Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mfx loc meld niet aan

Gestart door Dutchaussie zaterdag 17 september 2016, 06:01:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mfx loc meld niet aan
Lid sinds: 2014

offline
Mfx loc meld niet aan
Hi all,

Set 31100 aangeschaft krokodil en zweedse loc, krokodil meld zich zonder problemen aan bij cs2 de zweedse loc geen succes. Heb de loc analoog geprobeerd dat werkt ok. Ben geen held met digitaal heb CS2 opnieuw gestart wederom geen succes alle locs verwijderd evenmin succes. Heeft iemand een idee dan graag want even terug naar de winkel zit er niet in gekocht in Zelhem maar ik woon in Melbourne

Alvast bedankt Jacob
Re: Mfx loc meld niet aan
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Mfx loc meld niet aan
Hallo Jakob,

In de decoderhandleiding staat beschreven hoe je fabrieksinstellingen kunt herstellen.

Verder vind je daar ook wel een instructie hoe een decoder van analoog naar digitaal te schakelen of andersom.

Mogelijk helpt dit een beetje.

Gr. Fred.
Re: Mfx loc meld niet aan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mfx loc meld niet aan
Jacob,

Mocht je in het bezit zijn van een MS2 zo ja meld hem daar dan de Zweeds loc op aan en als hij daar zich wel aanmeld dan weer op de CS2 dan moet hij het doen.
Re: Mfx loc meld niet aan
Hallo Jacob,

Geef even de artikelnummer van de zweedse lok door. Dat praat wat makkelijker om een oplossing te vinden. Hij werkte trouwens wel in de winkel?

Groeten Ronald.
Re: Mfx loc meld niet aan
Het nummer is 31100-01 de loc is niet getest in de winkel
Bedankt voor het meedenken Jacob
Re: Mfx loc meld niet aan
Lid sinds: 2008

offline
Re: Mfx loc meld niet aan
Citaat van: Dutchaussie op zaterdag 17 september 2016, 06:01:58
...
Heeft iemand een idee dan graag want even terug naar de winkel zit er niet in gekocht in Zelhem maar ik woon in Melbourne
..

En

Citaat van: Dutchaussie op zaterdag 17 september 2016, 13:53:05
...
de loc is niet getest in de winkel
...

Hoi Jacob,

Je hebt er nu niets aan, maar volgende keer eerst maar even laten testen in de winkel.
De locs, die ik in de winkel koop, maken altijd eerst een proefronde, voordat die mee naar huis gaat.

Groeten,
Ton.
Re: Mfx loc meld niet aan
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Mfx loc meld niet aan
Als de lok nog de originele decoder heeft, dan zou hij moeten werken op adres 24.
Overigens geeft de marklin-site wel aan dat het een mfx model is.

De lok heeft twee functies:, nl. licht en ABV
en verder zijn 5 CV's te programmeren.

Onderstaand de link naar de handleiding op de site van Marklin:
https://static.maerklin.de/damcontent/35/13/35136213836f2ba027baefe547c239c31464367326.pdf

John

Re: Mfx loc meld niet aan
Kan je met je centrale de cv programmeren ?
Zo ja, dan moet je in cv 8 de waarde 8 schrijven.
Daarmee ga je de decoder terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Nadien heeft je loc terug het adres nr 3 en zou hij zich moeten aanmelden !

Geert
Re: Mfx loc meld niet aan
Hi all,
Allereerst allemaal bedankt voor jullie advies. Het was niet mogelijk om de cv in telezen niet op de cs2 of de cs1, waarschijnlijk mijn onkunde. Ik vond op het forum de tip het opnieuw inlezen van de marklin-rest.tgz file dit geprobeerd en zowaar de locomotief werd herkend en toegevoegd. Echter toen ik daarna het adres wilde controleren kwam de melding onvolledig ingelezen decoder en kennelijk werd het opnieuw gedaan en waren alle problemen opgelost. Als test nog wat andere mfx machientjes toegevoegd en alles ok

Groet Jacob

Re: Mfx loc meld niet aan
mooi dat het toch werkt  :thumbup: