitzijn:

Op de volgende site (Duits) staat een overzicht van zo'n 24 programa's voor het ontwerpen van een treinbaan inclusief een aantal freeware en een aantal programma's (zoals "3d Eisenbahn Planer" en "3rd Planlt") waarbij je ook virtueel kunt rijden op je volgens modelbaan bibliotheek gemaakte banen zelfs met DCC simulatie besturing.

http://www.modellbahnsoftware.de/  ga vervolgens naar: Gleisplanung

PS In de Miba Special 82 & 83 (2010) staan een aantal tests van deze programma's.


Bert Barskè (Ice)
Re:welke ontwerp software???
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:welke ontwerp software???
Ik gebruik Anyrail en Wintrack maar toch voornamelijk Anyrail.  :D

Lesley
Re: welke omtwerp software???
Citaat van: Nameless op maandag 21 juli 2008, 08:52:11
Ik gebruik de demo van Anyrail.
Werkt erg makkelijk, heeft een LGB-bibliotheek (Wintrack niet geloof ik)

Die 50 stukken limiet interesseert mijn niet. Ik maak gewoon verschillende bestandjes, maak een printscreentje en voeg ze in photoshop dmv layers in elkaar. Zit prachtig!  8)
Ik gebruik ook Anyrail en heb wel de geregistreerde versie, ik moet wel zeggen dat als je ook de lay-out, tafels of andere dingen in het ontwerp zet, de geregistreerde versie wel zo handig is!

Citaat van: minirailz op zaterdag 03 mei 2008, 14:47:53
Ik gebruikte eerst Drail.
Maar nu wintrack.

Beide zijn probeerversies :lol:

Dennis
Wat was de reden dat je was overgestapt??
Re:welke ontwerp software???
treintje1234567890
gast

Re:welke ontwerp software???
ik heb alleen 3d modeltreinen
Re:welke ontwerp software???
Ik gebruik ook enkel 3-d modeltreinen. Werkt perfect, echter heb ik alleen nog maar simpele tracks getekend, zonder niveaus.
Wat ik wel mis bij de plannen, is het nummer van de rails. Zo heb je geen idee welke rail je op welke plaats moet gebruiken.
Re:welke ontwerp software???
Ik gebruik een aantal jaren zowel Winrail als Wintrack. heb zowel een drietal clubbanen als mijn eigen baan en baantjes voor clubleden ontworpen.

Als je goed weet hoe je baan eruitgaat zien, bijvoorbeeld vanaf een tekening, is Wintrack een mooi programma. Mede doordat het een prachtige 3D versie heeft met abonnementen op 3D modellen. Als je geen probleem hebt met Duits is de Duitse versie EN goedkoper EN wordt beter ondersteund met patches en updates.

Als je echt wilt ontwerpen en uitproberen en bij grotere banen zaken wil testen is Winrail een fantastisch programma. Ik heb hem met de compiler en ontwerp al mijn seinpalen, bloksymbolen, sectie aanslutingen en diverse bochten zoals 2241 & 2251 in 15 7,5 graden.

In beide programma's kun je zichtbaar of onzichtbaar de artikelcode of omschrijving of beide mede afdrukken in het ontwerp. Bij een dubbele lijntekening kan het railnummer zelfs in de rail komen te staan, automatisch meegebogen met de rail.
Re:welke ontwerp software???
Ik wil ook weer een baan gaan ontwerpen en ben helemaal nieuw ermee.
Iemand die een gebruiksvriendelijke software voor mij heeft, evt. met download link ?
Re:welke ontwerp software???
Citaat van: chopper op zaterdag 12 maart 2011, 17:09:04
Ik wil ook weer een baan gaan ontwerpen en ben helemaal nieuw ermee.
Iemand die een gebruiksvriendelijke software voor mij heeft, evt. met download link ?
Anyrail is het simpelste, denk ik.

http://www.anyrail.com/index_nl.html
Re:welke ontwerp software???
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:welke ontwerp software???
Dag modeltreinvrienden,

Ik ben hier nieuw, en ik zou graag willen weten hoe en waar je wintrack kan downloaden. Wel moet het gratis zijn. Ik zou graag een modelbaan willen ontwerpen, maar ik weet dus niet hoe het moet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mailen kan ook naar modeltreinen.marten[at]hotmail.com

Met Vriendelijke Groet;

Marty

Edit Herman05: E-mailadres aangepast
Re:welke ontwerp software???
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:welke ontwerp software???
Wintrack demoversie 7.0 NL staat hier : link
Of een versie kopen via internet koopsites.

