Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

lokje ombouwen

Gestart door zoldertreinman zaterdag 10 december 2016, 17:24:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
lokje ombouwen
Ik heb nu net op Houten zie foto een M lokje gekocht analoog zie fot, geen idee welk nr het is,  en ik wil dat ombouwen dus digitaal maken met een ESU 54610 en een permanente magneet etc
Toen is het lokje nu net open maakte zag ik een M motor zoals ik nog nooit eerder bij een analoge M lok heb gezien
Ik verwachtte een motorschild met borsteltjes enzo en de vraag is hoe moet ik dit ombouwen?? is de motor soms al DC?? en zie foto,  zit er al een soort decoder in of is dat alleen voor de 2 lampjes en om de richting te veranderen?
Ik heb de lok even op een analoge stukje rails getest, doet het goed en de 2 lampjes branden dan met constante sterkte
Mijn baan is digitaal met een MS2 en ik hoor graag of dit op te lossen is en hoe
alvast mijn dank
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: lokje ombouwen
Hoef je niets meer aan te doen... :D

Is al helemaal digi...
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokje ombouwen
Ok dank ik ga het straks op de digitale baan uitproberen
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokje ombouwen
Hallo Wim, ja hij doet het, de Duitse verkoper in Houten zei dat het analoog was (dat klopte maar half achteraf) en daarom probeerde ik eerst op een analog stukje rails,  maar idd het lokje is ook digitaal en ik probeerde nu net op de gok 3 adressen nl 3,  78 en 72 en op 72 doet ie het dus fijn dat ik even heb gewacht met er aan te prutsen... Dank!!
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: lokje ombouwen
Mooi !  :thumbup:  :D
Re: lokje ombouwen
Aliebengalie
gast

Re: lokje ombouwen
Mooi exemplaar Leen .

Heel veel suc6 ermee......enne niet al te snel uit elkaar halen he , zo zie je maar.....
Motortje is al DCC. :thumbup:

Mvg: Alex
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: lokje ombouwen
Is een instapmodel uit de goedkope startsets.
Heeft een buhlermotor. Niet te vergelijken met de 3065 modelen verwanten.
Succes ermee.
Hoop dat je er lang plezier van mag hebben.

Gr. Marcel
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokje ombouwen
Inderdaad eenvoudig lokje maar ik ga het weatheren en raampjes en een machinist er in misschien verbind ik een draadje door voor led cabineverlichting en zo blijven we bezig!!
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2014

offline
Re: lokje ombouwen
Heb het lokje zelf ook het is alleen jammer dat ze die wielen zo groot hebben gemaakt.
Standaard is die wel heeeeeeeeeeeel langzaam met optrekken in mijn geval weet niet of dat origineel is of dat de vorige eigenaar dat heeft aangepast.
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokje ombouwen
Ik heb net ontdekt dat het lokje uit M startpakket 29108 komt, http://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/29108/
en daar staat onder -Anleitungen-
dat je 4 dingen kan bijstellen
CV 1 is adres van 1 tot 80
CV 3 is optrek en afrem
CV 5 is max snelheid
CV 8 op 8 is fabrieksinstellingen
succes!
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokje ombouwen
Ja ik weet het, goedkoop locje maar ik vind het knutselen leuk en omdat het zo goedkoop is durf ik het ook grondig te weatheren, wielen donkergrijs, raampjes en machinist erin en dan zie ik het toch als een aanwinst op de baan
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: lokje ombouwen

Hoi Leen,

Dat is een prima locje hoor, die zaten in startsets van de Aldi.
Zolang je er geen andere V 60 naast zet, vallen de veel te grote wielen niet op.

Veel plezier met knutselen en ik hoop dat je het resultaat laat zien hier  :P

Grtz Tony
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokje ombouwen
Dit is het resultaat, paar uurtjes knutselen op zondagavond met raampjes knippen en een machinist  en  2 extra ledjes voor in die railing,  was maar 2 draadjes doorverbinden, en tot slot met een kwastje halfdroge zwarte verf een beetje dat fabrieksrood weatheren. Dank allen voor meedenken en advies
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: lokje ombouwen
mooi lokkie toch , als jezelf er maar plezier mee hebt, goedkoop of duur maakt geen ene reedt uit.

Gr. Jan
Re: lokje ombouwen
nobody
gast

Re: lokje ombouwen
 :thumbup: Mooi resultaat :important:
Re: lokje ombouwen
Aliebengalie
gast

Re: lokje ombouwen
Net wat de mannen zeggen Leen , zolang jij er plezier in hebt is het goed toch.....en met een leuk resultaat.

Mvg: Alex
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: lokje ombouwen

Ziet er gelikt uit, Leen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: lokje ombouwen
Iedereen heeft zijn eigen lol met treinen en banen, de 1 gaat voor klassiek, een ander voor hi tech digitaal, weer een ander is huisje,  boompje en knutselen, maar de meesten doen van alles wat, en dat is het mooie van de hobby.
Re: lokje ombouwen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: lokje ombouwen
 Helemaal mee eens  :thumbup: