Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Maat wielen DC DDM1 rijtuigen

Gestart door flevoland2012 maandag 19 september 2016, 14:41:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
ik ben op zoek naar de maat van de wielen DC DDM1 rijtuigen

voorbeeld roco

Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
Ik heb wel een trix als je dat zoekt?
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
Roco heeft in geen geval een DDM.....
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
Dus welke DDM-rijtuigen bedoel je?
Artitec heeft DDM1 en de wielmaat daarvan is 10,4 mm. weet ik toevallig.
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
Bij de trix is die ook 10,4 mm :D
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
Dat is DD-AR.  :D
Lima had nog DDM1 maar daar weet ik de wielmaat even niet van. Ik denk ook 10,4 mm. Zal wel iets met het grote voorbeeld te maken hebben.  ;)
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
DDM en DD-R zijn op de nrs en de banken na zo goed als identiek ;)
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
Nou gelukkig heeft Märklin geen pantograaf op de kopbak van DD-AR gezet en wel de koersfilm geplaatst en de reclamebanen verschoven. Het is maar net wat je belangrijk vindt, maar er zijn toch wel in het oog lopende verschillen.

Hoe het ook zij, als iemand iets wil weten, is het van belang de vraag nauwkeurig te stellen. Bij een vraag waarin expliciet DDM1 wordt genoemd, denk ik niet aan de DD-AR modellen van Märklin.
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
Maar de vraag gaat ook over de wielen welke dus wel gelijk zijn als het over details zou gaan heb je idd gelijk.
Maar het kan ook zijn dat de vraagsteller wel de DD-AR bedoelt of misschien wel de mDDM ik dacht vroeger ook dat elke dubbeldekker er het zelfde uitzag en was je leert er elke dag wel weer iets bij :D

@ben late reactie maar beter laat dan nooit heeft roco niet ooit een playtime hobby model gemaakt zonder ramen wat dan een DDM moest voorstellen.
Re: Maat wielen DC DDM1 rijtuigen
ik heb middels de wielen wten te ruilen, dank voor de reacties