Je emailadres hier opzetten is HEEL gevaarlijk.Verander de apestaart in een woordje.
Re:welke ontwerp software???
Hoi, ik gebruik AnyRail en dat werkt echt zeer gemakkelijk EN vooral nauwkeurig. Wat je tekent klopt ook precies. Support / Forum indien nodig is ook prima.

En ik heb gewoon een licentie want voor slechts 39 euri hoef je niet te gaan pielen met een gelimiteerde versie... we  geven ook bergen uit aan rails etc dus een paar euro voor mooie software moet ook geen probleem zijn...

mvg koen
WinRail naar RailModeller
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
WinRail naar RailModeller
Ik ben van WinRail overgestapped op RailModeller, omdat ik hier veel nauwkeuriger in kan werken. Voor het bouwen van verschillende modules met vreemde vormen is dit erg handig.

Groet,
Bert
Re:welke ontwerp software???
Dag forum,

Ik gebruik Wintrack en kan daar toch aardige dingen mee doen (al zeg ik het zelf :-)).
Zie Arnoville in 't klein op dit forum
of Arnoville in 't groot op mijn Skydrive
Ik heb per onderdeel de stukprijs ingevoerd (van mijn favoriete dealer) en kan zo al ontwerpd voortdurend in de stuklijst zien of ik binnen mijn budget blijf :-)
Of de kost van enkel de geselecteerde layers zien, handig omdat ik in 'fasen' zal bouwen en aankopen.

Groeten,

Franky
Re:welke ontwerp software???
Ik gebruik SCRAM

dit is een gratis program en is heel gebruikers vriendelijk

www.scram.info

Re:welke ontwerp software???
Heb recent Anyrail 4NL aangeschaft, werkt prima en intuïtief, gebruiksaanwijzing is nauwelijks nodig.

Gr, Ben.
Re:welke ontwerp software???
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:welke ontwerp software???
Voorheen had ik Wintrack,en ik deed er niet veel mee.

Mijn pc was een keer gecrahsed,en toen was ik Wintrack kwijt.
Eergisteren vroeg iemand mij een plan te ontwerpen voor hem,dus zocht ik Wintrack weer op.
Weliswaar de demoversie,dat betekent alleen tekenen,en niet opslaan of uitprinten.

Dat zal wel lukken met oudere versies,die wel op het net te vinden zijn.
Nu zag ik op het forum de SCARM site en ook hier ;)

Mede omdat het ook gratis is,heb ik het eens gedownload,en het werkt snel dat programma.
Moet alleen nog met de hellingen stoeien,dat is wat lastiger.
Misschien ben ik daarin niet de enige :D

Wel jammer dat ie niet in de poll staat vermeld,vind wel dat ie er tussen mag :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:welke ontwerp software???
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:welke ontwerp software???
Hallo Hans,

heb je goed gekeken, of misschien heb ik hem net na jouw bericht toegevoegd,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:welke ontwerp software???
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:welke ontwerp software???
Hallo Hans,

De poll enigszins aangepast. Je kunt nu je stem ook wijzigen.

Groetjes

willie
Re:welke ontwerp software???
Hallo,
Ik ben een beginnende trein hobbyist en heb voor het banenplan AnyRail gebruikt en dat werkte prima.
Er zit een flinke bibliotheek van diverse merken bij.
Ik had de C-rails van Marklin nodig en kon alles doen wat ik maar wilde.
Ik heb mij wel geregistreed zodat ik ook updates krijg.Kosten circa 39 euro
Er komt een prima onderdelenlijst uit.
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: welke ontwerp software???
Ik zie hier veel merken langskomen. maar welke software heeft de beste prijs kwaliteitverhouding?
ik ben op zoek naar een railplanprogramma met minimaal de volgende eisen:

ik wil lokaal werken
oude mrail wissels met 30 graden bochten (5111-5112) moeten in de railbibliotheek zitten
niveaus moeten eenvoudig aan te geven zijn.
de bediening moet logisch zijn.

Wie kan me helpen?
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: welke ontwerp software???
ben je zeker van die nummers ? Een bibliotheek van M rails zit in wintrack.Zelfs de oude types.Zoek wintrack versie 7.Daar vind je makkelijk een download van.Op de site van Riny.
Re: welke ontwerp software???
Citaat van: DB op woensdag 27 juni 2012, 21:22:58

maar welke software heeft de beste prijs kwaliteitverhouding?


