Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Speciale Marklin M-rails

Gestart door Edgar maandag 19 september 2016, 21:33:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Speciale Marklin M-rails
Lid sinds: 2013

offline
Speciale Marklin M-rails
Hallo,
In een partij M-rails loop ik vandaag tegen heel speciale M-rails aan, 40 stuks rechte met een vaste lengte van 223mm. Er zitten ook een paar passtukken bij.
De puntkontakten zijn met een (zwart) kunststof omkleed die ook doorloopt in de metalen bedding. Aan de buitenkant lijkt het een gewone M-rail, maar qua constructie heel anders een ook 2 of 3 x zo zwaar als een gewone M-rail.
In de WIKI kom ik ze niet tegen.  Het is 100% zeker van Marklin, staat onderin de rails, maar geen enkel artikel nr te vinden.
Rails zijn ook gewoon te combineren met gewone M-rails, de aansluitlip van de PUKO's is weliswaar iets anders van vorm, maar past wel.
Ben vergeten een foto te maken, stuur ik morgen wel door.

Wat ik kan bedenken is dat deze rails bedoeld waren om het geluid van gewone M-rail te dempen.

Heeft iemand van jullie enig idee welke artikel nummers deze rails hebben en of ze inderdaad bijzonder zijn of niet.

Groet,
Edgar
Re: Speciale Marklin M-rails
Is de biels van kunstof en wat hoger dan bij de normale m rails zodat je de puko minder goed ziet?
Ik ken deze rails, gebruik ze op eeen mobiele plank als programeerspoor voor mijn IB. ik heb ze nog nooit ergens anders gezien.
Ben benieuwd wie er meer over weet.

Groeten Maarten
Re: Speciale Marklin M-rails
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Speciale Marklin M-rails
Is rails uit de 3800 en 3900 serie.
Een soort K-rail in een metalen grindbedding.
De rails komen uit 1953 tot 1956.
Zie ook hier:  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8114.0

M.v.g. Marcel
Re: Speciale Marklin M-rails
Lid sinds: 2013

offline
Re: Speciale Marklin M-rails
Dank Maarten en Marcel.
Mijn rails is inderdaad deze Modell Gleiss.

Groet, Edgar