Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Andreas kruisen

Gestart door peterke33 zondag 25 september 2016, 16:37:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Andreas kruisen
peterke33
gast

Andreas kruisen
Hey Spoorvrienden,

Heb een vraag jullie volgen mss mijn draadje, nou maakt niet uit wil Andreas kruisen plaatsen op de baan ergens.
Er zitten er 4 in een doosje moet ik die alle 4 gelijk aansluiten of mogen of kan dat per 2 wil er maar 2 per spoorweg zetten.

kijk even op foto waar het gras is daar wil ik ze zetten ongeveer.




Groeten


Peter
Re: Andreas kruisen
Spoorman
gast

Re: Andreas kruisen
In Nederland doen ze dat zo:


Marc Pieters.

Gr, Ben.
Re: Andreas kruisen
peterke33
gast

Re: Andreas kruisen
Hoi Ben,

Dank je maar kan je die per twee aansluiten, of moeten die alle 4 tegelijk aangesloten worden??
Re: Andreas kruisen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Andreas kruisen
Peter,

Misschien eens een idee om op je scooter te stappen en bij Ekeren het grote rangeerterrein te verkennen. Daar zie je diverse voorbeelden van hoe het bij de NMBS is opgelost. Bijv.  hier (linkje naar Google maps).

Maar Andreaskruisen aansluiten? Dat gaat volgens mij niet helemaal lukken, omdat je die alleen maar kunt neerzetten. Zitten er lampjes bij?
Re: Andreas kruisen
peterke33
gast

Re: Andreas kruisen
Hoi Frank

Dank je heb hier wel voorbeelden, van Andreas kruisen in BE maar wilde die van viessmann kopen.
Degene die knipperen afwisselend dan
Viessmann 5058 H0 andreaskruisenset voor spoorwegovergang
Re: Andreas kruisen
Spoorman
gast

Re: Andreas kruisen
Hoe bedoel je alle 4, de 5058 zijn 2 kruisen met 1 licht zonder knipperfunctie.

Of heb je knipperfunctie erbij?



Gr, Ben.
Re: Andreas kruisen
peterke33
gast

Re: Andreas kruisen
Hoi Ben


dank je wel.
Ik wil graag met knipperlicht hebben, zal wel het mooiste zijn.
Dan zet ik ze per twee waar de vrachtwagen staat, daar twee en dan andere overweg ook twee.
Re: Andreas kruisen
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Andreas kruisen
De Viessmann 5058 is zonder knipper elektronica, dus die doet weinig zonder extra knipperelektronica ;)
Zelf zou ik gewoon onverlichte exemplaren neerzetten (bv Noch 14303), daar het in een 'verborgen' hoek van je baan zit.

En dan niet waar dat graspolletje staat tussen de sporen, maar echt buiten de sporen, anders kunnen je wagons ertegen botsen.
Re: Andreas kruisen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Andreas kruisen
Hey Peter,

Andreaskruisen staan nooit tussen de sporen en al helemaal niet als daar ook nog knipperlichten bij zitten. Die staat aan de rechterkant van de weg, dus heb je er bij deze overweg in principe maar twee nodig. Maar hou er wel rekening mee dat de Viessmann 5058 een andreaskruis heeft voor enkelspoor. En jij hebt dubbelspoor in je overweg. Al zie ik via Google meerdere foto's dat dat in Duitsland blijkbaar niet zoveel uit maakt.

En ik zie in het doosje dat er maar 2 in zitten en geen vier.... of kijk ik scheel? :?
Re: Andreas kruisen
Spoorman
gast

Re: Andreas kruisen
Goed plan Peterke. Het is inderdaad leuk als ze kunnen knipperen. :thumbup:

Is je vraag nu beantwoord want dat weet ik niet helemaal zeker. :)

Gr, Ben.
Re: Andreas kruisen
peterke33
gast

Re: Andreas kruisen
Heren

Dank voor de reactie, ik weet dat er van viessmann 4 andreas kruisen in een doosje zitten alleen even zoeken welke nummer.
Vond het mss wel mooi staan als die knipperde, het is industrie dus ook beetje gevaarlijk punt zeg maar.
Heb ze gevonden in de cataloog van viessmann NR 5835 zijn er 4 met electronica verlichting eens kijken op de beurs.



Groeten

Peter
Re: Andreas kruisen
Spoorman
gast

Re: Andreas kruisen
Misschien toch nog effe nadenken voor je gaat kopen? ;)

Met de 5835 kun je inderdaad de boel laten knipperen. Maar ga je het dan met een schakelaar met de hand aan en uit zetten of moet het automatisch gaan knipperen als er een trein aan komt?

Gr, Ben.
Re: Andreas kruisen
peterke33
gast

Re: Andreas kruisen
Ben

Kan ze bv zelf schakelen, laten knipperen gaat niet meer als er een trein passeert de rails zijn al ballast.
Maar zonder knipperlicht is ook mooi, het is een onbewaakte overweg en industrie.
Heb nog tijd zat heb nog andere dingen die ik eerst wil doen.




Groeten


Peter
Re: Andreas kruisen
Aliebengalie
gast

Re: Andreas kruisen
Wil je ze ooit nog is met lampjes uitvoeren , kan dat altijd later ook nog zonder al te veel problemen.
Had hier zelf een proef opstelling van gemaakt voor een goede vriend , en met het idee van Ben om die lichtcellen schuin te plaatsen.
Let wel op , die knipper installatie zijn er in meerdere uitvoeringen......ook nog met het witte knipperlicht (zoals in NL voorkomt).
Of als je alleen rood wil laten knipperen is deze opstelling prima.
Als je die cellen ook nog is wegwerkt in een schuurtje of relais kast , dan vallen ze minder op.
Ook zijn er die de lichtcellen zelf maken , met hetzelfde effect , maar kleiner zijn , zodat je ze makkelijker kan verstoppen.


en


In onderste filmpje zeg ik meerdere malen .... zo recht mogelijk tov elkaar , maar wil je dit goed doen , moeten ze schuin tov elkaar staan , en dan zoveel mogelijk tov elkaar staan.

Mvg: Alex
Re: Andreas kruisen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Andreas kruisen
Peter,

Wil je Belgische of Nederlandse of .....

Kijk hier anders eens,
http://www.busch-model.com/online/index.php?rubrik=14&topnav=3&kat=170&sprach_id=de

Groeten Barry
Re: Andreas kruisen
dirk knutsel
gast

Re: Andreas kruisen
Hoi Peter.
Je kan ook de lampjes er uit halen en dan vervangen door Rode knipper ledjes.
Dit is een simpele oplossing en goedkoop ( geen moeilijke schakelingen gewoon aansluiten op 3,7 volt.).
Groet Dirk.
Re: Andreas kruisen
Ronald69
gast

Re: Andreas kruisen
Peter,

Andreaskruizen voor onbewaakte overwegen: ARTITEC



Grt, Ronald.
Re: Andreas kruisen
peterke33
gast

Re: Andreas kruisen
Hoi iedereen dank je voor het meedenken en zoeken,

Maar heb toch inderdaad besloten om zonder fantasie andreaskruisen te zetten zonder licht en fantasie.
Omdat het toch in een industrie ligt en mss in de stad wel licht maar dat zie ik wel, Ronald dank voor de link opgeslagen hier.  :thumbup:





Groeten

Peter
Re: Andreas kruisen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Andreas kruisen
Graag gedaan Peter  :idea: :o) :warning:

Groeten Barry