Anyrail. :thumbup:

Citaat van: DB op woensdag 27 juni 2012, 21:22:58

oude mrail wissels met 30 graden bochten (5111-5112) moeten in de railbibliotheek zitten


Helaas, da's van net na de oorlog.

Gr, Ben.
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: welke ontwerp software???
ik heb nog steeds wissels met puntcontacten en 30 graden bochten.
idd kunnen best uit de jaren 60 komen, mijn pa gebruikte ze al. maar ik heb er nog zoveel. en aks ze het doen! prima geschikt voor een schaduwstation
Re: welke ontwerp software???
Citaat van: DB op donderdag 28 juni 2012, 11:41:56
ik heb nog steeds wissels met puntcontacten en 30 graden bochten.
idd kunnen best uit de jaren 60 komen, mijn pa gebruikte ze al. maar ik heb er nog zoveel. en aks ze het doen! prima geschikt voor een schaduwstation

In de Marklin M bibliotheek van Winrail staan deze wissels gewoon; echter onder het artikel nummer: 5121L en 5121R

De beste prijs prestatie verhouding en beste programma is voor iedereen anders.
Ga maar eens in Autoweek de vraag neerleggen: "Ik wil een auto, welke is de beste?". Ik denk dat dat ook al jaren discussiestof zal geven.
Ga je alleen maar M-rail leggen dan heb je niets met Flexrails te maken.
Ga je een simpel baantje leggen zonder toeters en bellen dan kun je heel veel doen met Anyrail (Heb ik wel eens gebruikt).
Of kijk naar een goedkoop, handig programma waarbij de volledige M-rail bibliotheek voorhanden is.
Wil je veel ontwerpen met ook allerlei technische zaken en flexrail, dan vind ik Winrail geschikt (Gebruik ik al jaren).
Wil je dan ook eigen rail definities maken of eigen objecten definiëren dan is Winrail inclusief compiler handig.
Wil je een leuk ontwerp maken met ook alle entourage zoals heuvels, bomen, huisjes in 3D dan is Wintrack een goed programma.
(Werk ik voor de treinclub MSC-Emmen mee http://www.msc-emmen.nl/) .
Let er echter wel op dat het standaard Wintrack programma met een standaard aantal objecten geleverd wordt. Wil je meer objecten ben je zo een 100 euro verder. Heb je geen problemen met Duits, de Duitse versie is een 50 euro goedkoper.
Re: welke ontwerp software???
Citaat van: DB op woensdag 27 juni 2012, 21:22:58
oude mrail wissels met 30 graden bochten (5111-5112) moeten in de railbibliotheek zitten

Volgens mij staat hij in RailModeller onder het nummer 5141/5142 als ik me niet vergis.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: welke ontwerp software???
Citaat van: Lukas op donderdag 28 juni 2012, 22:32:37
Citaat van: DB op woensdag 27 juni 2012, 21:22:58
oude mrail wissels met 30 graden bochten (5111-5112) moeten in de railbibliotheek zitten

Volgens mij staat hij in RailModeller onder het nummer 5141/5142 als ik me niet vergis.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Hoi,

In Rail Modddeller staan ze onder 5117L en 5117R (30 graden en 180 mm lang).

Groet,
Bert
Re: welke ontwerp software???
Citaat van: treinbert op donderdag 28 juni 2012, 22:47:36
Citaat van: Lukas op donderdag 28 juni 2012, 22:32:37
Citaat van: DB op woensdag 27 juni 2012, 21:22:58
oude mrail wissels met 30 graden bochten (5111-5112) moeten in de railbibliotheek zitten

Volgens mij staat hij in RailModeller onder het nummer 5141/5142 als ik me niet vergis.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Hoi,

In Rail Modddeller staan ze onder 5117L en 5117R (30 graden en 180 mm lang).

