Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer

Gestart door TimTie maandag 12 september 2016, 14:27:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Goedemiddag,

Probleem omschrijving:

Mijn Roco 2242 (58511 A) doet sinds kort niet meer rijden. Als ik hem op de rails zet kan ik wel de lampen aan en uit zetten en kan hem ook van richting laten veranderen maar hij reageert niet op een snelheid commando. Zowel niet via mijn CS1R als via mijn MS2.

Geprobeerd:

Loc gereset via MS2 en CS1R maar geen rijdt nog steeds niet.

Heeft misschien iemand van jullie nog een idee wat er mis kan zijn.
Kan dit een defecte decoder zijn?
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Hi

Heb je hem open gemaakt, draadje los ? (Naar de motor)
Motor losmaken van de decoder en testen b.v. met 9V batterij (of losse gelijkspannings voeding) of deze dan wel draait.

groet
Harald
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Harald,

Zal hem vanavond eens open maken. Dit nog niet gedaan omdat de trein niet veel heeft gereden en ik hem nog nooit open heb gemaakt. Is pas een jaar oud dus kan misschien beter dan contact opnemen met de verkoper (MTE) voor dat ik draadjes ga los maken. Denk dat anders mijn garantie vervalt namelijk.
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Als je de kap af neemt kun je de 8-polige stekker van de decoder uitnemen, je ziet dan dit:



Met 2 draadjes kun je de motor laten draaien door deze te prikken op de punten linksboven en rechtsonder van de connector waar de decoder zat. Er kan niets kapot en je verliest je garantie niet.

Verder zou ik niet gaan, terug naar de winkel dan.

Gr, Ben.
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
 @citaat      :thumbup:
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Helaas de motor gaat niet draaien dus zal deze wel defect zijn. Morgen even bellen met MTE.
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Toch de draden nog even controleren van dat printje naar de motor.
Anders inderdaad terug voor garantie.

groet
Harald
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Vandaag contact gehad met MTE, hier nog een tip gekregen om de lipjes die tegen de motor drukken eens te bekijken. Laat weten of dit het gewenste resultaat geeft.
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
In de garantie periode altijd contact op nemen met de verkoper/of langs gaan als dit in de buurt is.
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Ook na het checken van de lipjes onder de print in de loc geeft de motor nog steeds geen kick. Loc wordt naar MTE opgestuurd en vandaar uit naar Roco. Hartelijk dank voor het mee denk van iedereen.
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Loc bij MTE geweest en weer terug. Bleek toch de lipjes te zijn. Mag een slotje op.
Re: Roco 2242 (58511 A) rijdt niet meer
Gelukkig was het dat anders had je een tijdje niet van je lok kunnen genieten ;)