Groet,
Bert

Ohja, ik zie het.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: welke ontwerp software???
Als ik het zo hoor is anyrail voor mij een goed compromis.

beperkt in de landschappen (geef ik niet veel om)
wel alle bibliotheken. (voor mij C en M rail)
niet al te duur een euro of 50
hoogtes goed weer te geven
electronica.....vind ik nog niet zo belangrijk
draait locaal

iedereen bedankt voor de input
Re: welke ontwerp software???
AnyRail voor mij, Winrail of wintrack is voor mij te duur.
Re: welke ontwerp software???
Mag TRAX op het lijstje? Nog niet af maar het heeft zeker voordelen ten opzichte van andere programma's. Het is Webbased dus je kunt het overal gebruiken, het is gratis EN je kunt je ontwerp interactief op je website en forums invoegen.

traxeditor.com

Re: welke ontwerp software???
Ik gebruik Wintrack demo. Ik vind sommige dingen in de software minder handig. Het is bijvoorbeeld een standaardfunctie van Windows om met Ctrl-A alles te selecteren. Die functie werkt niet. Ook het selecteren van een aantal rails met de Ctrl knop werkt niet zoals in andere programma's: er blijft vaak één rail niet geselecteerd. Als je deze rail dan alsnog probeert aan te klikken, verlies je de rest van de selectie weer. In andere programma's (en in Windows Explorer met bestanden) werkt dat beter. Verder mis ik een 'geavanceerde' rotatiefunctie zoals bijvoorbeeld bij foto's in Picasa.

Groet, Patrick
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: welke ontwerp software???
tja, dit is een beetje vervelende vraag. Want ik kan me niet compleet achter mijn keuze scharen O:-D
dat zal ik uitleggen, aan de hand van de voor en nadelen van de programma's die ik heb/gebruik:


scarm: voordelen: goedkoop, zelf gebouwen construeren en het belangrijkst: het gaat heel snel en gemakkelijk (!)
           nadelen: geen gebouwen/voertuigenbibliotheek, lage detaillering, aanvul functie


wintrack: voordelen: grote bibliotheek voor realistisch plannen (!), gedetailleerd, vrij duidelijk van opzet, auto-aanvullen
                nadelen: duur, weinig zelf te ontwerpen, niet altijd makkelijk in omgang (zie vorige posts)


3d-modeltrain: voordelen: redelijk gedetailleerd, simulatie mogelijk (!), online account (wel download)
                         nadelen: duur, kleine bieb, omslachtig ontwerpen door de vreemde interface


de niet gegeven optie, trax: voordelen: webbased (!), duidelijk
                                             nadelen: nog in ontwikkeling, kleine bieb


met (!), aangegeven wat voor mij belangrijk is. Zo zie je dat alle programma's wel iets hebben waarmee ze de rest naar de kroon steken.
ik hoop dat een aantal programma's dingen in de toekomst gaan toevoegen, zoals simulatie. vindt ik eigenlijk wel erg belangrijk.


groet, Simon
Re: welke ontwerp software???
Simon,

Waarom is webbased belangrijk? Lijkt me eerder een nadeel.

En wat wordt bedoeld met simulatie en waarom is dat belangrijk?

Gr, Ben.
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: welke ontwerp software???
Dag Ben,


voordat mensen erover vallen: ik hoop dat ik de juiste term heb gebruikt.
Voor mij zijn er 3 types: alleen op pc geïnstalleerd, op pc geïnstalleerd en met online account, alleen online zonder installatie.
Tegenwoordig heeft bijna iedereen internet, dus dat zou geen reden hoeven te zijn om een offline programma te gebruiken.
Daarnaast zullen vele wel meerdere pc's, laptops e.d. hebben, en dan is het fijn om niet elke keer je ontwerp op een usb te hoeven zetten (of iets dergelijks)
als laatste gebeurde het bij mij vaak dat ik bijvoorbeeld op school wilde werken, maar daar mag je niks installeren. dan is webbased ideaal.


(nu ga ik niet in, op het feit van welke kwaliteit de programma's zijn)


als tweede vraag van jou, simulatie. Dat heeft een programma zelden, maar dat is dus dat je in 3d in een trein kan zitten of deze op de baan kan zien rijden.
nu lijkt dat op het eerste gezicht een leuke gadget, maar voor mij is het wel degelijk handig. Ik gebruik het vaak om een idee te krijgen, of de baan in
3d en op schaal ook realistisch is. je krijgt dan ook gelijk een idee of alle maten in verhouding zijn, qua bergen e.d.
Zeker als je meerdere treinen laat rijden (kost wel veel tijd ivm de code), kan je goed zien hoe de treinbewegingen zullen worden, en of het ontwerp levensvatbaar is.
(als je bijvoorbeeld erachterkomt dat die ene keerlus niet klopt, je iets niet kan berijken etc.


hoop dat je het nu begrijpt.


Gr Simon
Re: welke ontwerp software???
Patrick,

Ik zie dat je nog een hoop moet leren van Wintrack.
Alle rails selecteren is gewoon je muis boven je tafel zetten en dan een vierkantje maken met je linker muisknop alles binnen dat vierkantje(rechthoek) wordt dan geselecteerd.
En als je een aantal rails wilt selecteren en je vergeet er een, die je dan later alsnog wilt aanklikken, dan moet je even de shift knop indrukken en dan dat railtje aanklikken.
Maar beter is het om toch ook de handleiding even te lezen, dan had je dit allemaal al geweten.

Overigens gebruik ik Wintrack, tot volle tevredenheid. Het enige dat nog erg moeilijk is daar is dat je geen 2 of meer etages goed kan tonen. (zoals veel Amerikaanse banen ontworpen zijn)
Maar hier wordt aan gewerkt, las ik op het Stummisforum.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: welke ontwerp software???
Citaat van: Simon v.d. Tang op dinsdag 10 juni 2014, 11:17:36

voordat mensen erover vallen....

hoop dat je het nu begrijpt.


Niemand valt hier ergens over hoor. :) Was gewoon benieuwd naar het waarom, met name het 3D. Het lijkt me overigens meer een hobby binnen de hobby: virtueel met treintjes rijden?

Wist je overigens dat 80% wat hier gepost wordt aan ontwerpen in de praktijk niet werken, optisch tegen vallen, onbereikbaar zijn voor onderhoud en storingen, etc. en al spoedig weer afgebroken wordt? Als 3D daar in helpt is dat wel mooi. :thumbup:

Overigens heb ik een Anyrail licence.

Gr, Ben.
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: welke ontwerp software???
Dag Ben,


gelukkig. en ja, ik vermoed dat dat een hobby binnen hobby is. Daarom hoop ik ook dat bijv. wintrack ofzo,
in de toekomst een versimpelde variant gaat aanbieden, desnoods met maar 6 vlakken per object. En wat jij noemt,
is precies waarvoor het zo handig is. Dan zie je opeens van hea, hier is het krap! daar moet ik even wat aan doen.
Anyrail heb ik nog nooit gebruikt, zal de demo ns gaan doen.


Gr Simon
Re: welke ontwerp software???
Hier wordt ook AnyRail gebruikt met de bijbehorende licentie en deze wordt regelmatig ge-update.
Ben nu al een tijdje bezig om een nieuw ontwerp te maken van een modulebaan voor onze vereniging.
En voor geïnteresseerden, de oude modulebaan(+/_ 25 mtr x 0.6/1.4 mtr) kan tegen een redelijke prijs worden overgenomen. Oja, foto's zijn ook handig.





Foto's van afgelopen zaterdag op de open dag 150 jaar Station Zwolle, in een U vorm.


Zo staat hij bij ons op de zolder in zijn totale lengte.

Grt, Ronald.
Re: welke ontwerp software???
Martin Mulder
gast

Re: welke ontwerp software???
Ik heb WinTrack, Scarm en AnyRail geprobeerd. Ik vind je geen van allen afdoende werkt.

Ik denk dat WinTrack de meeste functionaliteiten heeft, maar de bediening vind ik verre van gebruiksvriendelijk. Zo heb ik nog steeds niet gevonden hoe ik een los stuk rail kan roteren, er zit geen auto-snap-functie in (twee railsuiteinden die dicht bij elkaar komen klikken als magneten naar elkaar toe), en het menu waarin alle rails onder elkaar staan is onduidelijk (een driewegwissel of een kruiwissel heeft een icoontje van een gewone wissel). Dus om de bediening onder de knie te krijgen ben je een tijdje bezig. De software is waarschijnlijk gestart met zijn ontwikkeling in de 90-er jaren, met de inzichten van toen. Functionaliteiten zijn toegevoegd, maar een herdesign van de bediening is achterwegen gebleven.

Scarm is wat jonger (+/-2010) en heeft een iets betere bediening (zo kun je rails uit het menu schuiven en vastklikken in je baan, het railkeuzemenu is duidelijker), maar iets minder functionaliteit (b.v. geen auto-track functie).

AnyRail is heeft de beste user interface / bediening (duidelijk railkeuzemenu, bediening komt overeen met hedendaagse software. Ik kan complete groepen rails oppakken, selecteren, verplaatsen, roteren, aan elkaar plakken, lostrekken, kopieren, spiegelen, etc.). Alleen het pakket is ook erg nieuw (zover ik kon achterhalen) en dus nog minder functionaliteiten.

Ik heb ook niet het idee dat iemand ooit een universeel uitwisselingsformaat van de baanplannen heeft gemaakt. Dus baanontwerpen gemaakt met het ene pakket wisselen niet uit met het andere pakket. Dat is jammer, anders had je de krachten uit alle werelden kunnen combineren...
Re: welke ontwerp software???
Heb ondertussen Wintrack 11 3D en ik vind het een zalig programma, dat in mijn ogen niet kan overtroffen worden, maar ja dat is een persoonlijke mening.
Ik zou iedereen willen aanraden het eens uit te testen, er zit een zeer degelijke tutorial in, waarmee je aan de slag kan gaan, deze tutuorial begint simpel en wordt stelselmatig opgebouwd tot een volwaardige baan.
In het programma zitten een aantal zeer nuttige functionaliteiten, die een goede oplossing geven voor alle problemen.
Zoals bij elke programma moet je de moeite nemen om de handleiding grondig te lezen.
Heeft ook een zeer goede help functie.
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: welke ontwerp software???
Ik ondersteun de mening van Jørg. Uiteraard behoort elke beschrijving, die bij het product wordt geleverd vóór de ingebruikneming te worden bestudeerd en doorgelezen. Doet men dit niet, dan blijft men dus met de brokken zitten en zegt men algauw, dat het product niet deugt. Er zit niet voor niets een aparte "helpprogramma" op de CD-rom (handboek in Acrobat Pdf-bestand), welke na installatie op de harde schijf, wordt geactiveerd).
Alle spoorbreedten zijn beschikbaar en tevens ook de bovenleidingen van Märklin, Sommerfeldt en Vriessmann.

In de laatste versie kunt U ook een simulatie-rit maken van uw eigen ontworpen spoorbaan maken en deze is dan zichtbaar op uw beeldscherm.

Ik heb zelf de laatste versie van WinTrack 12,0  3D NL.

Als het programma U geen uitkomst biedt, kunt U altijd de uitgever bellen om advies en/of hulp. Dat - op zich - scheelt al een heleboel ergernis.
Ik ben een tevreden gebruiker van dit programma.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: welke ontwerp software???
Weet iemand wanneer de volgende versie van Wintrack uitkomt? Zou het jammer vinden wanneer ik versie 12 koop en kort daarna versie 13 uitkomt.

Groeten,

Frank
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: welke ontwerp software???
Frank,

Uit ervaring kan ik zeggen, dat een nieuwe versie van WinTrack elk jaar uitkomt en wel aan het einde van het kalenderjaar.
Als je het nu zeker wilt weten, dan moet je even een email sturen naar: info[apestaart]keuterman.nl; uiteraard bellen kan ook en wel naar: 074-266 40 44
Op de site van www.keuterman.nl wordt je verder in kennis gesteld met het product en al de mogelijkheden, die het pakket in zich heeft. Een eventuele demo-versie kun je ook downloaden van hun site; deze heeft een aantal beperkingen.
Wens jou heel veel suk6 met het ontwerpen van jouw nieuwe baan.
:thumbup: :thumbup:

edit Walter mailadres onschadelijk gemaakt voor spambots.
Re: welke ontwerp software???
Nou dan wacht ik nog even en speel even ter lering en vermaak met de demoversie.

Groet,

Frank
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: welke ontwerp software???
Frank,
Graag gedaan; met oefenen, ook in de demo-versie leer je een heleboel vaardigheden, wat le later weer van pas kan komen. Sterkte en dus een even wachten tot einde van het jaar.
Suk6.
:thumbup: :thumbup:
Re: welke ontwerp software???
Frank

Zoals je kan zien in de poll, zijn er vele forumleden die WT gebruiken, stel gerust je vragen, hier is zeker genoeg kennis aanwezig.
Re: welke ontwerp software???
Stijn Laceur
gast

Re: welke ontwerp software???
Even een vraag, ik zie op 1 persoon na, dat niemand het programma van Marklin gebruikt?
Waarom?
Re: welke ontwerp software???
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: welke ontwerp software???
 @citaat
Nooit geweten!